Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Kommer knappast gå för de pengarna. En medelmåtta som Hooiveld gick för 22 miljoner så kommer Sigurdson inte att bli billig. Man pratar om att Blackburn är beredda att slanta upp 13 miljoner.
Spelare som Skrtel och Agger för att ta några gick för mellan 80-100 miljoner. Sigurdson är till skillnad från Hooiveld ordinarie i (ett iofs sämre) landslag, samt har gjort ett par mycket mycket bra matcher mot kompetent motstånd där. Samt att hans kontrakt gäller i 2 år till så kommer det krävas en hel del pengar att lösa.
Ursäkta? Har du sett Hooiveldt spela? Killen är grym, och det säger jag definitivt inte bara som gnagare, han är den bästa försvararen jag har sett i något lag i allsvenskan. Det var främst tack vare honom som AIK:s försvar var sylvasst förra året, dessutom är han en karismatisk och riktigt skön snubbe utanför planen, vilket hjälpte till ordentligt att bygga upp den laganda som till sist tog guldet.
Hooiveldt var inte bara nån vanlig försvarare, det var den enda spelare jag verkligen ville ha kvar till den här säsongen. Hans glidtacklingar var utan överdrift världsklass, jag har inte sett så klockrena brytningar i allsvenskan tidigare. Han var otroligt bra och borde egentligen aldrig spelat i gnaget till att börja med. Vi hade aldrig tagit guldet utan honom.
Sen kan du inte jämföra med spelare som Agger och Skrtel, dom säljs från större klubbar, vilket alltid automatiskt ger en högre prislapp. Vi i allsvenskan får hålla oss under 30 mille även för våra allra allra bästa spelare i dessa dagar, så länge man inte har Hasse Borg som förhandlare vill säga.
Ni får kanske 18-22 om ni förhandlar bra.