2010-01-28, 13:14
Medlem
Alteregorandoms avatar
haha nej det är bara förnamnet! men det gick ju iallfall inte tvärtom ...lärdom.
Citera
2010-01-28, 13:18
Medlem
likmaskerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alteregorandom
haha nej det är bara förnamnet! men det gick ju iallfall inte tvärtom ...lärdom.

Paggan på avataren förpliktigar.

Nokia är en framtidsaktie enligt mig. Jag tror att de kommer tillbaka. Köpte på mig en del efter förra rapporten som legat och jäst på svagt minus i några månader, men nu börjar man få lön för mödan.
Citera
2010-01-28, 13:37
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Grattis till alla Nokiaägare.

Kursen går riktigt bra nu, kan misstänka att det förekommer endel shortsqueeze nu.

Tyvärr la jag min köporder på 90 efter att jag sålde av med liten vinst 93.10 men den gick aldrig ner till 90 så missade uppgången nu.
Citera
2010-01-28, 15:00
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Några kommentarer om rapporten???

Det fina med rapporten är att den är stark över hela linjen. Mycket starkt resultat, ökade marknadsandelar, speciellt inom smartphones. NSN positivt resultat och en bibehållen utdelning. Jag är mycket glad över resultatet. Vi får hoppas att detta är början på en positiv trend som kommer vara ett längre tag. Detta visar att Nokia kan komma tillbaka och finnarna visar återigen var skåpet ska stå.
Citera
2010-01-28, 15:24
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Det fina med rapporten är att den är stark över hela linjen. Mycket starkt resultat, ökade marknadsandelar, speciellt inom smartphones. NSN positivt resultat och en bibehållen utdelning. Jag är mycket glad över resultatet. Vi får hoppas att detta är början på en positiv trend som kommer vara ett längre tag. Detta visar att Nokia kan komma tillbaka och finnarna visar återigen var skåpet ska stå.
Jag hoppas det också men jag fegade ur och sålde av nu när jag låg på plus. Har haft röda siffror tidigare i Nokia så jag valde det säkra alternativet att sälja av innehavet nu när det äntligen låg på pluss. Alltid skönt att säkra en vinst. Vi får se om jag kommer att gå in vid ett senare tillfälle om det blir någon dipp.

Off topic: Strålande rapporter för mig idag. Mitt huvudsakliga aktiakapital ligger i HM och Nokia så jag känner mig riktigt nöjd.
Citera
2010-01-28, 17:19
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Jag tror att Nokia ska ta igen all rally från 09 som vi missat, året 2010 blir nokias år tror jag. En del uppgång att ta igen, så hoppas nu på ett starkt år!
Citera
2010-01-31, 19:01
Medlem
kKoreans avatar
Jag är riktigt nöjd med mitt agerande, mitt första och största köp, Nokia.

Nokia om något telekom bolag känner marknaden, och bevisar verkligen genom den senaste rapporten att de inte är ute ur leken. De må ha gått ett och samma spår en längre tid, och därmed förlorat marknadsandelar. Men efter den totala förnedringen, efter sin första förlust sedan ur-manna-minne så tog de sig i kragen och gjorde det de gör bäst. Visade världen vilka som är nummer 1.

Nokia kan bara de vill, och de vet om det. Dem som inte tror på dem får helt enkelt se på, medans vi som vet, triumferar tillsammans med Nokias ledning.
Citera
2010-02-02, 02:33
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Jag är riktigt nöjd med mitt agerande, mitt första och största köp, Nokia.

Nokia om något telekom bolag känner marknaden, och bevisar verkligen genom den senaste rapporten att de inte är ute ur leken. De må ha gått ett och samma spår en längre tid, och därmed förlorat marknadsandelar. Men efter den totala förnedringen, efter sin första förlust sedan ur-manna-minne så tog de sig i kragen och gjorde det de gör bäst. Visade världen vilka som är nummer 1.

Nokia kan bara de vill, och de vet om det. Dem som inte tror på dem får helt enkelt se på, medans vi som vet, triumferar tillsammans med Nokias ledning.

Roligt att du är nöjd (vem skulle inte vara det) ? Jag tankade i går fler aktier för jag anser att värderingen fortfarande är oerhört låg ur ett historiskt perspektiv. Allt var bra i rapporten och därför tycker jag att aktien bör uppvärderas ytterligare.
Citera
2010-02-11, 13:43
Medlem
DrottningSilvias avatar
...Och där var förra veckans rusning på +10% nästan utraderad.

MVH
Citera
2010-02-11, 13:49
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningSilvia
...Och där var förra veckans rusning på +10% nästan utraderad.

MVH
Då börjar det bli läge för mig att hoppa in igen. Jag skall avvakta till åtminstone nästa vecka innan jag köper in mig igen. På något års sikt så tror jag fortfarande på en kurs uppåt 120kr.
Citera
2010-02-11, 13:55
Medlem
Caparzos avatar
Ja, Nokia tar storstryk, vilket jag ser som obefogat. Hela rapportrusningen borta och kronförstärkningen är att skylla för den del, men jag Conference Call och då hörde jag något intressant från Olli-Pekka Kallasvuo:

"We continiue to see signs of recovery in the market, however, the sustainability of consumer demand remains uncertain"

Det är dessa ord marknaden tog fasta på, man tror inte att Uppgången i vinst och försäljning i q4an var hållbar. Q1 brukar vara svagare än q4 så vi får se ett sämre resultat, det är klart, men jag tror att Nokia börjat den stora vandringen mot högre vinster och bättre tider. Marknaden brukar ligga 6-12 månader före bolaget och jag tycker man ska köpa nu när det börjat strömma in ljus i slutet av tunneln. Nokia är samma stabila bolag och rapporten var mycket stark, men det duger tydligen inte. Nej, jag tror man ska handla på lång sikt och ignorera marknadens kortsiktiga nyckfullhet. Fortsätter Nokia att visa fina siffror i rapporterna kommer aktiepriset hänga med förr eller senare och då gäller det att vara med på tåget.

https://www.avanza.se/aza/press/pres...article=123943 Börsveckans analys är mycket välskriven och rekommenderas för intresserade.
Citera
2010-02-16, 18:05
Medlem
Affelindos avatar
Nu har jag gått in igen på 94,15. Det känns bra då jag sålde hela mitt innehav 28 jan för 104,90 men nu är jag på tåget igen.

Jag ser detta innehav som långsiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in