Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-24, 16:08
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand0mguy
Evilone666:

Hur många behandlingar måste du göra?, laserbehandlar du ryggen?

Jag vet inte rikitgt, har bara gjort en så länge.

Men det stog på deras papper att det är olika för alla, för nån kanske måste gö det 12 gånger nån annan kanske bara behöver göra det 4 gånger. Sen att män producerar nån grej som gör att hår växer.

Jag varnar att det gör hyffsat ont i nacken, eftersom det är nära skeletet, men är bara för killar.
Annars gick det fint, du måste raka dig innan du går till kliniken, sen ritar hon/han in vart exakt man ska ta bort, du får lite gele på dig som är kall. Efter laser blir det hyffsat rött på en del platser kanske kommer klia, och håret kommer börja växa igen, men in på vecka 3 så kan man typ dra bort håret med dina fingrar, behöves ingen pincet eller nåt, det bara faller av. Men det funkar inte överallt, men dom är bara plocka med pincet, efter ett tag kommer allt hår tillbaka, men dom är ljusare och växer inte alls lika fort.

Ja det är typ halv ryggen, nacken, axlarna och över armen.
Citera
2010-05-24, 16:09
Medlem
Evilone666s avatar
felpost
Citera
2010-05-25, 09:19
Medlem
Tycker det är jävligt bittert att man lever i ett sådant ytligt samhälle som vi gör, jag är som många andra mån om att kunna ta av mig tröjan på sommaren, men det känns som om man inte kan göra detta hur som helst för folk tycker det är äckligt... sen att behandla med laser känns så himla orättvist... borde inte vi kunna få hjälp med sådant här, en del tjockisar får ju hjälp med gummiband på magsäcken typ...

Nån form av hjälp måste man ju kunna få då detta sätter sig i huvudet typ... blä!
Citera
2010-05-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Tycker det är jävligt bittert att man lever i ett sådant ytligt samhälle som vi gör, jag är som många andra mån om att kunna ta av mig tröjan på sommaren, men det känns som om man inte kan göra detta hur som helst för folk tycker det är äckligt... sen att behandla med laser känns så himla orättvist... borde inte vi kunna få hjälp med sådant här, en del tjockisar får ju hjälp med gummiband på magsäcken typ...

Nån form av hjälp måste man ju kunna få då detta sätter sig i huvudet typ... blä!

Det är ju faktiskt "bara" det som är problemet - att du tänker på det och antar att folk blir äcklade av att se på dig.

Om du tänker efter helt logiskt så är det nog inte särskilt många som sitter och tänker på din rygg när du är på stranden t.ex. Om en person inte tycker om dig för att du har hår på ryggen - vill du verkligen lära känna personen i fråga då?

Så slappna av så går det bra, hur knepigt det än kan låta
Citera
2010-05-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyG
Det är ju faktiskt "bara" det som är problemet - att du tänker på det och antar att folk blir äcklade av att se på dig.

Om du tänker efter helt logiskt så är det nog inte särskilt många som sitter och tänker på din rygg när du är på stranden t.ex. Om en person inte tycker om dig för att du har hår på ryggen - vill du verkligen lära känna personen i fråga då?

Så slappna av så går det bra, hur knepigt det än kan låta
Är inte det lite samma för "tjockisar" då, dom har ju möjligheten att banta bort skiten, jag kan inte banta bort mitt hår och det sätter ju sig på psyket typ :P
Citera
2010-05-25, 10:01
Medlem
Citat:
Asså, jag har aldrig haft problem att hitta tjejer, men det är ju just dom här senaste åren som det börjat växa hår på ryggen, det är nåt utav det äckligaste jag vet själv, sen så med mitt ex, hon brydde sig inte ett piss om håret där, det va ju inte det som gjorde mig?

