Citat:
Ursprungligen postat av majjken
de sa till mig att föräldrarna är försörjnignsskyldiga till 21. :/
jag är dock 22 och fick nej pga att jag inte varit inskriven i arbetsförmedlingen länge nog
Bor du hemma hos dina föräldrar?
Att få hjälp från soc är inte det enklaste om man ska tro på vad man ser och hör. Men helt omöjligt är det inte. För några år sedan blev jag sjukskriven och försäkringskassan drog ut som satan på tiden, till slut hade jag inget val annat än att ta kontakt med soc. Jag ringde dom på fredagsförmiddagen och fick besökstid samma dag.
Vid besöket med handläggaren fick jag redovisa min ekonomiska situation, jag visade upp kontoutdrag, berättade att jag hade bil samt bostadsrätt. Fick med mig ett utbetalningskort på lite drygt 3000kr i akut försörjningsstöd.
På måndagen trillade pengarna från försäkringskassan in och jag kontaktade då soc för att kunna betala tillbaka det jag fick från dom på fredagen. Handläggaren sa då utbetalningen hade gjorts utan återbetalningskrav och att jag därför inte kunde betala tillbaka något vare sig jag ville det eller ej. Kort sagt kan man säga att jag fick riktigt bra hjälp.