2009-11-22, 13:57
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majjken
Vissa föds onda? det var det dummaste jag hört! Ingen människa föds ond. Däremot, ja, vissa människor föds utan spärrar. men detta gör dem inte till onda människor utan det är en sjukdom. Vad de människorna behövr är vård!

Ingen människa är ond!

Jag förstår varför deras hemländer inte vill ha dem där.
Citera
2009-11-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Nu när jag tänker efter så glömde jag bort Kortedala men det är ju inte ett lika tungt belastat område som Bergsjön. Ännu..?

Nej det är riktigt. Trots att det gränsar till Bergsjön och man på sina ställen kan stå med ena benet i vardera stadsdel. Den främsta orsaken till att Kortedala ännu inte är TOTALT "gettoriserad", beror på att det finns fler privata hyresvärdar i Kortedala.
Citera
2009-11-22, 16:15
Medlem
Citat:
Jag förstår varför deras hemländer inte vill ha dem där.

Jo, jag har förstått att du endast hänger på flashback för att provocera människor
Citera
2009-11-22, 16:49
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdebator
Nej det är riktigt. Trots att det gränsar till Bergsjön och man på sina ställen kan stå med ena benet i vardera stadsdel. Den främsta orsaken till att Kortedala ännu inte är TOTALT "gettoriserad", beror på att det finns fler privata hyresvärdar i Kortedala.

Jag har noterat att Kortedala ännu håller emot. Tack för förklaringen.
Stadsdelen kan väl forfarande beskrivas som ett genuint svenskt arbetarklassområde med integrerade invandrare som gör rätt för sej.

Många kommuner vägrar bygga hyresrätter och jag förstår nog varför...!!
I min kommun omvandlas hyresrätter till botadsrätter.

Troligen för att för att försäkra sej om att även i fortsättningen ha en välmående kommun. Får makten som de vill lär de inte ge sej förrän hela Sverige är ett enda stort Bergsjön eller Rosengård.
Citera
2009-11-23, 13:32
Medlem
jackflashs avatar
Kom det någonsin fram namn och foto på detta babyface? Mycket nyfiken på hur han ser ut....
Citera
2009-11-23, 14:17
Medlem
Citat:
Vissa föds onda? det var det dummaste jag hört! Ingen människa föds ond. Däremot, ja, vissa människor föds utan spärrar. men detta gör dem inte till onda människor utan det är en sjukdom. Vad de människorna behövr är vård!

Ingen människa är ond!

Vad som är ondska eller inte är ju lite olika från person till person. Alla håller tex inte med om att Hitler var ond.
Men vissa människor saknar empati och dessa sk spärrar du pratar om, och gör man det är man på god väg att bli en ond människa.
Citera
2009-11-23, 15:18
Medlem
mumsfilibajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kom det någonsin fram namn och foto på detta babyface? Mycket nyfiken på hur han ser ut....

http://politisktinkorrekt.wordpress....earchbutton=Go!
Citera
2009-11-26, 16:18
Medlem
tojos avatar
Citat:
Öm tå, tydligen.

Eller bara ett ovanligt korkat inlägg. Läs tråden som du referar till och visa mig vad som stärker dina slutsatser. Jag är all ears och väntar på ditt svar (sa han och inväntade absolut tystnad i brist på argument)
Citera
2009-11-26, 17:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

Ingen människa är ond!
Jag vill, helt utan att beröra en den etniska debatten och ämnet överhuvudtaget egentligen (sorry för OT), fråga exakt hur du har kommit fram till det fetade ovan? Finns belägg framtagna ur forskning att man har några sorts godhjärtade kromosomer och föds enkom med sådana?

Om man har en psykisk störd mamma/pappa som misshandlar och slår en från dag 1, och framåt, så finns ju risken att man blir avtrubbad, likgiltig, empatilös och, i mina ögon, helt enkelt ond. Kommentar på det?

Visst är det en önskan att alla ska vara goda och leva i samförstånd men så ser ju inte världen ut så varför skulle inte rent onda människor kunna existara?

Undrar bara...
Citera
2009-11-26, 17:49
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Eller bara ett ovanligt korkat inlägg. Läs tråden som du referar till och visa mig vad som stärker dina slutsatser. Jag är all ears och väntar på ditt svar (sa han och inväntade absolut tystnad i brist på argument)

Läs trådstarten.
Citera
2009-11-26, 18:48
Medlem
tojos avatar
Citat:
Läs trådstarten.

Kom igen nu, förklara vad du menade. Någon annan som förstår vad h*n menar? Jag når tyvärr inte fram här.
Citera
2009-11-27, 00:00
Medlem
Tantaloras avatar
Vonito och Rektangel får varsin tillsägelse.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in