Sen har jag vaxat, använt krämer o skit, o jag säger bara ALDRIG mer vaxa, krämen går ann, men finns det nån någolunda anonym klinik i gbg som fixar sånt här? Även tänkt lite på o lasra bort skiten, men fan va dyrt det skulle bli haha

gillar hår överallt förutom på ryggen. Mitt tips är att använda en permanent metod som ipl eller laser. Det bästa jag har gjort. Vad är några tusen för att vara hårfri resten av livet? Du slipper vara orolig för tjejers reaktion samt slösa en massa tid på att försöka raka.
Citera
2010-05-25, 10:09
Medlem
Janne-Taikons avatar
Hår på ryggen på en snubbe kan väl egentligen bara spela en stor roll om brudar knullar en kille med en strap-on och stör sig på utsikten?
Citera
2010-05-25, 10:09
Medlem
Citat:

snabbläste bara tråden. Du ska absolut inte ta bort håret om du inte vill göra det för din egen skull. Se det som positivt istället att du har hårig rygg för då kommer du upptäcka tidigt om tjejerna är ytliga och inget att satsa på.
Citera
2010-05-25, 14:40
Medlem
Citat:
Är inte det lite samma för "tjockisar" då, dom har ju möjligheten att banta bort skiten, jag kan inte banta bort mitt hår och det sätter ju sig på psyket typ :P

Tjockisar har ju gjort något aktivt (nåja..inaktiva är de nog allt, men de har ju iaf käkat för jävla mycket mat ) för att nå dit de är. Hår på ryggen får man ju bara en dag, så det skiljer sig ju på den punkten iaf

Sen tror jag man lätt blir lite paranoid för sånt, har också fått en del hår på ryggen och det är klart att jag önskar att jag aldrig fått det men vad ska man göra liksom, får använda det som filter mot korkade brudar som tänker på sånt
Citera
2010-05-25, 14:43
Medlem
Min håriga rygg skall bestå, ty jag är en ångestbrydd silverrygg.
Citera
2010-05-25, 15:17
Medlem
zorb89s avatar
Hatar hår på rygg, röv och armhålor!

Jag har dock bara på nedre ryggen(ljumsken kanske de heter) men är ju bara 21 så det kanske vandrar. Problemet är ju inte vad andra tycker utan en själv, jag är ju fan en perfektionist så det är sjukt jobbigt Röven går inte raka för då får man knappt röra sig efter eftersom man svettas som en gris direkt då så det är ju äckligare på ett annat sätt

Armhålorna rakar jag fan ner, ja jag är kille men fyfan. Går ju inte leva med svettlukten av 3-5cm buske under armarna. Man blev ju rädd för några år sen att tjejer skulle kvävas Växer inte snabbt där så en rakning/1.5-2mån funkar utmärkt där.

Bringan växer gräset nice på(som en båge). Den rakar jag då fan inte bort men brukar "slipa" ner den lite haha.
Citera
2010-05-25, 21:24
Medlem
swordh.s avatar
Jag har också en viss hårväxt på axlar/rygg som jag så ofta som möjligt rakar bort. Klarar inte av rygghår, det gör mig obekväm även om det för det mesta bara är herrarna i duschen på gymet/simhallen som ser det. Nu på sommaren är det än viktigare då man i större utsträckning hänger i barbröstade utomhusmiljöer.

Däremot har jag en redig matta på bröstet, dock en fantastisk snygg sådan. Den har två ascoola virvlar som bildar ett fint mönster. Bara jag som gillar detta i och för sig. Brukar på skoj bli hånad av mina vänner, fast har starka misstankar om att det endast rör sig om avundsjuka Vem fan vill inte ha så många manligt fysiska attribut som möjligt?

Att de flesta tjejer (enligt egna små undersökningar) inte föredrar grova, håriga manskroppar är väl tyvärr något man får dras med. Jag har sedan något år tillbaka slutat bry mig totalt om detta, ty jag känner stolthet över mitt sköna, alldeles lagom vildvuxna skägg och min tatueringsinspirerade virvelmatta till brösthår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in