2009-11-12, 00:53
Medlem
brutusmaximuss avatar
Jag läser detta från Peter Hjörne-Posten ang serievåldtäktsmannen i Göteborg:

"Han är i 20-årsåldern, cirka 170 cm lång med normal till något kraftig kroppsbyggnad, mörkt kortklippt hår. Han ska prata bra svenska eventuellt med viss brytning."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....m-valdtaktsman

Men skall alltså fått över hundra tips om han och ändå är man osäker på hur han pratar?! Bryter han på finska? danska? engelska? arabiska? spanska? Något nordafrikanskt språk? Eftersom han har pratat med många offer samt boende så borde det inte vara så svårt att få korrekt information om detta.

Man har dock fått in info om ålder, längd, kroppsbyggnad, hårfärg och hårlängd. Men då saknas det väsentlig information tycker jag, är han svart till hyn? brun? gul? vit? röd? Polisen och samhället pissar i motvind när dom inte på ett tydligt sätt kan beskriva GM.

Varför vill man inte skydda kvinnan idag?
Varför anser man att en våldtäktsman är mer värd en den svenska kvinnan?
Varför reagerar ingen?

Det borde vara olagligt att ljuga och inte säga sanningen om etnicitet.

Reagera!!!
Citera
2009-11-12, 00:55
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Vekar som att väldigt många har sett personen och liknande, finns det ingen med tillräckligt civilkurage för att övermanna honom?

Jo, förefaller ju ytterst märkligt.
Tyvärr brukar väl sådana här fall innebära att väldigt många "sett" honom.
Inga paralleler för övrigt, men minns exempel det tragiska Bobby-fallet, folk såg ju pojken överallt.

Ska åka hem strax, jag vet en som kommer hålla ögonen öppna...
Citera
2009-11-12, 00:57
Medlem
Jole25s avatar
det blev helt fel...
Citera
2009-11-12, 00:57
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmaximus
Jag läser detta från Peter Hjörne-Posten ang serievåldtäktsmannen i Göteborg:

"Han är i 20-årsåldern, cirka 170 cm lång med normal till något kraftig kroppsbyggnad, mörkt kortklippt hår. Han ska prata bra svenska eventuellt med viss brytning."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....m-valdtaktsman

Men skall alltså fått över hundra tips om han och ändå är man osäker på hur han pratar?! Bryter han på finska? danska? engelska? arabiska? spanska? Något nordafrikanskt språk? Eftersom han har pratat med många offer samt boende så borde det inte vara så svårt att få korrekt information om detta.

Man har dock fått in info om ålder, längd, kroppsbyggnad, hårfärg och hårlängd. Men då saknas det väsentlig information tycker jag, är han svart till hyn? brun? gul? vit? röd? Polisen och samhället pissar i motvind när dom inte på ett tydligt sätt kan beskriva GM.

Varför vill man inte skydda kvinnan idag?
Varför anser man att en våldtäktsman är mer värd en den svenska kvinnan?
Varför reagerar ingen?

Det borde vara olagligt att ljuga och inte säga sanningen om etnicitet.

Reagera!!!

Du har helt rätt, men det hör väl hemma i en annan tråd.
PK-media är så rädda för att hänga ut etnicitet att de skiter ner sig bara vid tanken. Spelar ingen roll det handlar om deras egna döttrar, det ska mörkas(haha) in i det sista!
Citera
2009-11-12, 00:58
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Vekar som att väldigt många har sett personen och liknande, finns det ingen med tillräckligt civilkurage för att övermanna honom?

Man får väl anta att hans "psykiskt sjuka/påverkade" beteende skrämmer folk såpass att man ogärna konfronterar...
Citera
2009-11-12, 00:59
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divina1983
Om man tittar på teckningen till artikeln du bifogade så är min spontana känsla att det inte alls liknar mannen jag träffat på.

