• 3
  • 4
2009-10-25, 08:56
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tory
Eller hur, får nästan sponsra honom med en grundkurs i nationalekonomi.

haha a, vi får fan göra de:P
Citera
2009-10-25, 17:12
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetFog
"Skitjobb" växer inte på träd precis, särskilt som regeringen mättar skitjobbsmarknaden med gratisjobbande bidragstagare.

Jämfört med för 15-20 år sedan tar också studenterna upp mycket av skitjobbsmarknaden. Studiemedlen har blivit mycket sämre, studietakten och kvaliteten har på många utbildningar sjunkit samtidigt som studenter är lättledda och okunnig arbetskraft som arbetsgivare vill ha.

Naturligtvis skall TS ta av sina egna pengar tills de är slut, men ta ett skitjobb är inget alternativ, att slita för att få ett skitjobb däremot.

Att inte TS vill ta ett riktigt arbete fast utan lön är förståeligt eftersom dessa har inlåsningseffekter, har man börjat jobba gratis är det svårt att få jobb utan arbetsgivaren vill ha massa bidrag för att ge personen jobb.

Självklart så är det inte så lätt att få ett jobb, speciellt inte i denna ekonomin. Då är det bra att socialbidrag finns, det jag reagerar över är att TS verkar inte vilja jobba, utan tycker att sitta på röven hela dagarna samtidigt som soc betalar alla hans omkostnader är hur bra som helst. Den inställngen borde vara tillräckligt för att bli diskvalificerad för bidrag.
Citera
2009-11-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Sånt här gör mig förbannad. Du har ingen inkomst - dina alternativ är att söka soc eller ta ett skitjobb, då tar du för fan ett skitjobb! Pengar är pengar, man kan söka annat jobb samtidigt.
.

alla pratar in att skaffa sig ett skitjobb, snälla någon var finns dessa skitjobb! Jag har sökt jobb i från och till 1 år. Så snällla var finns dessa jobb. Jag kan jobba i Göteborg, Växjö, ALvesta, Ljungby, värnamo, kungsbacka och halmstad. Har sökt jobb som en idiot utan att få något, så tipsa mig om "skitjobben" tack!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in