Citat:
Ursprungligen postat av Divina1983
Kan det vara så att personen är intagen "frivilligt" på någon sorts psykiatrisk klinik och därmed har rätt till att få kvällspermission när han vill? All psykvård är ju inte under tvång. Eller kan det vara någon som nyligen blivit utskriven?
Första gången jag såg honom, natten till måndagen, uppfattade jag att han iaktog mig och hunden väldigt intensivt och jag fick en obehagskänsla. I natt gick han från iaktagande till handling.
Jag förstod verkligen inte vem det kunde vara förrän jag talade med polisen efter nattens händelser, om jag gjort det skulle jag ringt redan natten till måndag.
Nu är jag rädd för att gå ut igen, båda tillfällena har han vistats på gården runt samma tidpunkt 02.00-02.30 och polisen jag talade med var väldigt bestämd med att jag ska vara försiktig framöver eftersom mannen nu har iaktagit mig vid två tillfällen och eftersom jag kom undan vid båda kan det vara provocerande för honom. Dessutom vet han ju var jag bor....
Men det låter ju inte alls som babyfacemannen. Sa polisen verkligen att det troligtvis var han?
Vad jag har läst så ska han ju för det första vara verksam på dagarna, inte mitt i natten, för det andra så stämmer detta eventuellt blivande överfall inte alls med de överfall som babyfacemannen har begått. Han ringer ju på hos folk, han springer inte efter dem och överfaller dem utomhus.
Och hur var det, är babyfacemannen typ afrikan-svart eller mellanöstern-mörk?
Så sa polisen verkligen att det måste ha varit babyfacemannen? Det låter konstigt i så fall.