2009-11-08, 23:15
Medlem
Kan inte vara svårt att hitta honom tkr man.

Det skulle mycket väl kunna vara denna efterblivna "eddy". För jag har också sett honom överallt i stan och han har frågat mig om pengar minst 2 ggr. Han är verkligen efterbliven och rakt på sak precis som beskrivningen. "Babyface" beskrivningen är säkert helt missledande
Citera
2009-11-08, 23:52
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saligheten
Har en gammal ytlig bekant i Göteborg som stämmer in nästan exakt på de här beskrivningarna (medias och polisens då, inte raketkillen), men är väl närmare 30 än 20. Nästan så jag börjar undra, men tänker ju självklart inte tipsa för det. En fantombild som liknar honom så kanske, men knappast i nuläget.
Åkte inte hagamannen efter att man gick ut med fantombild?

Undra hur många fler som är i samma sits... Jag skulle ju inte vilja vara en arab med babyface och konstiga ögon just nu. Inte annars heller förresten

Men beter han sig såhär konstigt också? Rakt på sak med helt bizarra förslag osv. ?

BTW. Någon undrade var i Johanneberg det värsta överfallet skett, det är Rosenskiöldsgatan det gäller.
Citera
2009-11-09, 00:10
Medlem
Skulle kanske maila AH, TT och farbror blå och fråga efter fullständigt signalement, lämnar dom inte ut det får väl väl Sverker Olofsson ta ta tag i saken.

Skulle vara kul (i all tragik) att höra han stå och fråga artikelförfattaren:
KAN DU TILL HUNDRA PROCENT GARANTERA ATT GM INTE HAR NÅN HUDFÄRG,
KAN DU DET, KAN DU DET.

Men om nån annan vill fråga så är det bara att skriva till:
mira.micic@aftonbladet.se (artikelförfattaren, kön och ursprung är dock okänt )
Senast redigerad av TooLost 2009-11-09 kl. 00:16.
Citera
2009-11-09, 00:27
Medlem
Salighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Men beter han sig såhär konstigt också? Rakt på sak med helt bizarra förslag osv. ?

BTW. Någon undrade var i Johanneberg det värsta överfallet skett, det är Rosenskiöldsgatan det gäller.

Nä det tror jag inte det.
Det var nog jag som frågade om det där innan jag kollade upp det själv, visste inte att man kan se efterlyst på nätet då.
Citera
2009-11-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lufsen
Våldtäkt efter tonåren brukar sällan handla om att "få ett nyp".
Det är makten svinen är ute efter.
Just så. Makt handlar våldtäkt om. Inte sex. Det är rätt i de flesta fall. Så man ger sig på någon som är mindre och försvarslös. Dåligt. Riktigt dåligt.

Den dagen homovåldtäkter av militanta aktivister blir vanliga kommer lagar att ändras, och synen på våldtäkt likaså. Nu finns det inte - tack och lov - så många militanta homomän.

Tänk er nästa gång på badhuset, att alla de som är större än du ger sig på dig och ger dig ett nyp i ändan. Medan två vaktar. Känn efter hur du känner dig då - om du är hetrosexuell alltså - och om du skulle vilja utsätta en försvarslös kvinna för detta. Skulle inte tro det. Om du tycker det känns ok så sök hjälp.
Citera
2009-11-09, 00:52
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Kan inte vara svårt att hitta honom tkr man.

Det skulle mycket väl kunna vara denna efterblivna "eddy". För jag har också sett honom överallt i stan och han har frågat mig om pengar minst 2 ggr. Han är verkligen efterbliven och rakt på sak precis som beskrivningen. "Babyface" beskrivningen är säkert helt missledande

Jag vet också vem denna kille är. Han satte sig jämte mig och min vän på ett kafé vid vallgatan för 1 och ett halvt år sen kanske, började prata om att han bara skulle äta lite och sen skulle hans mamma hämta honom. Har sett honom på 6ans vagn mot kortedala, vid redbergsplatsen. Hoppade av när jag såg att han gick på, han är otroligt obehaglig och jobbig, och går fram tex på spårvagnen och skriker "haru en cigg eller???!!", tigger pengar och står och brölar.

Och som någon skrivit, honom ser man överallt!

Hans ansikte är ju nästintill vanställt och vad jag minns är han väldigt plufsig och stor, på gränsen till tjock?? Signalementet stämmer verkligen... förutom att det är ett påtagligt fel med ena ögat.. Och det verkar inte troligt att han skulle kunna beskrivas som "lite efterbliven", han är väl rakt igenom efterbliven och sluddrar lite när han pratar.. är det ngn som tipsat?
Citera
2009-11-09, 00:57
Medlem
wonderlands avatar
Om hans ansikte nästintill är vanställt- hur kan då media säga att han har ett babyface? Det är ju när man ser ut som en barnrumpa i ansikte..lite väl missvisande i såna fall.
Citera
2009-11-09, 01:00
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Om hans ansikte nästintill är vanställt- hur kan då media säga att han har ett babyface? Det är ju när man ser ut som en barnrumpa i ansikte..lite väl missvisande i såna fall.

Precis. Kanske inte är han då
Citera
2009-11-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Absolut, det talar emot den vanställde killen som många skriver om just nu.. Men samtidigt passar han ändå in i mallen en del... Vem vet.

Babyface? Skägglös och pluffsig?
Citera
2009-11-09, 01:47
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Sixkiller
Absolut, det talar emot den vanställde killen som många skriver om just nu.. Men samtidigt passar han ändå in i mallen en del... Vem vet.

Babyface? Skägglös och pluffsig?

Men den killen det spekuleras om har verkligen ett babyface, men det beror ju på att han överlag är ganska tjock (vilket inte stått som signalement i några tidningar direkt...) han har tjocka kinder har jag för mig.
Citera
2009-11-09, 03:15
Medlem
stukas avatar
Hehe.. att säga att den här figuren "Eddy" skulle ha ett babyface är väl att vrida på sanningen en aning? Det fejset skulle isåfall tillhöra ett sällsynt fult gossebarn.

Samtidigt så är han väl en bra bit över 20 bast? Han är väl snarare uppåt 30 eller t.o.m över? Han klär sig dock som en 13-åring.
Citera
2009-11-09, 04:11
Medlem
Träffade denne "eddy" på 6ans spårvagn vid almedal för ett halvårsen.Hade sett honom flera ggr. (som andra skriver glömmer man ju inte hans utseende) Han tjatade om pengar cigg och när jag sa nej om att bjuda ut mig. mm... inte på något "fint/vanligt" sätt utan rakt på sak.MKT obehaglig man.

Tänkte med på honom, däremot så vore det dumt, rentav idiotiskt att inte nämna ögat i signalamentet, om det var han. Dock tror jag inte det är han, eftersom han är så "känd" i stan borde kvinnorna, eller nån de känne veta vem eddy är. Ett av offren bodde ju vid almedal och jag träffade honom på spårvagnen dit ett antal ggr så hon borde veta vem han är då.
Men en saksom inte stämmer in på eddy är svartklädd. De ggr jag sett honom har han burit vit dunjacka.

Dock är där en lustig man i stan, som "hoppade på mig" Han la armarna om min hals och frågade om jag ville ses mer privat, jag sa nej och då undrade han om jag ville umgås med honom, ja va en "vän" sa han och log. Jag stog själv utanför NK och blev helt paff. Svart hår, lite mullig, pojksöt, runt 25år, i min längd (176) mörkklädd. Såg ut att komma från mellanöstern någonstans. Blev bara förvånad över hans framfusighet.
Senast redigerad av majjken 2009-11-09 kl. 04:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in