2009-10-21, 18:30
Medlem
Ufojesuss avatar
Att betala skulder funkar inte som ursäkt, det enda du kan göra är att flytta/ta ut pengarna & sedan vänta i minst tre månader.
Citera
2009-10-21, 18:35
Medlem
Diablo1118s avatar
Spelar ingen roll vad du använder de sparade pengarna till du får inte mer pengar av soc för det....De räknar av dina sparade pengar mot bidraget eventuellt är berättigad till......
Citera
2009-10-21, 18:44
Medlem
miqqqas avatar
Sånt här gör mig förbannad. Du har ingen inkomst - dina alternativ är att söka soc eller ta ett skitjobb, då tar du för fan ett skitjobb! Pengar är pengar, man kan söka annat jobb samtidigt.

Din "skuld" ser de rakt igenom och de godkänner den inte, hur många tror du inte har varit före dig och sagt att de var skyldig någon pengar så att alla deras sparpengar bara försvann? Dessutom skulle det inte spela någon roll om du är skyldig maffian pengar eller en bank, soc tar inte hänsyn till lån.

Som föregående så kan du bli tvingad att praktisera för att få soc, hoppas de gör det i din kommun!

Är det bara jag som skulle vara beredd att göra nästan vad som för att slippa gå till soc om jag hamnade i den situationen? Jag skulle se det som oerhört förudmjukande att inte kunna försörja mig själv.
Citera
2009-10-21, 19:32
Medlem
Messerschmitts avatar
Du är en jävla parasit som hellre vill leva på andras pengar istället för att tjäna egna! Jag hoppas och tror att Soc kommer att genomskåda dina patetiska lögner..
Citera
2009-10-21, 19:39
Bannlyst
Du skulle väl kunna säga att du mått dåligt p.g.a. inget jobb och att du därmed druckit upp alla pengar..
Citera
2009-10-21, 20:10
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Nåväl, du kommer - förhoppningsvis i alla fall - att få slita lite om du uppbär försörjningsstöd. Många kommuner kräver nämligen att du arbetar som praktikant för att vara berättigad bidraget.

Händer det att jag får en praktikplats så gör jag mitt bästa för att bli av med den och, om inte det funkar, så skiter jag i det och faller tillbaka på mina sparpengar tills dem tar slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Du är en jävla parasit som hellre vill leva på andras pengar istället för att tjäna egna! Jag hoppas och tror att Soc kommer att genomskåda dina patetiska lögner..

Jag förstår inte varför du ens bryr dig, med tanke på att endast en bråkdel av det du betalar i skatt går åt till bidragstagare. Men japp, jag utnyttjar mer än gärna statens pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Att betala skulder funkar inte som ursäkt, det enda du kan göra är att flytta/ta ut pengarna & sedan vänta i minst tre månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Spelar ingen roll vad du använder de sparade pengarna till du får inte mer pengar av soc för det....De räknar av dina sparade pengar mot bidraget eventuellt är berättigad till......

Tack för svaret. Jag skulle gärna vilja se ännu mer svar gällande det här, för att vara fullt säker. Jag är inte så sugen på att prata med dem i Soc direkt; de kanske blir misstänksamma eller något...
Citera
2009-10-21, 21:06
Medlem
kaxen82s avatar
Misstänksamma? På vad? Att 50.000 "bara försvinner" från ditt konto till en "skuld" till en "polare"? Ja, för de har nog aldrig hört den rövaren förr.
Citera
2009-10-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Sånt här gör mig förbannad. Du har ingen inkomst - dina alternativ är att söka soc eller ta ett skitjobb, då tar du för fan ett skitjobb! Pengar är pengar, man kan söka annat jobb samtidigt.

"Skitjobb" växer inte på träd precis, särskilt som regeringen mättar skitjobbsmarknaden med gratisjobbande bidragstagare.

Jämfört med för 15-20 år sedan tar också studenterna upp mycket av skitjobbsmarknaden. Studiemedlen har blivit mycket sämre, studietakten och kvaliteten har på många utbildningar sjunkit samtidigt som studenter är lättledda och okunnig arbetskraft som arbetsgivare vill ha.

Naturligtvis skall TS ta av sina egna pengar tills de är slut, men ta ett skitjobb är inget alternativ, att slita för att få ett skitjobb däremot.

Att inte TS vill ta ett riktigt arbete fast utan lön är förståeligt eftersom dessa har inlåsningseffekter, har man börjat jobba gratis är det svårt att få jobb utan arbetsgivaren vill ha massa bidrag för att ge personen jobb.
Citera
2009-10-21, 21:23
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Misstänksamma? På vad? Att 50.000 "bara försvinner" från ditt konto till en "skuld" till en "polare"? Ja, för de har nog aldrig hört den rövaren förr.

Jag förstår ju iaf att de kanske inte tror på historien, men baserat på min erfarenhet från Arbetsförmedlingen så verkar det som att personalen där får ta och bita ihop och svälja ens berättelser, för att de kan ju trots allt vara sanna.

Jag tänkte från början att Soc hade en policy att de helt enkelt måste tro på historier man drar, sålänge man är envis med att hävda dess sanning. Men de kanske har en klar riktlinje att de inte får ge ut pengar till någon som har haft 50 lax som sedan försvunnit bara en kort tid före man kommer och begär pengar?
Citera
2009-10-21, 21:30
Medlem
--locco--s avatar
antingen så trollar TS eller så är han verkligen en dum parasit helt enkelt.
det är just sånna här som borde få sig en spark i röven.

hoppas soc upptäcker alla dina tillgångar innan dom spyr ut stålar till dig.
varför inte bara ta ett arbete istället för dessa tattarfasoner ?
Citera
2009-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
a
varför inte bara ta ett arbete istället för dessa tattarfasoner ?

Det går inte att "ta ett arbete" eftersom en anställning bygger på att det är två parter som är överens.
Citera
2009-10-21, 21:39
Medlem
kaxen82s avatar
Citat:
Jag förstår ju iaf att de kanske inte tror på historien, men baserat på min erfarenhet från Arbetsförmedlingen så verkar det som att personalen där får ta och bita ihop och svälja ens berättelser, för att de kan ju trots allt vara sanna.

Då lär du bli överraskad på soc.

Citat:
Jag tänkte från början att Soc hade en policy att de helt enkelt måste tro på historier man drar, sålänge man är envis med att hävda dess sanning.

Aha, det är alltså antalet gånger man drar sin rövarhistoria som är det relevanta? Gotcha!

Citat:
Men de kanske har en klar riktlinje att de inte får ge ut pengar till någon som har haft 50 lax som sedan försvunnit bara en kort tid före man kommer och begär pengar?

De kollar dina konton minst tre månader tillbaka. Alla tillgångar de hittar där räknar de med som dina att disponera. Om de räknar med att du ska klara dig på 10.000 i månaden är du välkommen tillbaka om fem månader när du har använt ditt sparkapital. Inte har pengarna kvar? Tough shit. För dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in