2009-10-26, 17:22
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det lses med denna!

Vet dock inte om det kanske stmmer det som Fixiefylla sger, att 21.5" inte har samma funktion p Mini Displayporten som 27" har.. Knns ju dumt om den inte har det.
kikade, och enligt tech-specen har den inte det tyvrr :/
Citera
2009-10-26, 18:33
Medlem
Pradaklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla

Ok, det verkar inte som min modell har en sdan port s jag fr vl klara mig utan BD-spelare d. r inte jtteviktigt anyway.
Ny frga: om berknad leveransdatum r 5 nov, kommer den oftast exakt p det datumet eller kan jag hoppas p tidigare? Ngon som har erfarenhet av hur effektiva de brukar vara?
Citera
2009-10-26, 18:55
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
Kollade upp det sjlv nu, och du har s rtt! Rtt dligt av Apple om jag ska vara rlig..
Citat:
Ursprungligen postat av Apple.se
Mini DisplayPort output port with support for DVI, VGA and dual-link DVI (adapters sold separately). 27-inch models also support input from external DisplayPort sources (adapters sold separately).
Citera
2009-10-26, 18:58
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pradaklon
Ok, det verkar inte som min modell har en sdan port s jag fr vl klara mig utan BD-spelare d. r inte jtteviktigt anyway.
Ny frga: om berknad leveransdatum r 5 nov, kommer den oftast exakt p det datumet eller kan jag hoppas p tidigare? Ngon som har erfarenhet av hur effektiva de brukar vara?
Brukar vl ta cirka en vecka om man kper standard utfrandena (man har t.ex inte lagt till mer minne, eller bytt grafikkort etc.). Men nu nr dessa modeller r spass nya skulle jag nog inte vga hoppas p ngon tidigare leverans n vad som r sagt.

Sorry fr tv inlgg efter varann.
Citera
2009-10-26, 18:59
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Kollade upp det sjlv nu, och du har s rtt! Rtt dligt av Apple om jag ska vara rlig..
Annars skulle de vl verkligen inte f slja mnga 24" skrmar
Citera
2009-10-26, 20:56
Medlem
Pradaklons avatar
Snap, fr st ut med vntan d.
Iaf, jag kommer vara i skolan nr paketet kommer och jag har angett min portkod osv fr hemleverans tror ni jag kan lmna mitt pass till en slkting jag bor hos s kan hon kvittera ut mitt paket/dator t mig s jag slipper hmta det efter skolan?
Citera
2009-10-26, 20:57
Medlem
fatattacks avatar
Jag kan ta emot den t dig alldeles gratis.
Citat:
Iaf, jag kommer vara i skolan nr paketet kommer och jag har angett min portkod osv fr hemleverans tror ni jag kan lmna mitt pass till en slkting jag bor hos s kan hon kvittera ut mitt paket/dator t mig s jag slipper hmta det efter skolan?
Citera
2009-10-26, 21:05
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Jag kan ta emot den t dig alldeles gratis.
Lustigt..

Prodaklon: Det kan funka, testa vl! Annars om du eventuellt kan smita hem ifrn skolan en stund hade det ju inte skadat. Annars testa med vad du sa, funkar det inte s fr du vl bara hmta ut det nr du slutat.
Citera
2009-10-26, 21:27
Medlem
Citat:

iMacen har du mer anvndning fr n en timme i skolan!
Citera
2009-10-26, 21:29
Medlem
Pradaklons avatar
Citat:
Lustigt..

Prodaklon: Det kan funka, testa vl! Annars om du eventuellt kan smita hem ifrn skolan en stund hade det ju inte skadat. Annars testa med vad du sa, funkar det inte s fr du vl bara hmta ut det nr du slutat.

Saken r att skolan ligger 40 mins tgresa frn mitt hem, pluss 15 min promenad frn station hem till mig, s lite jobbigt att ka hem emellan p nn rast fr att ta emot datorn. Men jag fr vl prva, dock har jag fr mig att en gammal polare sa att det var krngligt att hmta ut paket om man vl missat en Apple-leverans? Tror han pratade om ntt DLH-stlle lngt ifrn man var tvungen att hmta hos, eller kan jag hoppas p poststllet runt hrnet dit "fr stora" paket brukar skickas i vanliga fall (om det nu inte fungerar med pass-grejjen)?
Citera
2009-10-26, 21:48
Medlem
Skriver frn min nya iMac nu grymt! min frsta mac och n s lnge r jag mer n njd! tjoho
Citera
2009-10-26, 21:51
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Saken r att skolan ligger 40 mins tgresa frn mitt hem, pluss 15 min promenad frn station hem till mig, s lite jobbigt att ka hem emellan p nn rast fr att ta emot datorn. Men jag fr vl prva, dock har jag fr mig att en gammal polare sa att det var krngligt att hmta ut paket om man vl missat en Apple-leverans? Tror han pratade om ntt DLH-stlle lngt ifrn man var tvungen att hmta hos, eller kan jag hoppas p poststllet runt hrnet dit "fr stora" paket brukar skickas i vanliga fall (om det nu inte fungerar med pass-grejjen)?
Jo du kommer f hmta ut den ifrn transportsbolagets nrmaste kontor. Jetpak levererade min iMac, och jag fick ka till deras kontor vilket lg ca 20min hemifrn.

S antingen tar du/ngon emot den hemma, eller s hmtar du den p deras kontor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in