2009-11-12, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Och om han nu försökte antasta en kvinna i en blomsterbutik, där man får förmoda att det finns gott om vittnen,

alternativt en övervakningskamera.

Har alterntivet om att det inte bara är en man disskuterats? signalamenten verkar ju inte stämma överens helt 100% tidningarna tar ju bort fler och fler av sina signalament
kanskel letar vi efter fler än en?
Senast redigerad av majjken 2009-11-12 kl. 03:51.
Citera
2009-11-12, 10:48
Medlem
I dagens GT:
http://www.gt.se/nyheter/1.1776900/f...da-och-oroliga
Citera
2009-11-12, 12:09
Medlem
David Pruttons avatar
Singalementen verkar oklara, tiderna verkar inte följa det mönstret som tidigare sagts (14-19) och lägenhetspåringningarna är de ordentligt fastställda?
Tycker heller inte beskrivningen av de olika överfallen stämmer riktigt, hos en del letar "han" pengar t.o.m?

Jag tror vi jagar flera män.
Citera
2009-11-12, 13:49
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Singalementen verkar oklara, tiderna verkar inte följa det mönstret som tidigare sagts (14-19) och lägenhetspåringningarna är de ordentligt fastställda?
Tycker heller inte beskrivningen av de olika överfallen stämmer riktigt, hos en del letar "han" pengar t.o.m?

Jag tror vi jagar flera män.

Jo det verkar nästan så...dock vore det ju inte konstigt om han ändrat tider och plats, på sitt beteende då han lär vara medveten att folk har varnats för att inte öppna dörrar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Divina1983
Jag ringde med en gång, efter att jag kommit in i lägenheten. Men jag förstod inte själv att det var han eftersom jag inte varit särskilt inläst på fallet, jag trodde att det var en vanlig skummis så det var polisen som påpekade för mig att det troligen var han. När jag sedan googlade så hittade jag hit och bestämde mig för att skriva ner vad som hände i natt.

Beskrev du för polisen hur han såg ut, du hade ju antagit att han var svart? Sa polisen då att det troligtvis var Babyfacemannen eller nämnde du aldrig att han var svart?
Senast redigerad av wonderland 2009-11-12 kl. 13:52.
Citera
2009-11-12, 14:10
Medlem
David Pruttons avatar
[quote=wonderland]Jo det verkar nästan så...dock vore det ju inte konstigt om han ändrat tider och plats, på sitt beteende då han lär vara medveten att folk har varnats för att inte öppna dörrar etc.
QUOTE]

Men då krävs det väl nästan att vi släpper instutionsspåret i alla fall?
Skulle det vara en såpass gravt psykiskt störd person som har vett att ändra sina rutiner, samt dyka upp senare på kvällen/natten dessutom?
Låter långsökt.
Missbrukare? Varför söker han inte pengar mer då, verkar som enstaka fall rapporterat om det bara?

Nej, jag är mer och mer övertygad om att det finns flera GM nu och fan vet hur många som kan få ideér av sådant här.

Märkligt att vi inte kan få ett rejält singalement annars iom att så många varit utsatta/påstår sig ha sett honom.
Citera
2009-11-12, 14:32
Medlem
[quote=David Prutton]
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jo det verkar nästan så...dock vore det ju inte konstigt om han ändrat tider och plats, på sitt beteende då han lär vara medveten att folk har varnats för att inte öppna dörrar etc.
QUOTE]

Skulle det vara en såpass gravt psykiskt störd person som har vett att ändra sina rutiner, samt dyka upp senare på kvällen/natten dessutom?
Låter långsökt.
Missbrukare? Varför söker han inte pengar mer då, verkar som enstaka fall rapporterat om det bara?

Nej, jag är mer och mer övertygad om att det finns flera GM nu och fan vet hur många som kan få ideér av sådant här.

Märkligt att vi inte kan få ett rejält singalement annars iom att så många varit utsatta/påstår sig ha sett honom.

