2009-10-21, 21:44
Medlem
Arcanas avatar
Så här skrev vår käre trådskapare i en annan tråd.

"Alla kanske inte är så sugna på att arbeta 5 dagar i veckan under ~45 av årets 54 veckor tills de är 65-åriga gubbar. Nu verkar inte TS vara lat direkt, men jag själv kommer inte att arbeta om jag inte behöver det. Det är grymt mycket mer tillfredsställande att få in pengar utan slit, för då kan man faktiskt glädjas av pengarna, istället för en oändlig cykel av arbeta, äta och sova."

Något säger mig att TS kommer sluta på parkbänken..
Citera
2009-10-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana

"Alla kanske inte är så sugna på att arbeta 5 dagar i veckan under ~45 av årets 54 veckor tills de är 65-åriga gubbar. Nu verkar inte TS vara lat direkt, men jag själv kommer inte att arbeta om jag inte behöver det. Det är grymt mycket mer tillfredsställande att få in pengar utan slit, för då kan man faktiskt glädjas av pengarna, istället för en oändlig cykel av arbeta, äta och sova."

Gillar denna meningen. Summerar väl människor som utnyttjar systemet och är nöjda med det ganska bra?
Citera
2009-10-21, 22:02
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PopLars
Gillar denna meningen. Det är grymt mycket mer tillfredsställande att få in pengar utan slit, för då kan man faktiskt glädjas av pengarna, istället för en oändlig cykel av arbeta, äta och sova."

Summerar väl människor som utnyttjar systemet och är nöjda med det ganska bra?

Kan inte annat än att hålla med. Du är så sorglig TS..
Senast redigerad av Arcana 2009-10-21 kl. 22:05.
Citera
2009-10-22, 02:08
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:

Haha, jag kommer nog inte att sluta bland de där lirarna . Fast om det får dig att må bättre så kan du ju tro/hoppas på det .
Citera
2009-10-22, 03:58
Medlem
tänk på att banksekretessen gör att de inte kan kolla, du är skyldig att uppge, men kollar deklarationen...
Citera
2009-10-22, 04:05
Medlem
Citat:

Vad är poängen att vara mellan parkbänken och dra åt helvete allihop, jag har så jag behöver inte er-makten? Båda dessa är rätt fria och skiter i lagen.
Vanligt folk? Öl, ngt knull, sport, jobba, jobba, jobba, tv, träna, jobba,
Citera
2009-10-22, 05:14
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Vad krävs för att jag ska få min hyra betald av Soc? Hur mycket mer pengar kan Soc skjuta till med när det kommer till annat? Och kan jag få pengar både från Arbetsförmedlingens aktivitetsstöd och Soc på samma gång?

Jag är iaf en ung arbetssökande kille i 20års åldern, och vill helst använda mig av lite bidrag istället för att slösa upp mina pengar jag har på banken. Man måste väl även ha lite --eller inga-- pengar på banken för att få hyran bekostad av Soc? Det kan iaf lösas, då jag isf ska ta och betala in en "skuld" för att kunna få hyran betald från Soc.

Och slutligen, finns det några besvärliga sidor till Soc? Kommer de att kränka mitt privatliv och störa mig genom att komma och besöka mig i tid och otid för att kolla att jag inte håller på med något fuffens eller så?

Ser att vissa här kallar dig parasit. Du är ung och har framtiden för dig, klart du inte ska nyttja ditt sparkapital, det kommer du ju säkerligen behöva till andra nödvändigheter längre fram. Hade du varit 40 år däremot och haft sparkapital på 50 000 samtidigt som du gick på soc hade jag reagerat, men i det här fallet tycker jag du har all rätt i världen att få behålla ditt sparkapital. Naturligtvis ska du INTE knysta om det till soc om du vill ha bidrag. Tycker det är en jävla konstig inställning de har att man inte ens som ung ska få äga något av värde eller ha sparade pengar utöver socbidraget.
Citera
2009-10-23, 21:11
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ser att vissa här kallar dig parasit.
.

Kallar ?! Fanskapet ÄR parasit, klipp dig och skaffa dig ett jobb - ungdjävel.
Citera
2009-10-23, 21:51
Medlem
Diablo1118s avatar
Lägg ner soc bidraget låt alla som inte kan försöja sig själva jobba för pengarna gärna något tråkigt menigslöst arbete...typ gräv ett djup hål och fyll det igen...arbetstid från 05.00... Sänk skatten och gör det mer lönsamt att jobba istället....

Nu får jag säkert massa komentarer om att slå på dem som redan ligger ner....
Jag är student men har jobbat i 15år och ser gärna en sänkning av studibidraget och en höjning av lånet utan krav på maxinkomst....

Vet inte rikigt var jag står politiskt då jag inte direkt gillar några av dagens alternativ...brukar lägga min röst på den som ger mig valsedlen först när jag går och röstar.... sist blev den folkpartiet.... hoppas dock att det inte blir vänstern eller miljöpartiet nästa gång men alla har samma chance...
Citera
2009-10-24, 04:07
Medlem
Citat:

Eller hur, får nästan sponsra honom med en grundkurs i nationalekonomi.
Citera
2009-10-24, 06:42
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per aspera
Kallar ?! Fanskapet ÄR parasit, klipp dig och skaffa dig ett jobb - ungdjävel.

Haha "ungjävel". Jag gissar att jag är några år äldre än du. Ganska komiskt att de flesta här inne som "hatar" bidragstagande "parasiter" är 18-19 år och fortfarande bor hemma hos mamma, men försöker låtsas att de är medelålders hårt arbetande svenssons.

Grejen är den att de flesta medelålders hårt arbetande svenssons ofta inte har tid att sitta på internetforum som Flashback och spy galla över "dagens ungdom som inte vill arbeta och göra rätt för sig", även om vissa av dem säkert har de åsikterna. De har helt enkelt viktigare saker för sig.
Citera
2009-10-25, 08:46
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Haha "ungjävel". Jag gissar att jag är några år äldre än du. Ganska komiskt att de flesta här inne som "hatar" bidragstagande "parasiter" är 18-19 år och fortfarande bor hemma hos mamma, men försöker låtsas att de är medelålders hårt arbetande svenssons.

Grejen är den att de flesta medelålders hårt arbetande svenssons ofta inte har tid att sitta på internetforum som Flashback och spy galla över "dagens ungdom som inte vill arbeta och göra rätt för sig", även om vissa av dem säkert har de åsikterna. De har helt enkelt viktigare saker för sig.

Haha och en sådan hårt arbetande Svensson är du? Som står bakom en ung grabbs åsikter om att det är bättre att leva på bidrag och få andras pengar?

Om du nu är "några år äldre" så är det absolut inget som märks. Tvärtom så verkar din intelligens vara ganska så låg när det gäller rent folkvett.
Senast redigerad av Arcana 2009-10-25 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in