2009-10-20, 22:22
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag förkortar alltid om jag kan eftersom det går så mycket snabbare. Hade jag fått bestämma hade jag inte skrivit ett ord över huvud taget, men tanken med de där flyttmeddelandena är att det ska gå att spåra tråden. Den ska inte bara försvinna och det ska vara enkelt att kontakta berörd moderator för att kunna fråga något om varför tråden flyttades. Eftersom man ytterst sällan, även som moderator, har någon praktisk nytta av att kunna utläsa förkortningarna ser jag inte heller det här som en särskilt viktig fråga.
Citera
2009-10-20, 22:24
Medlem
Demitris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
PappersKorgen.

Nej nej, i person sammanhang.
Det används mycket i tråden där man tjafsar om pedofil forumet.
Citera
2009-10-20, 22:25
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demitri

Jag la till en edit precis, men Politiskt Korrekt är ordet du tänker på.
Citera
2009-10-20, 22:25
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demitri
Politiskt korrekt isåfall. Googla termen så får du den förklarad också.
Citera
2009-10-20, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Du är ny här och ska anpassa dig. Det ska inte vara tvärtom.

-hört talas om utveckling tjabo? De ejunte så att Moderatorerna ställer små krav på oss "vanliga" användare liksom, så varför skulle inte en rookie som jag få påpeka ett problem jag har med dom, som i sin tur kanske leder till att forumet i sin helhet blir mer lättförstått/användarvänligt? Det är ju naturligtvis inget krav, bara en önskan från min sida.

Mvh
Citera
2009-10-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittiSverige.se
-Antar att du som har 3 392 inlägg förstår förkortningarna bättre än varför ditt navelludd är blått, men JAG (kanske fler) som inte är så rutinerad som dig eller dom "vargar" du vill ha medhåll av för att mobba ner mig och min fråga, skulle vilja ha lite mer information för att t.ex undvika att göra inlägg i trådar som kanske ska låsas/flyttas/ va vet jag när jag inte fattar förkortningen.

Mvh

Men är det så viktigt att du vet vad förkortingarna betyder då?
Citera
2009-10-20, 22:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag brukar skriva *X=>Y* där X och Y är förkortningar.

Jag kan förstå att det kan vara intressant att se vad trådskaparna har lagt tråden från början, men det är inte huvudsyftet med ett flyttmeddelande.

Huvudsyftet är att visa för mottagande forums moderator varifrån tråden kom och vem som flyttade den. Ibland är man inte överens och flyttar vidare.

Särskilt viktigt är det i PK (ja, papperskorgen) om någon vill återvinna.
Citera
2009-10-20, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag brukar skriva *X=>Y* där X och Y är förkortningar.

Jag kan förstå att det kan vara intressant att se vad trådskaparna har lagt tråden från början, men det är inte huvudsyftet med ett flyttmeddelande.

Huvudsyftet är att visa för mottagande forums moderator varifrån tråden kom och vem som flyttade den. Ibland är man inte överens och flyttar vidare.

Särskilt viktigt är det i PK (ja, papperskorgen) om någon vill återvinna.

-Nu skulle ju inte diskussionen handla om vem utav moderatorerna som hade dom kortaste/finurligaste förkortningarna, utan tvärt om, om det möjligtvis skulle kunna skapas t.ex ett facit för det samma. Men vad jag har förstått så finns inget intresse att bemöta denna fråga seriöst, utan jag ska lära mig alla forumsnamn, och förstår jag fortfarande inte en förkortning så ska jag antingen räkna ut det själv eller inte bry mig för att det handlar i huvudsak om ett medelande moderator till moderator, är det korrekt uppfattat?
Citera
2009-10-20, 23:16
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Jo, det är nog sant att det kan vara lite dåligt att vi gör det.

Jag måste erkänna att jag kortar ner. Till exempel när jag flyttar från Husdjur till Ekologi, naturvård, djur och växter så skriver jag snarare "Husdjur -> Ekologi, Djur" eller liknande. Det tar så fasligt lång tid och man gör många flyttar hela tiden och vi vet inte heller alltid alla ord i ett forums namn.

Men för flyttningar som i ditt exempel så står förkortningarna helt enkelt för olika forum. Tatuering och Piercing kan bli T&P, Politik Inrikes kan bli PI..

Så många flyttar har h*n inte så att han inte har tid att skriva ut forumdelen helt. Snick snack. Ni gör det för att det är fränt.
Citera
2009-10-20, 23:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag gör det för att det är jobbigt att skriva ut hela forumnamnet. Förkortningar is the shit, och om man inte vet vad som menas är det ju bara att kolla var tråden ligger.
Citera
2009-10-20, 23:19
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så många flyttar har h*n inte så att han inte har tid att skriva ut forumdelen helt. Snick snack. Ni gör det för att det är fränt.

Ja att det är coolt och fränt är ju en trevlig bieffekt!

Men allvarligt, vi flyttar en hel del. Man blir något less på att skriva Ekologi, Naturvård, Djur och Växter (eller vad fan det forumet nu heter!) tio gånger varje dag.
Citera
2009-10-20, 23:27
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Ja att det är coolt och fränt är ju en trevlig bieffekt!

Men allvarligt, vi flyttar en hel del. Man blir något less på att skriva Ekologi, Naturvård, Djur och Växter (eller vad fan det forumet nu heter!) tio gånger varje dag.

Nah, det gäller inte den moden. H*n flyttar max tio trådar per vecka. Men skit samma, jag tycker det är ok med förkortningar, roligast är PK stämmer verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in