• 1
  • 2
2009-10-20, 21:53
Bannlyst
Jag undrar lite varför Moderatorerna oftast använder sig av förkortningar när dom redigerar/flyttar trådar? jag är inget datafreak och har nästan obefintlig kunskap om inhemska förkortningar här på FB (den har jag dock lärt mig), är de för att dom är lata, eller är det för att dom förutsätter att alla ska kunna räkna ut vad dom menar?

-Snälla, orkar Ni så får Ni gärna "dra ner" på förkortningarna modds

Mvh
Citera
2009-10-20, 21:54
Medlem
Farbror Fazers avatar
Var är förkortningen?
Citera
2009-10-20, 21:56
Medlem
MisterToms avatar
Jo, det är nog sant att det kan vara lite dåligt att vi gör det.

Jag måste erkänna att jag kortar ner. Till exempel när jag flyttar från Husdjur till Ekologi, naturvård, djur och växter så skriver jag snarare "Husdjur -> Ekologi, Djur" eller liknande. Det tar så fasligt lång tid och man gör många flyttar hela tiden och vi vet inte heller alltid alla ord i ett forums namn.

Men för flyttningar som i ditt exempel så står förkortningarna helt enkelt för olika forum. Tatuering och Piercing kan bli T&P, Politik Inrikes kan bli PI..
Citera
2009-10-20, 21:57
Bannlyst
Både och. Dem räknar med att folk förstår eftersom det egentligen bara krävs lite påhittighet så fattar man. I ditt exempel var det inte särskilt svårt att förstå att tråden flyttats till "Politik - Inrikes". Det är väl också för att dem har mycket att göra och då är förkortningar smidigare. Var glad att dem inte kör "l33t speek".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Var är förkortningen?

-Exemplet är:

I&I -> PI

/Mod

Men det finns ju massor så att säga

Mvh
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Det är förkortningar av de olika forumsdelarna som det inlägget flyttades emellan.
Citera
2009-10-20, 21:58
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Var är förkortningen?

https://www.flashback.org/showpost....74&postcount=8
Citera
2009-10-20, 22:17
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittiSverige.se
-Exemplet är:

I&I -> PI

/Mod

Men det finns ju massor så att säga

Mvh

(Från) Integration och Invandring (till) Politik Inrikes.

Kolla på namnen på alla forum så förstår du snart.
ÖD = Övriga Droger
R&S = Relationer och Samlevnad
Osv.
Citera
2009-10-20, 22:19
Medlem
najass avatar
Faktum är att jag också har svårt att hålla koll på forumförkortningarna. Därför skriver jag alltid ut namnet när jag tex flyttar ett inlägg. Enda undantagen då jag använder förkortningar är då jag tidigare i inlägget skrivit ut namnet

t.ex.:
Citat:
Ursprungligen postat av najas
OT/ålderstjafs raderat.

Flyttas till Alkohol och Dryck för eventuell sammanslagning med:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=873489

Ö---->A&D

/mod

Det kanske inte är världens största problem, men en smula mer lättillgänglig blir ju informationen.
Citera
2009-10-20, 22:22
Medlem
Demitris avatar
Det är ju samma sak som PK. Ser det överallt och jag inte den blekaste om vad det står för.
Citera
Medlem
Zambals avatar
Att räkna ut vart tråden har flyttats är ju inte så svårt... och var tråden låg från början är väl tämligen ointressant?

Citera
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demitri
Det är ju samma sak som PK. Ser det överallt och jag inte den blekaste om vad det står för.

PappersKorgen.

Edit: Om du menar moderatorsinlägg, annars så är det Politiskt Korrekt ("jag har brist på svar så jag slänger ur mig floskler! Du är PK!")

Citat:
Ursprungligen postat av Zambal
Att räkna ut vart tråden har flyttats är ju inte så svårt... och var tråden låg från början är väl tämligen ointressant?

Nej, det är intressant att se hur personen har "tänkt".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in