Ja, Nokia tar storstryk, vilket jag ser som obefogat. Hela rapportrusningen borta och kronförstärkningen är att skylla för den del, men jag Conference Call och då hörde jag något intressant från Olli-Pekka Kallasvuo:
"We continiue to see signs of recovery in the market, however, the sustainability of consumer demand remains uncertain"
Det är dessa ord marknaden tog fasta på, man tror inte att Uppgången i vinst och försäljning i q4an var hållbar. Q1 brukar vara svagare än q4 så vi får se ett sämre resultat, det är klart, men jag tror att Nokia börjat den stora vandringen mot högre vinster och bättre tider. Marknaden brukar ligga 6-12 månader före bolaget och jag tycker man ska köpa nu när det börjat strömma in ljus i slutet av tunneln. Nokia är samma stabila bolag och rapporten var mycket stark, men det duger tydligen inte. Nej, jag tror man ska handla på lång sikt och ignorera marknadens kortsiktiga nyckfullhet. Fortsätter Nokia att visa fina siffror i rapporterna kommer aktiepriset hänga med förr eller senare och då gäller det att vara med på tåget.
https://www.avanza.se/aza/press/pres...article=123943 Börsveckans analys är mycket välskriven och rekommenderas för intresserade.