• 1
  • 2
2009-10-21, 22:09
Medlem
artfags avatar
Jag har sökt men hittade inte riktigt svar på min fråga.

jag är en kille på 20 år jobbar för tillfället 50% på ett jobb som jag fick för typ 3veckor sen. jag kommer inte få någon lön den här månaden utan jag får den nästa..
jag bor inneboende hos en polare.. men jag är fortfarande skriven hos mamma har inte haft en stabil inkomst på 3 mån och den inkomsten jag haft har vart lite pengar av mamma.. jag kan ju inte snylta på min mamma längre och jag måste ju betala hyran.. kan jag få hjälp av soc bara den här månaden eller kommer det bli problem för att jag är skriven hos mamma...
kommer jag äns hinna få några pengar det tar väl tid och få dom....

förlåt om jag skriver som en kratta är helt slut....
Citera
2009-10-21, 22:12
Medlem
b0gfettos avatar
Om det är hos din mor du står skriven så räknas bidraget ifrån det. Om du väntar på lön så får du betala tillbaka om du lyckas få soc (förutsatt att du inte redan har något av värde; fordon, lägenhet, tillgångar på bankkontot osv.
Citera
2009-10-21, 22:16
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Om det är hos din mor du står skriven så räknas bidraget ifrån det. Om du väntar på lön så får du betala tillbaka om du lyckas få soc (förutsatt att du inte redan har något av värde; fordon, lägenhet, tillgångar på bankkontot osv.

nej har inget alls utav värde... men vadå så jag får panta burkar månaden ut eller...? morsan är väl inte skyldig att betala min mat liksom eller? dom måste ju kunna hjälpa till så jag överlever månaden eller det kanske bara är önsketänkande... tack för snabbt svar btw
Citera
2009-10-21, 22:16
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artfag
Jag har sökt men hittade inte riktigt svar på min fråga.

jag är en kille på 20 år jobbar för tillfället 50% på ett jobb som jag fick för typ 3veckor sen. jag kommer inte få någon lön den här månaden utan jag får den nästa..
jag bor inneboende hos en polare.. men jag är fortfarande skriven hos mamma har inte haft en stabil inkomst på 3 mån och den inkomsten jag haft har vart lite pengar av mamma.. jag kan ju inte snylta på min mamma längre och jag måste ju betala hyran.. kan jag få hjälp av soc bara den här månaden eller kommer det bli problem för att jag är skriven hos mamma...
kommer jag äns hinna få några pengar det tar väl tid och få dom....

förlåt om jag skriver som en kratta är helt slut....

Soc är inte roliga att ha att göra med. Dem ska göra en utredning och så ska du komma på möte innan du ens kan diskutera ekonomisk hjälp.

Kan inte din mamma hjälpa dig denna månad då? Bättre och göra upp en avbetalning med henne.
Citera
2009-10-21, 22:20
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Soc är inte roliga att ha att göra med. Dem ska göra en utredning och så ska du komma på möte innan du ens kan diskutera ekonomisk hjälp.

Kan inte din mamma hjälpa dig denna månad då? Bättre och göra upp en avbetalning med henne.

nej jag vet att soc inte är roliga att ha och göra med det är typ därför jag har gått helt pank i typ 3 mån... morsan har fett mycket utgifter den här månaden så därför blir det svårt... och fan jag har inte betalat hyra på 3 mån fett skysst av polaren eftersom han vet att jag inte har någon inkomst...
Citera
2009-10-21, 22:22
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
nej jag vet att soc inte är roliga att ha och göra med det är typ därför jag har gått helt pank i typ 3 mån... morsan har fett mycket utgifter den här månaden så därför blir det svårt... och fan jag har inte betalat hyra på 3 mån fett skysst av polaren eftersom han vet att jag inte har någon inkomst...

Tror tyvärr inte soc kommer hinna hjälpa dig..Ta ett lån annars?
Citera
2009-10-21, 22:24
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Tror tyvärr inte soc kommer hinna hjälpa dig..Ta ett lån annars?

aa faan får väl bli något sånt... fan man borde börja sälja knark asså.... fan då får man ju iaf pengar ...
Citera
2009-10-21, 22:24
Bannlyst
sms lån

ta sms lån istället
Citera
2009-10-21, 22:26
Medlem
Avsiktarens avatar
Gå till soss.
Det gäller att ta så gott man kan innan någon annan tar det och man får ändå inte mycket.
Citera
2009-10-21, 22:28
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corall
ta sms lån istället

Smart jens
Citera
2009-10-21, 22:29
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Gå till soss.
Det gäller att ta så gott man kan innan någon annan tar det och man får ändå inte mycket.

.. förstår inte riktigt vad du menar
Citera
2009-10-21, 22:30
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
.. förstår inte riktigt vad du menar

Därför att dina föräldrar har betalat skatt för att du skall kunna få socialbidrag om du behöver så gå dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in