Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-19, 00:59
  #1
Medlem
henkishs avatar
Har kvar mitt gamla efternamn som mellannamn och har nytt efternamn för fick inte ha 2 efternamn enligt skatteverket. Min fråga är då är min legitimation giltig fortförande? Det som står på legget är alltså mitt förnamn + mitt förra efternamn som nu är mitt mellannamn. Har använt det i snart ett år och ingen som sagt nått men satt och funderade på det nu om det ens är giltigt egentligen.
Citera
2009-10-19, 10:09
  #2
Medlem
woofers avatar
Jag hadde gjort en liknande mindre änding på mitt namn för länge sedan, jag hadde kvar samma körkort som det stod det gammla namnet på fram tills dess att det gick ut, hadde väl körkortet med det felaktiga namnet i typ 7 år eller så. Var aldrig något som helst problem oavsett sammanhagn, rent teoretiskt är det väl kanske inte giltigt men praktiskt så är det nog inget problem.
Citera
2009-10-31, 02:24
  #3
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Jag hadde gjort en liknande mindre änding på mitt namn för länge sedan, jag hadde kvar samma körkort som det stod det gammla namnet på fram tills dess att det gick ut, hadde väl körkortet med det felaktiga namnet i typ 7 år eller så. Var aldrig något som helst problem oavsett sammanhagn, rent teoretiskt är det väl kanske inte giltigt men praktiskt så är det nog inget problem.

Okej tack så mycket för svaret. Ingen som vet något mer om detta?
Citera
2009-10-31, 22:51
  #4
Medlem
Flamsans avatar
När jag skillde mig bytte jag tillbaka till mitt flicknamn, och jag var tvungen att ha en lapp i plånboken från lokala skatt där det stod att jag hade bytt namn annars accepterades inte leget, vet inte hur många gånger de sa till mig att byta leg, men jag tyckte det var onödigt då jag planerade att gifta om mig och byta efternamn igen
Till slut gick legget ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback