Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-02, 13:10
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Kan själv säga att jag haft stora problem med SL och att jag nu försöker backa till Leopard men att det går åt helvete.
Vad är det för stora problem?
Citera
2009-11-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Vad är det för stora problem?
  • Mitt externa ljudkort (Tascam US-144) fungerar ej.
  • Badboll 24/7.
  • Indexera min stackars externa hårddisk 24/7.
Citera
2009-11-02, 17:11
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Om man gått till fysisk butik och beställt samt skrivit på avbetalning, kan man säga upp detta?

Nu är jag ingen fena på avtalsrätt, så ta det med en nypa salt och sök i juridik, har tagits upp tusentals gånger(jag är för lat för att söka nu )

Nästan säker på att du dels inte har något öppet köp vid köp över disk och att avtalet börjar rulla direkt, fast nu har du ju inte fått varan... Oklart faktiskt

As above, ta det med en nypa salt men som tidigare kan jag fan satsa en slant på att jag minns rätt!
Citera
2009-11-03, 13:21
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
  • Mitt externa ljudkort (Tascam US-144) fungerar ej.
  • Badboll 24/7.
  • Indexera min stackars externa hårddisk 24/7.

Om det är spotlights indexering du har problem med så är det ju bara att förhindra spotlight att söka där.
Citera
2009-11-03, 14:36
Medlem
hm, jag har börjat ångrat mig lite granna och undrar om ni experter kan hjälpa mig i valet och kvalet. det jag i huvudsyssla använder datorn till är de mesta resurssnåla programmen man kan tänka sig: surfa på nätet, lyssnar på musik, någon gång redigera lite filmer jag har filmer, tittar på serier osv, programmerar.

och jag beställde en iMac 27" tillsammans i7 - galet, eller vadå? nu börjar jag inse att jag iMac 27", standard-konfen, kan tillgodose mina behov mycket bra, det känns som om den räcker gott och väl. förvisso är det ingen Quad-processor i denna maskin och inte heller det bästa grafikkortet, men det känns inte som jag behöver detta för mina behov.

prisskillnaden med studentrabatt blir drygt 6000 kr mellan värsting och den billigaste 27", och det kan jag tycka är en rejäl prisskillnad. det jag är i huvudsak ute efter är en stabil skärm för mitt FILM/TV-tittande, och vad jag förstår är det samma skärm i alla iMac 27"-modeller, eller hur?

hur skulle ni ha gjort om ni hade samma behov som jag har?

+ leveranstiden är också betydligt kortare än i7, i skrivande stund vet man inte ens när i7 kommer.
Citera
2009-11-03, 15:00
Medlem
fatattacks avatar
Det låter som overkill för dina behov. Jag har en iMac 24 med 2.4 GHz och den rullar på helt ok för den typen av uppgifter du nämner.

Citat:
Ursprungligen postat av tusan1
hm, jag har börjat ångrat mig lite granna och undrar om ni experter kan hjälpa mig i valet och kvalet. det jag i huvudsyssla använder datorn till är de mesta resurssnåla programmen man kan tänka sig: surfa på nätet, lyssnar på musik, någon gång redigera lite filmer jag har filmer, tittar på serier osv, programmerar.

och jag beställde en iMac 27" tillsammans i7 - galet, eller vadå? nu börjar jag inse att jag iMac 27", standard-konfen, kan tillgodose mina behov mycket bra, det känns som om den räcker gott och väl. förvisso är det ingen Quad-processor i denna maskin och inte heller det bästa grafikkortet, men det känns inte som jag behöver detta för mina behov.

prisskillnaden med studentrabatt blir drygt 6000 kr mellan värsting och den billigaste 27", och det kan jag tycka är en rejäl prisskillnad. det jag är i huvudsak ute efter är en stabil skärm för mitt FILM/TV-tittande, och vad jag förstår är det samma skärm i alla iMac 27"-modeller, eller hur?

+ leveranstiden är också betydligt kortare än i7, i skrivande stund vet man inte ens när i7 kommer.
Citera
2009-11-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contreras
Om det är spotlights indexering du har problem med så är det ju bara att förhindra spotlight att söka där.

Men jag vill ju fortfarande kunna söka
Citera
2009-11-03, 20:03
Bannlyst
Citat:

Ni Mac-människor verkar helt hjärntvättade, handlar ni bara för handladets skull när det kommer nytt?
Citera
2009-11-03, 20:10
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Ni Mac-människor verkar helt hjärntvättade, handlar ni bara för handladets skull när det kommer nytt?
Precis likadant som jubelåsnor som spelar på pokersajter, skillnaden är bara att i "Mac-människornas" fall så har man något materiellt bestående för cashen...Kasta inte sten i glashus svettapa
Citera
2009-11-03, 20:13
Medlem
Citat:
det jag i huvudsyssla använder datorn till är de mesta resurssnåla programmen man kan tänka sig: surfa på nätet, lyssnar på musik, någon gång redigera lite filmer jag har filmer, tittar på serier osv, programmerar.

och jag beställde en iMac 27" tillsammans i7 - galet, eller vadå?

Det går nog inte ens beskriva hur onödigt ditt köp är, det du nämner klarar de simplaste datorer idag... Menmen, det kan aldrig skada att ha en 27" iMac med quad-core processor till att surfa. Vad gick den på? 20 000? Du får helt enkelt hitta på mer saker att göra med den så du inte har dåligt samvete över köpet..!
Citera
2009-11-03, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Precis likadant som jubelåsnor som spelar på pokersajter, skillnaden är bara att i "Mac-människornas" fall så har man något materiellt bestående för cashen...Kasta inte sten i glashus svettapa

Du "investerar" i bilar också, eller?
Citera
2009-11-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Wings
Det går nog inte ens beskriva hur onödigt ditt köp är, det du nämner klarar de simplaste datorer idag... Menmen, det kan aldrig skada att ha en 27" iMac med quad-core processor till att surfa. Vad gick den på? 20 000? Du får helt enkelt hitta på mer saker att göra med den så du inte har dåligt samvete över köpet..!
jag ringer och ändrar beställningen imorgon, så det är lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in