• 1
  • 2
2009-10-21, 22:34
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Därför att dina föräldrar har betalat skatt för att du skall kunna få socialbidrag om du behöver så gå dit.

mjo... fan är så trött på den här skiten.... legat i som fan och sökt jobb när man väl får något så blir man så pank så man inte har råd och äta mat knappt.. och då pallar man inte nått jävla telemarketing jobb..
Citera
2009-10-21, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av artfag
mjo... fan är så trött på den här skiten.... legat i som fan och sökt jobb när man väl får något så blir man så pank så man inte har råd och äta mat knappt.. och då pallar man inte nått jävla telemarketing jobb..

Samma situation dude. Lever ffs på besparade pengar, och har sökt jobb, men finns bara telefonförsäljarjobb där ute, och allt på provisionsbasis, i vissa företag med skitlåg timlön (=slöseri med tid) som man knappt klarar sig på.

Blir soc snart här med. För vad finns systemet annars till för?
Citera
2009-10-21, 23:04
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Samma situation dude. Lever ffs på besparade pengar, och har sökt jobb, men finns bara telefonförsäljarjobb där ute, och allt på provisionsbasis, i vissa företag med skitlåg timlön (=slöseri med tid) som man knappt klarar sig på.

Blir soc snart här med. För vad finns systemet annars till för?

ja det är ett sånt jobb jag har nu men hellre det än att gå till soc...
Citera
2009-10-21, 23:09
Bannlyst
Citat:
ja det är ett sånt jobb jag har nu men hellre det än att gå till soc...

Jo, men tror inte det är ett jobb man arbeta med under en längre period.. lönen, kraven, produkter/tjänster man säljer som suger, jobbiga personer i andra änden osv.
Citera
2009-10-22, 00:27
Medlem
artfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Jo, men tror inte det är ett jobb man arbeta med under en längre period.. lönen, kraven, produkter/tjänster man säljer som suger, jobbiga personer i andra änden osv.

oh yes kommer hem varje dag och är heeelt jävla utmattad fast man bara jobbar 5-6 timmar usla skulle hellre jobba inom hemtjänsten där gör man iaf nytta och där är det inte samma skit varje dag... haha det är olika sorters skit
Citera
2009-10-22, 00:35
Bannlyst
Citat:
oh yes kommer hem varje dag och är heeelt jävla utmattad fast man bara jobbar 5-6 timmar usla skulle hellre jobba inom hemtjänsten där gör man iaf nytta och där är det inte samma skit varje dag... haha det är olika sorters skit

Haha.. skit direkt i handen
Citera
2009-11-27, 13:13
Medlem
Citat:
Jag har sökt men hittade inte riktigt svar på min fråga.

jag är en kille på 20 år jobbar för tillfället 50% på ett jobb som jag fick för typ 3veckor sen. jag kommer inte få någon lön den här månaden utan jag får den nästa..
jag bor inneboende hos en polare.. men jag är fortfarande skriven hos mamma har inte haft en stabil inkomst på 3 mån och den inkomsten jag haft har vart lite pengar av mamma.. jag kan ju inte snylta på min mamma längre och jag måste ju betala hyran.. kan jag få hjälp av soc bara den här månaden eller kommer det bli problem för att jag är skriven hos mamma...
kommer jag äns hinna få några pengar det tar väl tid och få dom....

förlåt om jag skriver som en kratta är helt slut....

de sa till mig att föräldrarna är försörjnignsskyldiga till 21. :/

jag är dock 22 och fick nej pga att jag inte varit inskriven i arbetsförmedlingen länge nog
Citera
2009-11-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majjken
de sa till mig att föräldrarna är försörjnignsskyldiga till 21. :/

jag är dock 22 och fick nej pga att jag inte varit inskriven i arbetsförmedlingen länge nog
Bor du hemma hos dina föräldrar?

Att få hjälp från soc är inte det enklaste om man ska tro på vad man ser och hör. Men helt omöjligt är det inte. För några år sedan blev jag sjukskriven och försäkringskassan drog ut som satan på tiden, till slut hade jag inget val annat än att ta kontakt med soc. Jag ringde dom på fredagsförmiddagen och fick besökstid samma dag.

Vid besöket med handläggaren fick jag redovisa min ekonomiska situation, jag visade upp kontoutdrag, berättade att jag hade bil samt bostadsrätt. Fick med mig ett utbetalningskort på lite drygt 3000kr i akut försörjningsstöd.

På måndagen trillade pengarna från försäkringskassan in och jag kontaktade då soc för att kunna betala tillbaka det jag fick från dom på fredagen. Handläggaren sa då utbetalningen hade gjorts utan återbetalningskrav och att jag därför inte kunde betala tillbaka något vare sig jag ville det eller ej. Kort sagt kan man säga att jag fick riktigt bra hjälp.
Citera
2009-11-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Bor du hemma hos dina föräldrar?

Att få hjälp från soc är inte det enklaste om man ska tro på vad man ser och hör. Men helt omöjligt är det inte. För några år sedan blev jag sjukskriven och försäkringskassan drog ut som satan på tiden, till slut hade jag inget val annat än att ta kontakt med soc. Jag ringde dom på fredagsförmiddagen och fick besökstid samma dag.

Vid besöket med handläggaren fick jag redovisa min ekonomiska situation, jag visade upp kontoutdrag, berättade att jag hade bil samt bostadsrätt. Fick med mig ett utbetalningskort på lite drygt 3000kr i akut försörjningsstöd.

På måndagen trillade pengarna från försäkringskassan in och jag kontaktade då soc för att kunna betala tillbaka det jag fick från dom på fredagen. Handläggaren sa då utbetalningen hade gjorts utan återbetalningskrav och att jag därför inte kunde betala tillbaka något vare sig jag ville det eller ej. Kort sagt kan man säga att jag fick riktigt bra hjälp.

Ja, jag har ju tvingats flytta hem, bodde inneboende innan.

Men det roliga är att när jag ringde berättade jag att jag bara varit inskriven ett par dagar eftersom jag precis flyttat hem. De svarade att de skulle ha ett möte om det, de ringde och sa att det var ok, eftersom situationen var som den var och blev kallad på möte, sen faller jag på det iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in