Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-24, 12:40
Medlem
Asså att jag är hårig på bröstet är väl inget jag skäms för så det står jag ju för utan problem, men ryggen asså... fan för denna uppfinning!
Citera
2010-05-24, 13:38
Medlem
Jag förstår ditt dilemma!

Jag har själv väldigt mkt hår på typ hela kroppen...

Bröstet har ja inte ont av. De bruakr ja trimma till en nivå som ja tycker ser bra ut och inget ja skäms över.

Däremot har jag både hår på rygg och axlar som är väldigt jobbigt.
Jag har vaxat det ett par gånger på salong. Men det dumma med vaxning var att jag blev väldigt röd och fick utslag som höll sig nästas hela tiden tills det hade växt ut igen. Sen fick jag väldig tmkt inåt växta strån som jag kämpar med nu 1 år senare med att få ut...

Jag har rakat ryggen men då är bekymret med stubbet =(

Jag har testat och fått hjälp med hårbortagningscreme. Det blev inte lika stubbigt när de växte ut. Men man får göra det lika ofta som att raka sig nästan.

Jag har svårt att träffa nya tjejer för ja e rädd att kläd av mig. Ja önskar ja kunde slappna av mer o kunna åka o bada osv. Ja tror i slutändan att de kommer sluta med laserbehandligar trots svid i plånbok så blir man nog ganska nöjd me de i slutändan...
Citera
2010-05-24, 13:40
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capum
Har vart med en kille som rakade bröstet, hellre att att han har kvar håret eller vaxar det i så fall.. det sticks! Det spelar ingen roll egentligen om det är hår eller inte, killar är väl överlag mer håriga än tjejer?

Men.. ryggen är lite känsligt område för mig, jag är ganska petig när det gäller min killes rygg, helst inte hår där. Men hellre hår på ryggen än fet rygg eller flaskformade axlar.

Gissar på att de flesta inte bryr sig så mycket (förutom de som kollat för mycket på tv), jag bryr mig inte så länge han går med på att vaxa den

Samma gäller könshåret då?
Citera
2010-05-24, 13:41
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashoku
Det tragiska är att tjejer kan ofta förbise håriga män men män kan inte förbise håriga kvinnor.

On topic: Jag är inte utav den riktigt håriga typen men har hår på röv, rygg och bröst. Brösthåret rakade jag bort förut pga komplex men min tjej gillar min bringa så jag har inte rakat bröstet på över 1 år, känns jävligt nice.

Kanske för att hårighet förknippas med manlighet?

Killar kan även förbise tjejer med hängbröst, men kvinnor kan inte förbise män med hängbröst.
Citera
2010-05-24, 13:45
Medlem
Al.Js avatar
Visst ska man vara hårig men ryggen är inte rätt plats för håret enligt mig
Citera
2010-05-24, 14:59
Medlem
Samma här! min flickvän hjälper mig att raka ryggen då jag tycker det kliar för mycket, fick det i ganska tidig ålder (16-17år) och fick panik, började må riktigt dåligt och mår fortfarande inte så bra. Det kommer perioder då jag inte orkar gå ut, har även svårt för att träffa människor på senare år och på sommarn så badar jag knappt, bär alltid t-shirt mm, inte så kul nu när man är lite över 20 och börjar även tappa håret, så nu rakar jag ryggen och även skallen, känner mig verkligen som en gubbe redan, och tänker ofta varför just jag och varför inte mina syskon, och jag bär alltid keps utomhus, lätt att säga var en ''MAN'' om man inte själv har samma problem, det lär ju lätt va 1 på 100 000 som får skiten, menmen man får va glad att man har en bra flickvän,bra familj,kompisar!

längtar mot 40+ då är detta vanligt antar jag haha.

Mvh Gubben
Senast redigerad av Rand0mguy 2010-05-24 kl. 15:03.
Citera
2010-05-24, 15:08
Medlem
Adolf bittlers avatar
Jag är hårig på ryggen och gör ingenting åt det. Har dock funderat på att ta bort det men vet inte om jag orkar, känns rätt obetydligt faktiskt. Jag tycker inte att det är särskilt snyggt, men inget jag stör mig allt för mycket på.

Men jag är ingen hycklare heller. Kommer inte spy om en tjej är hårig under armarna eller whatever. Det finns dock en sak som är HELT OCH HÅLLET FÖRBJUDET. Det är kvinnor med mustasch.
Citera
2010-05-24, 15:09
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Kanske för att hårighet förknippas med manlighet?

Killar kan även förbise tjejer med hängbröst, men kvinnor kan inte förbise män med hängbröst.

Kvinnor är ju också rätt så håriga, vissa mer andra mindre. En man med manboobs förknippas nog ofta med ohälsa/fetma.
Citera
2010-05-24, 15:27
Medlem
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Nu kom jag att tänka på Peter Sellers, där snackar vi HÅRIG rygg
Bevis?
Aldrig hört talas om det eller sett det nämligen..
Citera
2010-05-24, 15:45
Medlem
Evilone666s avatar
Jag har samma problem, dock fick jag det när jag var 14, vad ska jag säga är ungrare

Fick hår på ryggen axlarna och i naken var ganska obehagligt, sen började det på över armen. Det är så jävla fult, så tjocka långa hårstrån, sen att det är mer på vänstra sidan än den högra.

Hållt på med pincet och vax, men skriker som en liten flicka nästan när man drar bort skiten.

Till slut så bestämde jag mig för laserklinik, gick på 2500 kr.

Kan rekomendera att inte gö laser under sommaren, man måste vara sol fri i en månad innan man kan gö laser grejen sne måste man vara sol fri 4 veckor efter lasern, tills du kan gö nästa behandling så måste dte gå 12 veckor har jag för mig, sen självklart 4 av dom utan sol, är en fördel om man har hyffsat ljus hud.
Citera
2010-05-24, 15:48
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerakern

Jag har svårt att träffa nya tjejer för ja e rädd att kläd av mig. Ja önskar ja kunde slappna av mer o kunna åka o bada osv. Ja tror i slutändan att de kommer sluta med laserbehandligar trots svid i plånbok så blir man nog ganska nöjd me de i slutändan...

Jag tog aldrig av tröjan ibörjan, tog tjejen på nån plats där man bara behövde ta av byxorna typ köket ,hallen eller soffan, sen efter ett tag vänjer man sig och slappnar av mer.
Citera
2010-05-24, 15:53
Medlem
Evilone666:

Hur många behandlingar måste du göra?, laserbehandlar du ryggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in