2010-02-21, 17:12
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Ser att du nu har helt rätt i att hans kontrakt brutits. Dock är det minst sagt lustigt, först bryts kontraktet, sedan skriver han korttidskontrakt med AIK och ett längre? kontrakt med Villareal sedan?

Samt att vi bör fråga oss vilken medicinsk status Eguren har, Lazios inlåning av honom blev det ju inget av pga medicinska skäl.

Lazio har ju en del problem dock, ekonomiska bland annat, dom kan ju ha försökt göra en "Milan", försöka hitta på ett medicinskt problem för att tvinga ner priset. För er som undrar vad jag menar med "Milan" så försökte ju Milan hävda att Aly Cissokho hade något jävla problem med visdomständerna för att få honom billigare. AIK trippelkollade ju Egurèns blodtryck innan man skrev på.
2010-02-21, 17:12
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Som tidigare påpekat, Laul är ett fetto och Liveröd har tappat konceptet:
http://fotboll.expressen.se/allsvens...onor-i-manaden

Som vanligt sväljer AIK:are den "sanning" som är bäst för dem med hull och hår. Jag litar mer på Laul, när årstaxeringen för 2010 kommer vet vi svaret.
2010-02-21, 17:41
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Som vanligt sväljer AIK:are den "sanning" som är bäst för dem med hull och hår. Jag litar mer på Laul, när årstaxeringen för 2010 kommer vet vi svaret.
Och du som djurgårdare väljer den sanning som passar dig bättre, det är väl logiskt?
Om du läser kommentarerna kring hans senaste blogginlägg och sedan kollar expressens uppgifter så ser du nog att Laul är långt ifrån säker på det han har skrivit (igen). Han erkänner själv att han inte har någon större koll på exakt hur dealen ser ut, och att hans närmaste källa är någon ex-rådgivare till Eguren. Jag tror i så fall hellre på den person som faktiskt fanns med i förhandlingarna, och det är väl snarare de som väljer att tro på Laul som i detta fall inte är objektiva.
2010-02-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine

Samma person som droppade ryktet om Eguren på GF några dagar innan det släpptes var den person som avfärdade de första siffrorna som kom från Laul...
2010-02-21, 18:51
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Kommer knappast gå för de pengarna. En medelmåtta som Hooiveld gick för 22 miljoner så kommer Sigurdson inte att bli billig. Man pratar om att Blackburn är beredda att slanta upp 13 miljoner.

Spelare som Skrtel och Agger för att ta några gick för mellan 80-100 miljoner. Sigurdson är till skillnad från Hooiveld ordinarie i (ett iofs sämre) landslag, samt har gjort ett par mycket mycket bra matcher mot kompetent motstånd där. Samt att hans kontrakt gäller i 2 år till så kommer det krävas en hel del pengar att lösa.

Ursäkta? Har du sett Hooiveldt spela? Killen är grym, och det säger jag definitivt inte bara som gnagare, han är den bästa försvararen jag har sett i något lag i allsvenskan. Det var främst tack vare honom som AIK:s försvar var sylvasst förra året, dessutom är han en karismatisk och riktigt skön snubbe utanför planen, vilket hjälpte till ordentligt att bygga upp den laganda som till sist tog guldet.
Hooiveldt var inte bara nån vanlig försvarare, det var den enda spelare jag verkligen ville ha kvar till den här säsongen. Hans glidtacklingar var utan överdrift världsklass, jag har inte sett så klockrena brytningar i allsvenskan tidigare. Han var otroligt bra och borde egentligen aldrig spelat i gnaget till att börja med. Vi hade aldrig tagit guldet utan honom.

Sen kan du inte jämföra med spelare som Agger och Skrtel, dom säljs från större klubbar, vilket alltid automatiskt ger en högre prislapp. Vi i allsvenskan får hålla oss under 30 mille även för våra allra allra bästa spelare i dessa dagar, så länge man inte har Hasse Borg som förhandlare vill säga.

Ni får kanske 18-22 om ni förhandlar bra.
2010-02-21, 19:09
Medlem
gunseng2s avatar
Så Jagne är påväg bort
http://fotboll.expressen.se/allsvens...-att-lamna-aik

Och Burgic kontrakt kommer inte förlängas
http://fotboll.expressen.se/allsvens...forlanger-inte

Det måste, måste, måste vara en ny anfallare på väg in. Skulle gissa att det kommer in någon till sommaren, strax innan CL-kvalet. Problemet är ju då såklart att det inte kommer finnas någon tid att spela in killen. Men man kan ju alltid hoppas på någon superbrasse som kommer in och chockar Celtic/Zürich i den fjärde kvalomgången
2010-02-21, 19:26
Medlem
Viking-s avatar
Det ryktas även om att det ändå blir en förlängning med Ortiz, ett år ska det vara i så fall.
Jag vill inte döma ut Burgic riktigt än, men han har varit usel hittils, absolut nödvändigt att hitta en ersättare i dagsläget.
2010-02-21, 19:30
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det ryktas även om att det ändå blir en förlängning med Ortiz, ett år ska det vara i så fall.
Jag vill inte döma ut Burgic riktigt än, men han har varit usel hittils, absolut nödvändigt att hitta en ersättare i dagsläget.

Inte döma ut honom än? Har inte han varit i gnaget sedan sommaren 2006? Han blev en dålig värvning, tyvärr. Förhoppningsvis kan han lämna och löneutrymmet ges till någon med mer talang.

Hoppas verkligen att vi förlänger med Ortiz, han lär ge en saftig övergångssumma, vill inte ha något lex Obolo med honom.
2010-02-21, 19:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Inte döma ut honom än? Har inte han varit i gnaget sedan sommaren 2006? Han blev en dålig värvning, tyvärr. Förhoppningsvis kan han lämna och löneutrymmet ges till någon med mer talang.

Hoppas verkligen att vi förlänger med Ortiz, han lär ge en saftig övergångssumma, vill inte ha något lex Obolo med honom.
Absolut, dock är det svårt att döma en spelare med konstanta skadeproblem, vilket iofs är ännu en anledning till att jag inte vill ha kvar honom.
2010-02-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Så Jagne är påväg bort
http://fotboll.expressen.se/allsvens...-att-lamna-aik

Och Burgic kontrakt kommer inte förlängas
http://fotboll.expressen.se/allsvens...forlanger-inte

Det måste, måste, måste vara en ny anfallare på väg in. Skulle gissa att det kommer in någon till sommaren, strax innan CL-kvalet. Problemet är ju då såklart att det inte kommer finnas någon tid att spela in killen. Men man kan ju alltid hoppas på någon superbrasse som kommer in och chockar Celtic/Zürich i den fjärde kvalomgången

Jagne på facebook:

Saihou Jagne
Chillar I spanien just nu! för 3 minuter sedan via Facebook för iPhone

Skulle inte han vara i Norge just nu?
2010-02-21, 20:04
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jagne på facebook:

Saihou Jagne
Chillar I spanien just nu! för 3 minuter sedan via Facebook för iPhone

Skulle inte han vara i Norge just nu?
Frågan är vad fan han gör i Spanien mitt under försäsongen, särskilt med tanke på att det spanska transferfönstret är stängt...
2010-02-21, 20:19
Medlem
Han skriver följande nu "Norge har jag redan varit, för laget åkte till
Spanien för sesong, vad finns de för anledning att ljuga"

Så han är alltså där med Norska laget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här