Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Ta reda på om det finns en filmklubb eller likande. Det är väll ganska parigt att se på film och det är ju ett lätt sätt att lära känna folk när man diskuterar filmerna efteråt.

Bra tips! Som sagt, älska seriösa FB-medlemmar
Citera
2008-06-16, 17:57
Medlem
Nu vet jag inte riktigt hur ni bor men att närma sig sina grannar brukar inte vara speciellt svårt och framförallt helt naturligt.
Baka en paj eller något och knacka på med inledelsefrasen ”Vi är nyinflyttade och ville bara säga hej”
Känns som det mer är en medelåldersgrej kanske … Blir kanske skumt om man är runt tjugo.
Citera
2008-06-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurred
Nu vet jag inte riktigt hur ni bor men att närma sig sina grannar brukar inte vara speciellt svårt och framförallt helt naturligt.
Baka en paj eller något och knacka på med inledelsefrasen ”Vi är nyinflyttade och ville bara säga hej”
Känns som det mer är en medelåldersgrej kanske … Blir kanske skumt om man är runt tjugo.

Det är seriöst en bra idé, och passande nog ska vi flytta nu i augusti (till en annan stadsdel). Dock så har jag hört att det är väldigt många pensionärer i huset/Området.

Kan ju tillägga att vi bor i Nkpg
Citera
2008-06-16, 18:03
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicSanie
Det är seriöst en bra idé, och passande nog ska vi flytta nu i augusti (till en annan stadsdel). Dock så har jag hört att det är väldigt många pensionärer i huset/Området.

Kan ju tillägga att vi bor i Nkpg

Det är ju en fins gest och det är ju viktigt med en god relation till grannarna men jag tvivlar på att man kommer så värst mycket längre än en ett handslag och kanske en stel fika på sin höjd. Relationer är ju något man får fortsätta att jobba på och jag har svårt att se hur det ska leda till att du kommer dit och hänger dagen efter också.
Citera
2008-06-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Det är ju en fins gest och det är ju viktigt med en god relation till grannarna men jag tvivlar på att man kommer så värst mycket längre än en ett handslag och kanske en stel fika på sin höjd. Relationer är ju något man får fortsätta att jobba på och jag har svårt att se hur det ska leda till att du kommer dit och hänger dagen efter också.

Sant, men iofs om man hittar grannar i sin egna ålder så är det väl inte så svårt att komma dem nära..
Citera
2008-06-16, 18:12
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:
Sant, men iofs om man hittar grannar i sin egna ålder så är det väl inte så svårt att komma dem nära..
Nej det är nog sant. Men jag tror mycket handlar om att ta vara det chanser som finns helt enkelt. Går du runt och presenterar dig för grannarna så häng med in om de vill bjuda på kaffe. Det var plugga du skulle göra eller? Gå på det grillkvällar och klassfester som erbjuds. Går du och tränar så häng med och ta en öl när någon frågar om ni ska dra iväg ett gäng på krogen. Vet inte riktigt hur det går till har aldrig behövt "ragga" vänner sånt löser sig ju alltid. Antar att det kommer flyta på naturligt för dej med när du väll gjort dej hemmastad på det nya stället. Men det är heltklart ett intressant ämne.
Citera
2008-06-16, 21:08
Medlem
Skicka ett PM till mig om ni vill hitta på nåt. Jag bor i en närliggande stad
Fast om ni bara vill umgås med par är ni fel ute
Citera
2008-06-16, 23:13
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Tjena!

Känner mig som Mr. Patetisk som ens frågar men jag undrar om någon har smarta tips på hur jag och min flickvän kan närma oss andra par och få fler vänner. Vi har flyttat till en ny stad nyligen och ingen av oss har några speciella vänner i staden. Vi har varit tillsammans i två år (Bott tillsammans i 8 månader) och har aldrig riktigt haft tid till att söka nya vänner. Båda två är nöjda med att ha varandra men nu känner vi att det skulle vara roligt att träffa andra. Ingen av oss är jätteförtjust i krogen så det är ju ett alternativ som går bort (det suger ju förövrigt med!) men vi har funderat på att typ börja dansa lite eller så. Är det någon som har bra fina tips om hur man kan hitta andra par att umgås med?

Som sagt, lite fjantigt att skriva om sådant här men känns som att man alltid kan få bra tips från flashback!

Tack på förhand
VicSanie

Jag måste fråga, hur tänker man när man lämnar alla sina vänner bakom sig?

Jag själv skulle nog aldrig kunna flytta speciellt långt.. just pga mina vänner.

Mitt nätverk är mitt allt, många vänner har man vuxit upp med och under åren (som det faktiskt tar att lära känna någon) och svetsats samman med.
Citera
2008-06-16, 23:21
Medlem
Visa framfötterna visa att ni finns, hälsa på allt o alla så löser det sig säkert börja med hobby grejjer eller lär känna folk via jobb/plugget. Men framför allt visa att ni finns, prata, hälsa etc.
Citera
2008-06-16, 23:30
Medlem
requiem1s avatar
Om ni mot förmodan provar krogen så får ni nog se upp med att bli tagna för att vara swingers
Citera
2008-06-16, 23:38
Medlem
Chatta på nätet?
Citera
2008-06-16, 23:43
Medlem
Så här är dets avatar
Börja spela fotboll, basket eller vad som helst. Även om tjejen inte är med så är du där, och då lär du känna folk som du sedan kan introducera flickvännen för.

Universitet är också ett bra ställe då man möter många personer i samma situation.

Har ni inget jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in