2010-02-21, 20:19
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jagne på facebook:

Saihou Jagne
Chillar I spanien just nu! för 3 minuter sedan via Facebook för iPhone

Skulle inte han vara i Norge just nu?

Haha, läs komentarerna på den uppdateringen.
2010-02-21, 20:21
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jagne på facebook:

Saihou Jagne
Chillar I spanien just nu! för 3 minuter sedan via Facebook för iPhone

Skulle inte han vara i Norge just nu?

Sandefjord är på La Manga just nu.
2010-02-22, 09:23
Moderator
vfs avatar
Då skruvar vi upp nivån lite/Mod
2010-02-22, 12:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Bra att vi gör oss av med Burgic, för mig har han varit dökött de senaste året. Jag tror verkligen inte på att den killen kan bli något i AIK, synd för han har försökt men skador har rubbat hela hans grej.

Hoppas CH kan utveckla sin förstatouch i Sandefjord och återvända till AIK i framtiden. Sympatisk snubbe med målsinne som kan bli en mardröm för många försvar om han förbättrar sin bollkontroll. Finns inte en försvarare i Allsvenskan som kan stoppa honom när han sätter fart mot mål. Matchbildsvändare och Super Sub.
2010-02-22, 14:13
Medlem
Att Kalle Svensson är på väg att hitta formen igen kan vara de bästa Blåvitta nyheterna på riktigt jävla länge. Sigurdsson/Svensson skulle vara mumma i backlåset och om Sigurdsson drar till sommaren känns backlåset Risp/Svensson också riktigt stabilt.

Om Svensson inte kommer i bra form får Blåvitt problem. Varken Risp eller Sigurdsson är några hejare på uppspel, ur den synvinkeln är en backlinje med Jonsson - Risp - Sigurdsson - Lund någon större hit.
2010-02-22, 23:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Oj, här blev vi sura. Kanske borde du se över din egen förmåga att läsa inlägg, då jag nämnde skattebrott och frekvent upplockande av rivalers spelare som exempel på er historia i det tidigare inlägget. Det finns liksom inte särskilt många moralkoder en fotbollsklubb kan bryta emot, men dom informella regler som finns ser ni ju i alla fall till att bryta mot (även vissa formella..).

Går jag igång på alla cylindrar? Hur argt var inte det här inlägget från dig? Har du supit eller sitter du och trollar själv? Vad jag skrev, om du tar och läser vad jag skriver, var att du som IFK:are knappast ska kritisera AIK när ni själva är minst lika illa. Inte fan styrs vår förening av några fotbollsänglar, men det gör inte eran förening heller, så låtsas inte sitta på din höga IFK-häst och kritisera brister i vår moral.

Du missförstår mig gång på gång. Allt jag säger är att varken AIK-ledning eller ni supportrar är speciellt ovana vid att värva spelare som inte ligger högst upp när det gäller moral. Det är kokain här, det är kvinnomisshandel där. Och så vidare. Det är väl en sanning, oavsett vad andra klubbar gjort? Eller hur?

/feldgrau
2010-02-23, 12:23
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du missförstår mig gång på gång. Allt jag säger är att varken AIK-ledning eller ni supportrar är speciellt ovana vid att värva spelare som inte ligger högst upp när det gäller moral. Det är kokain här, det är kvinnomisshandel där. Och så vidare. Det är väl en sanning, oavsett vad andra klubbar gjort? Eller hur?

/feldgrau

Med kokain syftar du på Egurén och med kvinnomisshandel menar du Dulee? Lägg därtill Jos som åkte bil onykter 100 meter. Det är väl dessa spelare med "dålig moral" vi har inhandlat.

Tycker du överdriver det hela
2010-02-23, 12:49
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:

/feldgrau

IFK Göteborg: skattefusk- och stolpfuskklubben nummer 1.

Rimligtvis borde ju inga spelare, som är emot juridisk och sportslig brottslighet, borde välja att signa för IFK.

Har Håkan fått tillbaka körkortet för sin grova trafikförseelse än förresten?
2010-02-23, 13:06
Medlem
Teichmanns avatar
Citat:

/feldgrau
Att han tog kokain var kanske inte så smart gjort, men det gör honom inte direkt till en omoralisk människa. Bara han själv som skadades av det. Att Hooiveld körde lite onykter var kanske inte heller så smart, men det är knappast kännetecknande för AIK då halva Allsvenskan kört rattfulla. Mutumba gjorde man sig av med när han busade, och nu är han en helt ny person.

Nej, det enda riktiga svinet är Dulee. Eller kan du hitta någon mer? Ska alltså en enda spelare utgöra något form av mönster? Hur får du ihop det?

Personligen har jag svårare för fuskare som Christensen.
2010-02-23, 13:26
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
IFK Göteborg: skattefusk- och stolpfuskklubben nummer 1.

Man kan ju sig fråga vad som är värst. En klubb vars 2 personer i ledningen som gjorde ett brott och som blev avskedade direkt.....dom handlade spelare för pengar som inte fanns i princip.
Eller en klubb som satt i system att handla spelare för pengar som inte finns.
Dessutom så finns samma klubb i hockey som lyckats blivit degraderade i spelsystemet en gång för misskött ekonomi och även en andra gång är på väg.
Alltså, jag bara frågar.
2010-02-23, 13:55
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Man kan ju sig fråga vad som är värst. En klubb vars 2 personer i ledningen som gjorde ett brott och som blev avskedade direkt.....dom handlade spelare för pengar som inte fanns i princip.
Eller en klubb som satt i system att handla spelare för pengar som inte finns.
Dessutom så finns samma klubb i hockey som lyckats blivit degraderade i spelsystemet en gång för misskött ekonomi och även en andra gång är på väg.
Alltså, jag bara frågar.

Moralväktare bör alltid påminnas om omoral i eget bo. Det är nyttigt.

Vad gäller AIK Fotbolls finansiering så lämnar den givetvis mer att önska men den är helt klart på rätt väg! Vad den sedan har att göra med en IFK-supporters kackande i eget bo i moralfrågor att göra kan man ju undra?

Alla klubbar agerar i olika grad tveksamt när det gäller finanserna. Vissa begår direkta grova ekonomiska brott som leder till fängelsedomar, andra sköter bara finanserna dåligt, vilket leder till klubbars tvångsdegradering. Upp till dig att avgöra vad som är mer moraliskt..
2010-02-23, 14:00
Medlem
Heinzes avatar
Kan vi övergå till värvningar och diskutera moral i...tja, filosofi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in