• 1
  • 2
2009-10-19, 20:21
Medlem
Har nu ätit enligt lchf i 2 veckor och har istället för att minska i vikt ökat 3 kilo någon som kan förklaa för mig varför ?
Citera
2009-10-19, 20:27
Medlem
BePositives avatar
Har du vägt dig vid samma tid vid de båda tillfällena? på morgonen nypissad/nyskiten innan frukost?

Bara för att du äter lite kolhydrater och mycket fett så behöver du inte gå ner i vikt. Du går ner i vikt när du äter mindre energi än vad din kropp förbrukar.

Allt du behöver veta om näringslära
https://www.flashback.org/showthread.php?t=864972
Citera
2010-01-05, 19:03
Medlem
mythpimps avatar
Jag gick på lchf i 3½ månad.. vägde 140 kg när jag började. Första 2 veckorna gick jag väl inte ner speciellt... men efter det så sa det bara poff... efter dom tre½ månaderna så vägde jag 107 kg. alltså 33 kilo ner på 14 veckor låg på 2-2,5 kilo per vecka ner.... slutade med det för ett halvår sen och väger 110 idag trots att jag äter kolhydrater. Men jag äter mkt mindre portioner nu. men jag ska ner 10-15 kilo till. Så snart är det dags igen.
Citera
2010-01-05, 19:06
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkeln
Har nu ätit enligt lchf i 2 veckor och har istället för att minska i vikt ökat 3 kilo någon som kan förklaa för mig varför ?
Du har gått upp i vikt för att du äter för mycket. En gissning är att du gått på snacket om att man kan äta hur mycket fett som helst och fortfarande gå ner i vikt, kan det stämma?

Vill du skriva upp en typisk dags matsedel så kan vi börja räkna kcal?
Citera
2010-01-05, 19:08
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Du har gått upp i vikt för att du äter för mycket. En gissning är att du gått på snacket om att man kan äta hur mycket fett som helst och fortfarande gå ner i vikt, kan det stämma?

Vill du skriva upp en typisk dags matsedel så kan vi börja räkna kcal?

Man äter tills man är mätt..... det gjorde jag och jag låg waaaaay over the limit på kcal... så det kvittar. Iaf på mig.
Citera
2010-01-05, 19:14
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythpimp
Man äter tills man är mätt..... det gjorde jag och jag låg waaaaay over the limit på kcal... så det kvittar. Iaf på mig.
Så du menar att du går emot fysikens lagar? Nej, jag skulle inte tro det va. Kcal in vs kcal ut gäller alltid.
Citera
2010-01-05, 19:17
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Så du menar att du går emot fysikens lagar? Nej, jag skulle inte tro det va. Kcal in vs kcal ut gäller alltid.

Nej, han skrev ju att han åt tills det att han blev mätt vilket gav överskott av energi och ledde till viktökning. Det dom inte gällde var väl LCHF dietens påstådda ökade mättnadskänsla som skulle fått honom bli mätt snabbare.

LCHF är helt ointressant för mig. Tacka vet jag VLCD elelr helt vanlig kost fast med lite mindre kolhydrater mest för att jag mår bättre då, inte pga någon ökad mättnadskänsla.
Citera
2010-01-05, 19:18
Medlem
lundagrens avatar
Helt jävla sjukt att folk inte ens läst högstadiefysik och lärt sig om energiprincipen. Fan vad Sverige är på väg utför...
Citera
2010-01-05, 19:22
Medlem
Gulingens avatar
Citat:

Vad menar du?
Kanske därför du inte gick ner så mycket till en början?
Hur kan du gå ner om du äter mer än vad du förbrukar och gå ner?
Tycker att du ska läsa på lite om näringslära innan du ger in dig lchf igen.
Det låter som att du säger jag har 10 äpplen men det var aldrig mer än 2 äpplen i princip. Får ont av det inlägget.

Till TS, tycker att du ska föra en matdagbok, då finns det inga undanflykter och på svart och vitt vad felet ligger.
Citera
2010-01-05, 19:37
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulingen
Vad menar du?
Kanske därför du inte gick ner så mycket till en början?
Hur kan du gå ner om du äter mer än vad du förbrukar och gå ner?
Tycker att du ska läsa på lite om näringslära innan du ger in dig lchf igen.
Det låter som att du säger jag har 10 äpplen men det var aldrig mer än 2 äpplen i princip. Får ont av det inlägget.

Till TS, tycker att du ska föra en matdagbok, då finns det inga undanflykter och på svart och vitt vad felet ligger.

Jag menar att jag åt tills jag va mätt... sen vad det va vad jag åt var olika... allt från FETA grytor med grädde, kött, squash.. allt med lågt kolhydrater i sig. ( under 3 g kolhydrater per 100g vara ) till fetaost och ägg med majonäs till frukost.

1 pizza per vecka, och vin varje lördag till mat vi lagade.

Nergång 2-2,5 kilo veckan.

Sen om det går emot era ideal och fysiken så skiter jag högaktningsfullt i det.
Spelar ingen roll vad ni säger hur det ska vara, jag säger bara hur det va för mig. Och sen får folk tro vad dom vill.
Citera
2010-01-05, 19:57
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Jag menar att jag åt tills jag va mätt... sen vad det va vad jag åt var olika... allt från FETA grytor med grädde, kött, squash.. allt med lågt kolhydrater i sig. ( under 3 g kolhydrater per 100g vara ) till fetaost och ägg med majonäs till frukost.

Spelar ingen roll vad ni säger hur det ska vara, jag säger bara hur det va för mig. Och sen får folk tro vad dom vill.

Så nu gick du ner, inte upp? Då kanske jag ändå inte förstod. Jag trodde din "rant" bestod i att man inte alls kunde äta tills man blev mätt trots LCHF.
Citera
2010-01-05, 19:59
Medlem
lundagrens avatar
Citat:

Du åt helt enkelt mindre energi än vad du gjorde av med, grattis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in