2009-10-21, 14:11
Medlem
Det beror på var du bor, men här är lite prisexempel på någon klinik i huvudstaden.

http://www.kirurg.com/Priser_har/priser_har.html
Citera
2009-10-21, 14:37
Medlem
VinterFlickans avatar
För min del SKA killar ha hår på kroppen (sen har ju alla mer eller mindre)... Jag skulle nästan bli ledsen om killen rakade bort hår någon annanstans än ansiktet
Citera
2009-10-21, 15:47
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
För min del SKA killar ha hår på kroppen (sen har ju alla mer eller mindre)... Jag skulle nästan bli ledsen om killen rakade bort hår någon annanstans än ansiktet

Hur ställer du dig till killar som tar bort kroppshår för att deras muskler ska synas bättre?

Jag ser kroppshår som en form av hinder, som hindrar mig från att vara så naken som jag kan vara. Och för mig är det viktigt att vid utvalda tillfällen kunna vara så naken som möjligt.

Om själva vaxandet och rakandet i sig, samt de timmar av yoga-träning som krävs för att jag ska kunna komma åt vissa ställen med hyveln, på något sätt skadar min manlighet så är det en risk som jag är beredd att ta. Alea iacta est - tärningen är kastad.
Citera
2009-10-21, 15:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Om själva vaxandet och rakandet i sig, samt de timmar av yoga-träning som krävs för att jag ska kunna komma åt vissa ställen med hyveln, på något sätt skadar min manlighet så är det en risk som jag är beredd att ta. Alea iacta est - tärningen är kastad.

Väldigt stel eller
Har precis konstaterat att jag nog faktiskt kommer åt precis överallt med hyveln - om jag vill

Hänger verkligen manligt/kvinnligt på håret?
Citera
2009-10-21, 16:18
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Väldigt stel eller
Har precis konstaterat att jag nog faktiskt kommer åt precis överallt med hyveln - om jag vill

Hänger verkligen manligt/kvinnligt på håret?

Jag skojade förstås.

Vissa tycker nog att det är omanligt att raka sig, vaxa eller betala dyra pengar för laserbehandling. De flesta tjejer jag har varit med och pratat om det här med har sagt att de inte bryr sig nämnvärt, men att jag borde låta håret vara

Det är nog få som ser det här som en big deal, så länge man inte själv gör det. Visst kan man kanske stöta på någon tjej som blir avtänd av att man har mkt hår, men chanserna är nog små att någon verkligen bryr sig så mycket när de redan är attraherade av en kille. Och visst tänder vissa tjejer på kroppshår, men det är nog extremt få som är beroende av det.

Så man ska göra som man känner för tycker jag. Vid ett längre förhållande så får man diskutera grejen med sin partner kanske.
Citera
2009-10-21, 18:57
Medlem
gizas avatar
Det är bara att att bort.
Hår på ryggen är vidrigt. VIDRIGT!
Citera
2009-10-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Asså saken är den, att i runt 20 års åldern så började håra sakta glida upp för ryggen, vet inte om man ska kalla det arsle hår då haha, men det kom mer och mer, sen är jag ganska välbyggd, tränat väldigt mycket och så i några år, så att ha en fet rygg eller flaskformade axlar är inget options hos mig hehe, bara det att FAN för att behöva ta sig till en klinik med sitt problem.

Men någon som sitter inne på några vettiga priser om vad det kostar?

Jag bävar för att träffa min nästa tjej nu när jag precis blivit dumpad, "dock inte för ryggens skull haha", men för hur hon ska reagera när hon ser hur hårig man är

Ligg på rygg!

Men du får lära dig att tåla vaxning, sååå ont gör det inte.
Citera
2009-10-22, 17:38
Medlem
Slarviss avatar
Här kommer en till med hårig rygg Alltid trevligt att råkas med andra som har samma "problem". Har varit med ett dussin tjejer sen jag fick hår på ryggen och det är ingen som sagt nåt speciellt om det. "Hellre hår än stubb" är väl vad jag fått höra.

However så känner jag också att det är ett problem och gillar inte att ta av mig tröjan. Jag skämms till och med framför min egen familj vilket är jävligt jobbigt och drar ner självkänslan. Därav har jag bestämt mig för att göra mig av med håret... det kommer att ske genom laserbehandling. Som tur är så bor jag utomlands vilket gör det hela mycket billigare.

Hade!!
Citera
2009-11-05, 15:59
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Hur ställer du dig till killar som tar bort kroppshår för att deras muskler ska synas bättre?

Jag ser kroppshår som en form av hinder, som hindrar mig från att vara så naken som jag kan vara. Och för mig är det viktigt att vid utvalda tillfällen kunna vara så naken som möjligt.

Jävlar va länge det tog för mig att upptäcka det här!
Jag ställer mig till det som jag ställer mig till att ta bort hår överlag -dumt dumt och dumt!
Men det är ju upp till var och en, olika saker är ju manligt för olika personer också. Själva håret ser jag inte som speciellt manligt eftersom det finns killar som är ljusa och därför ofta har mindre hår på kroppen. Däremot tycker jag att rakning av det är omanligt. Men det är som sagt upp till var och en.
Ska man inte ha ganska mycket hår för att musklerna ska synas mindre?
Citera
2009-11-05, 16:08
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Jävlar va länge det tog för mig att upptäcka det här!
Jag ställer mig till det som jag ställer mig till att ta bort hår överlag -dumt dumt och dumt!
Men det är ju upp till var och en, olika saker är ju manligt för olika personer också. Själva håret ser jag inte som speciellt manligt eftersom det finns killar som är ljusa och därför ofta har mindre hår på kroppen. Däremot tycker jag att rakning av det är omanligt. Men det är som sagt upp till var och en.
Ska man inte ha ganska mycket hår för att musklerna ska synas mindre?

Sen jag skrev det förra inlägget har jag bytt till vax. Både för att slippa vass stubb och för att får mig att känna mig manligare.

Muskler ser nästan alltid bättre ut utan hår enligt mig.
Citera
2009-11-05, 16:42
Medlem
Ratads avatar
Jag har hår på magen som fastnar i tröjan när jag tränar. Jag är håröm så jag funderar på att ta bort det. Det fyller ändå ingen nytta.
Citera
2009-11-05, 17:02
Medlem
Tråknicks avatar
Jag har haft komplex för mitt rygghår sedan min olyckliga förälskelse i högstadiet sade högt i klassen att det var det fulaste som fanns.

Mitt är dessutom glest, långt och har formen av två vingar på ryggen.

Min sambo bryr sig verkligen inte om det och tycker jag är sjåpig när jag har velat haft hjälp med att ta bort det.

Men de flesta thaimassage och hårställen borde kunna ställa upp med borttagningsservise billigt och enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in