Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Precis likadant som jubelåsnor som spelar på pokersajter, skillnaden är bara att i "Mac-människornas" fall så har man något materiellt bestående för cashen...Kasta inte sten i glashus svettapa

Nu är det ju liiite skillnad på att köpa en dator att surfa med för 20 lakan och faktiskt vinna pengar.

ps. Jag spelar poker på min macbook.ds

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av tusan1
jag ringer och ändrar beställningen imorgon, så det är lugnt.
+1
Senast redigerad av Billy-Wings 2009-11-03 kl. 20:21.
Citera
2009-11-03, 20:20
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Du "investerar" i bilar också, eller?
Men vafan du måste ju vara sinnesslö!
Jag glider väl inte in i dina sköna pokertrådar där du onanerar till olika konstellationer av digitalt projicerade spelkort menar jag.
Vad vill du diskutera? Bone to pick?

Spara dina spelpengar så har du också råd med en dyr dator är väl rådet jag kan ge dig, annars får du skriva i ekonomiforumet.
Citera
2009-11-03, 20:21
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
  • Mitt externa ljudkort (Tascam US-144) fungerar ej.
  • Badboll 24/7.
  • Indexera min stackars externa hårddisk 24/7.

Rör dina problem den nya iMacen så kan de kanske diskuteras här i tråden men om det rör någon annan typ av Mac så skall du sluta med diskussionen hr och starta en ny tråd.

Olika version av OS och vad som fungerar och inte fungerar ligger inte inom vad vi diskuterar i den här tråden.

/Mod
Citera
2009-11-04, 17:48
Medlem
jazzgossens avatar
Jag sitter inne med den lilla undran hur bra dem olika nya iMacarna klarar av att köra Windows (helst 7an) och vilket det bästa sättet att göra det på är.
Så släpp fram expertkunskaperna grabbar!
Citera
2009-11-04, 17:56
Medlem
Jag har anv Parallels 3 & 4 och uppgraderar snart till v 5. Det fungerar ua för XP och med 5:an ges stöd för Windows 7, Linux mfl. 4 G int minne är min, annars rasslar det på hyfsat, badbollar ibland, även om jag bara har en 2.4 Ghz

Citat:
Ursprungligen postat av jazzgossen
Jag sitter inne med den lilla undran hur bra dem olika nya iMacarna klarar av att köra Windows (helst 7an) och vilket det bästa sättet att göra det på är.
Citera
2009-11-04, 18:07
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Installerar du Windows så har du en PC helt enkelt.
Citera
2009-11-04, 18:25
Medlem
jazzgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Installerar du Windows så har du en PC helt enkelt.
Jag är långt ifrån intresserad av att ha en PC, men det är enligt mig ingen nackdel att ha möjligheten att köra båda operativsystem parallelt via t.ex Bootcam, VMware ect. Därför undrar jag vilket av alla dessa program som är bäst och hur bra "PCen" blir om man t.ex köper en 27" med Quad-2,6GHz-processor & 8GB i ram?
Citera
2009-11-04, 19:07
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jag är långt ifrån intresserad av att ha en PC, men det är enligt mig ingen nackdel att ha möjligheten att köra båda operativsystem parallelt via t.ex Bootcam, VMware ect. Därför undrar jag vilket av alla dessa program som är bäst och hur bra "PCen" blir om man t.ex köper en 27" med Quad-2,6GHz-processor & 8GB i ram?
Du har blandat ihop begreppen lite, BootCamp (ingår i varje mac) är en ren native bootning på din hårdvara. 64-bitars Windows 7 borde ha optimerade drivrutiner inom en snar framtid. Går så bra som din hårdvara tillåter, det du föreslår svischar på duktigt.
Av Parallels och VMWare Fusion finns det enligt min mening endast en: Fusion 3. Denna upplaga av Fusion gör det möjligt att köra kraftiga 3D-applikationer (ja, spel oxå) samtidigt med påbootat OS X.
Citera
2009-11-04, 19:52
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Frågor om Parallell Desktop, Bootcamp mfl tekniker och vilken som är bäst är inte ämne för den här tråden, här pratar vi om den nya iMacenn.

/Mod
Citera
2009-11-04, 20:22
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Frågor om Parallell Desktop, Bootcamp mfl tekniker och vilken som är bäst är inte ämne för den här tråden, här pratar vi om den nya iMacenn.

/Mod
Bara för att kommentera/lägga mig i lite;
Har inte Apple sagt att de ska/har uppdaterat Bootcamp så att det ska funka med Win7, men då endast på de nya macarna? Vi som har äldre macar kan alltså inte köra Win7 om jag förstått det rätt.

Alltså hör väl Win7 och uppdaterade bootcamp indirekt ihop med denna tråd? Inget viktigt, bara en liten fotnot
Citera
2009-11-05, 09:35
Medlem
Hispers avatar
Raderat OT så om någon saknar inlägg så vet ni varför

/Mod
Citera
2009-11-05, 14:03
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Bara för att kommentera/lägga mig i lite;
Har inte Apple sagt att de ska/har uppdaterat Bootcamp så att det ska funka med Win7, men då endast på de nya macarna? Vi som har äldre macar kan alltså inte köra Win7 om jag förstått det rätt.

Alltså hör väl Win7 och uppdaterade bootcamp indirekt ihop med denna tråd? Inget viktigt, bara en liten fotnot

Beror väl på hur gammal mac du har, jag har installerat Windows 7 64 på min iMac som är dryga året gammal, man får lura bootcamp (bootcamp 3) lite för att få in drivrutinerna, men sen rullar det på i full fart.

Edit: En bit ner på den här sidan står det hur du gör. http://blog.andersonshatch.com/2009/01/11/windows-7-x64-on-a-macbook-pro-guide/
Senast redigerad av contreras 2009-11-05 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in