2010-02-23, 14:54
Medlem
Afonso har synts till i Malmö tillsammans med Rolle och Daniel men det känns ju bara lite för orealistiskt så troligen är han bara här för elfsborgsmatchen imorgon.
2010-02-23, 14:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Kan vi övergå till värvningar och diskutera moral i...tja, filosofi?
Word! Alla vägar verkar leda till AIK:s ekonomi & moral samt IFK:s skatte & stolpfusk. Oavsett ämne.
2010-02-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Afonso har synts till i Malmö tillsammans med Rolle och Daniel men det känns ju bara lite för orealistiskt så troligen är han bara här för elfsborgsmatchen imorgon.

Det verkar som att hans klubb i Qatar försöker hitta en ny klubb åt honom. Nu utgår jag ifrån att han inte ens är i närheten av att vara så överlägsen som han var under sin senaste sejour i Sverige, men visst fan skulle det kunna vara en rejäl förstärkning.
2010-02-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Det verkar som att hans klubb i Qatar försöker hitta en ny klubb åt honom. Nu utgår jag ifrån att han inte ens är i närheten av att vara så överlägsen som han var under sin senaste sejour i Sverige, men visst fan skulle det kunna vara en rejäl förstärkning.

Jo saker börjar ju faktiskt luta åt att det kan vara på g även om jag tar det med en nypa salt tills vidare. Han är inte anmäld till deras CL, både klubben och Afonso vill bryta, han är i Malmö mitt under deras säsong.

Nej man har ju Wilton i färskt minne, en brasse som anlände från qatar också utan svensk försäsong samtidigt som Afonso gjorde runt 40 (?) mål bara för ett par år sen i Holland och lirade i PL förra säsongen, om än jävligt misslyckat men det var väl ingen spelare som känns optimal för PL direkt utan mer spanska. Och för övrigt har Wilton aldrig varit uppe på Afonsos nivå heller. Ja vi får väl se vad som händer under dagen och framförallt imorgon vid denna tiden.. Spännande.
Senast redigerad av 010f 2010-02-23 kl. 16:52.
2010-02-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong

http://www.youtube.com/watch?v=Sk5Cwdzud5Y

Hoppas att han är här för att skriva på och inte bara för matchen imorgon

2010-02-23, 16:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
http://www.youtube.com/watch?v=Sk5Cwdzud5Y

Hoppas att han är här för att skriva på och inte bara för matchen imorgon

Haha snyggt, men jag tror det säger mer om ligan än Afonso
2010-02-23, 17:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
IFK Göteborg: skattefusk- och stolpfuskklubben nummer 1.

Rimligtvis borde ju inga spelare, som är emot juridisk och sportslig brottslighet, borde välja att signa för IFK.

Har Håkan fått tillbaka körkortet för sin grova trafikförseelse än förresten?

Som sagt från första början, jag förstår inte hur ni får in IFK Göteborgs eventuella snedsteg i diskussionen. Eller ja, jag förstår ju att ni skäms över att ni värvar spelare som gör en massa dumheter och därmed vill rikta fokus mot annat. Men det var ju inte vad jag brydde mig om, eller påpekade.

Vore trevligt med Afonso i Allsvenskan igen. Det behövs lite profiler nu när det lämnat ganska många.

/feldgrau
2010-02-23, 17:29
Medlem
frankensteins avatar
Spännande med Afonsoryktet! Finns ingen anledning för Affe att träffa Rolle eftersom de inte har träffats tidigare! Mums!

Ett annat rykte med Malmö FF-koppling som jag snappade upp tidigare idag var att Peter Ijeh kan vara på gång till Helsingborgs IF! Det kan ju bara gå åt h-e!
2010-02-23, 17:30
Medlem
Kommer gud tillbaka till MFF så pissar jag på mig av glädje. Helt sjukt isf. Men vågar inte tro någonting.
2010-02-23, 17:35
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Som sagt från första början, jag förstår inte hur ni får in IFK Göteborgs eventuella snedsteg i diskussionen. Eller ja, jag förstår ju att ni skäms över att ni värvar spelare som gör en massa dumheter och därmed vill rikta fokus mot annat. Men det var ju inte vad jag brydde mig om, eller påpekade.

Vore trevligt med Afonso i Allsvenskan igen. Det behövs lite profiler nu när det lämnat ganska många.

/feldgrau

Du har verkligen helt fel. Har svårt att tro att du är seriös överhuvudtaget med ditt snack om att vi skulle känna skam. Jag och ingen jag känner skäms det minsta för våra värvningar av Dulee, Jos (eller Eguren). Vi vill se värvningar som ger oss vinster, det är det primära och de förstnämnda har ju i allra högsta grad gett oss allt det. Vi är AIK och ingen jävla godtemplarorganisation för helvete.

Vad gäller Dulee, så måste det ju ha varit ångesten i Göteborgsluften som fick honom ur balans där på Älvsborgsbron när han örfilade sin tjej. Efter att han kom till AIK har han ju skött sig bra, trots medias och djurgårdares ihärdiga försök att sätta dit honom.
2010-02-23, 17:41
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Haha snyggt, men jag tror det säger mer om ligan än Afonso

Så jävla snyggt var det ju dock inte. Tror dock att Afonso fortfarande håller riktigt hög klass - det var trots allt inte så längesedan han gjorde ~30 mål i holländska ligan och en godkänd säsong i PL.

Om han skriver på för Malmö? Nej, det tror jag inte.
2010-02-23, 17:49
Medlem
erikbes avatar
Tomas Olsson saknas tydligen på blåvitts Cypernresa (Rätta mig om jag har fel). Släpper man honom så här nära seriestarten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in