Ang min hund så önskar jag att han var en pitbull eller liknande, men tyvärr är han bara en chihuahua.
Han vet alltså var du bor? Har du ingen polare eller föräldrar du kan slagga hos ett par dagar? Jag hade som tjej varit livrädd. Och för satan... Vad har du ute och göra mellan 02.00-02.30 ensam? Jag som kille aktar mig för dom tiderna och du som tjej borde ta det extra försiktigt...
Citera
2009-11-12, 01:37
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Du har helt rätt, men det hör väl hemma i en annan tråd.
PK-media är så rädda för att hänga ut etnicitet att de skiter ner sig bara vid tanken. Spelar ingen roll det handlar om deras egna döttrar, det ska mörkas(haha) in i det sista!

Tack!

Statistik från BRÅ:

Utomhusvåldtäkterna fördubblades mellan 1998-2007.

Grov våldtäkt femdubblades mellan 1950-2000.

(http://www.bgf.nu/faktabanken/kriminalitet/vt.html)

Vad tyder på att det blir ljusare i framtiden? Ingenting.

OnT: Ni som träffar på han AGERA DIREKT!
Citera
2009-11-12, 01:38
Medlem
Divina1983s avatar
.
Senast redigerad av Divina1983 2009-11-12 kl. 02:08.
Citera
2009-11-12, 01:40
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Han vet alltså var du bor? Har du ingen polare eller föräldrar du kan slagga hos ett par dagar? Jag hade som tjej varit livrädd. Och för satan... Vad har du ute och göra mellan 02.00-02.30 ensam? Jag som kille aktar mig för dom tiderna och du som tjej borde ta det extra försiktigt...
Jo det där låter inte som bra tider att vistas ute, särskilt inte för en tjej. Jag är kille och för cirka 1 årsedan sedan gick jag mitt på natten genom Chalmersområdet som för övrigt inte är särskilt upplyst tyvärr. Då mötte jag en skum figur som stirrade rakt emot mig ca 25-30 meter, jag vek då av i rask takt och eftersom jag hörde raska steg bakom mig så började jag springa till bostadsentrén några kvarter bort, som tur är möter jag där en granne som varit ute o festat. Sedan har jag hållit mig inomhus när mörkret faller på, man ser mindre och får svårare att orientera sig särskilt om man blir rädd.

Detta kanske var OT förresten.
Senast redigerad av Garfield.com 2009-11-12 kl. 01:48.
Citera
2009-11-12, 02:06
Medlem
Divina1983s avatar
1
Senast redigerad av Divina1983 2009-11-12 kl. 02:09.
Citera
2009-11-12, 02:09
Medlem
Divina1983s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag har hundar, varav den ena är valp som håller på att tränas att bli rumsren därför har det blivit lite konstiga tider. Men detta hände inne på min gård, inte ute på gatan på en promenad, utan inne på min gård! Där tror man ju att man är trygg! Mannen jagade mig ända bort till porten så han vet ju definitivt var jag bor. Jag bor inte själv utan bor tillsammans med min kille som vid båda tillfällena legat och sovit. Jag vägrar att gå ut ensam efter det som hände i natt så nu har sambon fått ta över alla hundpromenader och jag sitter inne i lägenheten med dubbla lås på dörren! Livrädd är bara förnamnet!
Citera
2009-11-12, 03:37
Medlem
Vad jag sitter och funderar på är ifall det verkligen är så bra att media skriver så mkt som de gör om detta. Känns som att endel instabila idoter kan få en idé av detta.
Jag menar man har kommit fram till att personen är "lite eftrebliven" Han rör sig dagstid han rör sig i samma områden som han gjort hela tiden. Han har varit i kontakt med 100personer dessutom använder han en cykel (alternativt en moped) som transportmedel Lyckas denna idiot gå runt sen slutet av augusti så kan man ju undra vad som ska krävas ör att han skall kunna åka fast.

Finns som sagt många instabila människor som skulle kunna få ideer av medias artiklar om babyfacemannen
Senast redigerad av majjken 2009-11-12 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in