Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Men kan/får de köra Googles marketgreja?
Jo klart de får. Men om man vill profilera sig. Dessutom är jag övertygad om att Sailfish är bättre, den har ett nyhetsvärde, och de flesta Jolla anstälda är ju före detta Nokia-anstälda
Citat:
Finns det verkligen portat / helt färdigt till alla Lumialurar?
Kanske, men att porta till en lur är nog inte så svårt. Frågan är närmast kur mycket av mjukvaran i lurarna kan updateras utan att du lägger den på service. Det betyder ju egentligen att du programmerar hela telefonen, antagligen via USB och din dator.
Citat:
Tillåter gentemot vem tänker du?
Både microsoft och Nokia har IPR i Lumia. Nokia har rätten att bestämma vad som görs med Nokias hårdvara. Microsoft kan ha nåt i kontraktet med Nokia som förhindrar. Men såna kontrakt har oftast en klausul som tillåter Nokia att spola hela kontraktet.
Citat:
För mer normala människor är väl inte det så aktuellt ändå och det är ju Android de känner igen som varumärke. Ser de "nu även med Sailfish / Jolla OS" så tror jag inte att det riktigt får samma effekt.
Men om man säger åt folk att: så här kan du köra Android appar på din Lumia.
(Plus då att man kan köra HTML5 appar som Elop redan talat om. Vad menade han med det?)
Citat:
Är de bundna att inte köra något annat? Verkar ju sådär isf.
Jo säkert är kontraktet med Microsoft bindande, men det kan då säkert brytas helt om det blivit för ofördelaktigt för Nokia. När går kontraktet ut? Jag hade för mig att nu 2 år senare träder vissa delar av det ur kraft.
Citat:
Citation needed.
Att införa Sailfish betyder att avstå från i varje fall vissa delar av Microsoft samarbetet. Har inget citat för det....