Jag håller med dig, det verkar vara flera GM. Eller så vet inte polisen vem dem letar efter. Nu behövs verkligen en fantombild!
Citera
2009-11-12, 14:39
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, för det slog mig verkligen i gårdagens efterlyst att singalementet tryckte de inte så hårt på? Eller lyckades jag missa det?
Citera
2009-11-12, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majjken
Vad jag sitter och funderar på är ifall det verkligen är så bra att media skriver så mkt som de gör om detta. Känns som att endel instabila idoter kan få en idé av detta.
...
Finns som sagt många instabila människor som skulle kunna få ideer av medias artiklar om babyfacemannen

Det inte direkt bra tips för en lyckad våldtäkt som media avger.
Eller vad menar du?
våldtäkt i sig e ju inte heller nån ny idé för patetiska människor
Citera
2009-11-12, 15:55
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Låter långsökt.

Jodå är ju som sagt också inne på att det rör sig om flera GM, däremot lär han ju inte vara så komplett störd eftersom han nu verkar ha vett att hålla sig borta från att ringa på dörrarna. Eller om han nu hade lagt in sig på ett psykhem iofs, men jag undrar jag..
Citera
2009-11-12, 16:04
Medlem
MrOaikis avatar
[quote=Divina1983]
Citat:
Ursprungligen postat av flash87
Cirka 100 m bort står en man i mörka kläder, helt stilla och bara stirrar på henne. Hon tänkte inte så mycket på det, förrän hon var ca 20 m ifrån honom..då ser hon att han stirrar på henne med en otäck blick och börjar ta sats och springa rakt mot henne. Hon får först panik men börjar sedan springa för livet, och tur nog springer hon ofta maratonlopp så hon sprang ifrån honom! QUOTE]

Exakt så upplevde jag det inatt!! Först den där hemska stirrande blicken och sedan att han sprang rakt emot oss!!!!!!

Har han begått några överfallsvåldtäkter ens?! Eller skulle du vara hans första?
Citera
2009-11-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divina1983
Kan det vara så att personen är intagen "frivilligt" på någon sorts psykiatrisk klinik och därmed har rätt till att få kvällspermission när han vill? All psykvård är ju inte under tvång. Eller kan det vara någon som nyligen blivit utskriven?

Första gången jag såg honom, natten till måndagen, uppfattade jag att han iaktog mig och hunden väldigt intensivt och jag fick en obehagskänsla. I natt gick han från iaktagande till handling.

Jag förstod verkligen inte vem det kunde vara förrän jag talade med polisen efter nattens händelser, om jag gjort det skulle jag ringt redan natten till måndag.

Nu är jag rädd för att gå ut igen, båda tillfällena har han vistats på gården runt samma tidpunkt 02.00-02.30 och polisen jag talade med var väldigt bestämd med att jag ska vara försiktig framöver eftersom mannen nu har iaktagit mig vid två tillfällen och eftersom jag kom undan vid båda kan det vara provocerande för honom. Dessutom vet han ju var jag bor....
Men det låter ju inte alls som babyfacemannen. Sa polisen verkligen att det troligtvis var han?
Vad jag har läst så ska han ju för det första vara verksam på dagarna, inte mitt i natten, för det andra så stämmer detta eventuellt blivande överfall inte alls med de överfall som babyfacemannen har begått. Han ringer ju på hos folk, han springer inte efter dem och överfaller dem utomhus.
Och hur var det, är babyfacemannen typ afrikan-svart eller mellanöstern-mörk?
Så sa polisen verkligen att det måste ha varit babyfacemannen? Det låter konstigt i så fall.
Citera
2009-11-12, 16:16
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Men det låter ju inte alls som babyfacemannen. Sa polisen verkligen att det troligtvis var han?
Vad jag har läst så ska han ju för det första vara verksam på dagarna, inte mitt i natten, för det andra så stämmer detta eventuellt blivande överfall inte alls med de överfall som babyfacemannen har begått. Han ringer ju på hos folk, han springer inte efter dem och överfaller dem utomhus.
Och hur var det, är babyfacemannen typ afrikan-svart eller mellanöstern-mörk?
Så sa polisen verkligen att det måste ha varit babyfacemannen? Det låter konstigt i så fall.

Någon kille tittade konstigt på tjejen, och då var han våldtäktsman. Ännu en "jag blev nästan våldtagen"-historia för att någon raggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in