hm, jag har börjat ångrat mig lite granna och undrar om ni experter kan hjälpa mig i valet och kvalet. det jag i huvudsyssla använder datorn till är de mesta resurssnåla programmen man kan tänka sig: surfa på nätet, lyssnar på musik, någon gång redigera lite filmer jag har filmer, tittar på serier osv, programmerar.
och jag beställde en iMac 27" tillsammans i7 - galet, eller vadå? nu börjar jag inse att jag iMac 27", standard-konfen, kan tillgodose mina behov mycket bra, det känns som om den räcker gott och väl. förvisso är det ingen Quad-processor i denna maskin och inte heller det bästa grafikkortet, men det känns inte som jag behöver detta för mina behov.
prisskillnaden med studentrabatt blir drygt 6000 kr mellan värsting och den billigaste 27", och det kan jag tycka är en rejäl prisskillnad. det jag är i huvudsak ute efter är en stabil skärm för mitt FILM/TV-tittande, och vad jag förstår är det samma skärm i alla iMac 27"-modeller, eller hur?
hur skulle ni ha gjort om ni hade samma behov som jag har?
+ leveranstiden är också betydligt kortare än i7, i skrivande stund vet man inte ens när i7 kommer.