Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Hur gammal är du till att börja med.

21, så dom flesta av mina grannar är liiite för gamla, genomsnittet ligger på 50+
Citera
2009-10-22, 02:11
Medlem
thefisks avatar
Vågar/vill du berätta var i landet du bor?
Citera
2009-10-22, 02:14
Medlem
Landsknechts avatar
Du kan ju pola med några skumma typer från Flashback, hehe .
Citera
2009-10-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Vågar/vill du berätta var i landet du bor?

Jo, Umeå är en stor stad, så det vågar jag
Citera
2009-10-22, 02:36
Medlem
Skandiss avatar
Umeå har ju ganska mycket studenter. Bara att luska fram vart dem håller sig när det inte nalkas plugg, och snacka lite med dem.
Citera
2009-10-22, 04:09
Medlem
Känner du absolut INGEN i ume?
och du nämnde att de va 35 mil ifrån din hemtrakt om jag förstod rätt, varför flyttade du just dit ?

Det lättaste vore väl att börja söka folk via nätet.. Där kan du både lära känna personen i fråga och ändå välja ut vem du vill lära känna!
Citera
2009-10-22, 04:50
Medlem
kan inte alla självutnämnda förförelse-experter börja lära ut hur man skaffar nya vänner också? principen måste väl vara densamma? eftersom det tycks vara ett stort problem nu för tiden.
Citera
2009-10-22, 09:29
Medlem
Baseballbats avatar
Det är inte så lätt att hitta nya kompisar som vuxen.. försöker man fixa kontakt med någon av samma kön på krogen tror de att du är bög typ..

Det jag skulle föreslå är att börja promenera samma runda ganska ofta och sedan ser du säkert någon som brukar gå samma.. sen kan du börja med att hejja på dem efter ett tag och sedan någon dag senare fråga om de vet ett bra fik någonstans eftersom att du nyss flyttat hit, eller jag vet inte bara en idé
Citera
2009-10-22, 11:42
Medlem
bästa är nog att smyga sig på folk i elljusspår bakifrån sent på kvällen och viska "hej jag vill vara din vän". testa den.
Citera
2009-10-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
bästa är nog att smyga sig på folk i elljusspår bakifrån sent på kvällen och viska "hej jag vill vara din vän". testa den.

... och glöm för all del inte att hålla fast dem så de springer i väg innan de fattat budskapet...
Citera
2009-10-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lojden
Känner du absolut INGEN i ume?
och du nämnde att de va 35 mil ifrån din hemtrakt om jag förstod rätt, varför flyttade du just dit ?

Det lättaste vore väl att börja söka folk via nätet.. Där kan du både lära känna personen i fråga och ändå välja ut vem du vill lära känna!

Jag flyttade hit för att min sambo började plugga nu och jag hade inget jobb där vi bodde förut heller, så det fanns inget som gjorde att jag inte kunde flytta med. Så jag känner min sambo och han känner några här, jag har träffat ett par stycken. Men grejen är att jag vill ha egna vänner, inte bara hänga efter honom hela tiden, för jag hatar själv människor som gör så.

Jag har ju kul med min sambo också, men det är ju nyttigt med lite pauser från varandra så man inte tröttnar

Var söker man vänner via nätet då? Kan man joina random dejtingsajt och leta polare?
Citera
2009-10-22, 12:56
Medlem
Fast seriöst:
- gå någon kurs, börja med någon sport, testa via någon dejtingsajt (i alla fall mötesplatsen har ju ett läge för att söka vänner)...

- bli medlem i något internetforum där du kan hänge dig åt något specialintresse, kanske hittar du likasinnande som bor i närheten

- berätta för folk på jobbet/i plugget att du är sugen på sällskap när du går ut.

- ta initiativ till att ordna saker, typ konsertbokningar och liknande och dra med andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in