2005-09-29, 21:57
Medlem
Brandsläckar spruta?

Blev intreserad när jag kollade på filmen Subways stories när FY använde nån sorts spruta när han målade på väggen från 2-3meters avstånd!
Så jag sökte lite och hitta en tråd där dom sa att folk använder blomsprutor och brandsläckare. Blomsprutor kan juh inte vara så svårt att fixa men hur fan fixar man en brandsläckare så den sprutar Ink? Men jag har en ganska dum gissning att man tar en färgspruta som man använder när man målar bilar och shit och sätter den på brandsläckaren..

(Länk till tråden: http://forum.flashback.info/scandina...randsl%E4ckare)
Citera
2005-09-29, 22:17
Medlem
memorexoneces avatar
Det är en avfettningsspruta/tryckspruta.

Flyttar din tråd till "Officiella Ink/Bläck, Ets, Färg tråden".
/moderator
memorexonece
Citera
2005-09-30, 00:00
Medlem
Eller en blomspruta. Jag har en hemma.
Citera
2005-09-30, 00:09
Medlem
Tack memorex~
Citera
2005-09-30, 11:46
Medlem
Asså, varför står det på en del pennor att de är Xylenefria? Är Xylene cancerframkallande eller nåt?
Citera
2005-09-30, 12:10
Bannlyst
Ja det är Cancerframkallande. Dock inte lika cancerframkallande som Bensen som tidigare använts

Både tyska och och spanska montana innehåller xylen
(Och nu menar jag inte att det är något ovanligt eller uppsende väckande med det, mer som något du kanske vill ha i åtankte när du står och andas in gasen.)
Citera
2005-10-01, 18:12
Medlem
Ytterligare två frågor angeående att koka ink med mera; jag har en använd bombingpenna hemma och har nu köpt lite Inferno ink till den.

Skall jag på något sätt rengöra flowen innan jag häller ner det nya inket eller är det bara att köra på?

Jag kanske skall koka inket för att det ska bli lite kletigare, eller?

Det är nästan Whoa-klass på frågorna men det finns ju inga dumma frågor så.
Citera
2005-10-01, 19:59
Medlem
moshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa!
Ytterligare två frågor angeående att koka ink med mera; jag har en använd bombingpenna hemma och har nu köpt lite Inferno ink till den.

Skall jag på något sätt rengöra flowen innan jag häller ner det nya inket eller är det bara att köra på?

Jag kanske skall koka inket för att det ska bli lite kletigare, eller?

Det är nästan Whoa-klass på frågorna men det finns ju inga dumma frågor så.

Det är faktiskt Whoa klass, men för att svara på din fråga så.
Om det är t.ex blå orginalfärg och du har köpt svart inferno bor du rengöra udden. Annars är det bara köra på.
Att koka inket skulle jag skita i. Inte vart att riskera din mammas fina parkett kök.
Citera
2005-10-01, 21:26
Medlem
Tack för svaret, det är en röd bombing och rött ink så det är bara att köra då .
Citera
2005-10-01, 23:58
Medlem
xceLs avatar
devasomfan,
Kokplatta
Kokplatta. Insänd av Cathrine Schuck. 28 aug, 10:56. Ta bort, ändra, förnya annonsen. Pris: 350 kr. Oanvänd,två plattor. Mejla annonsören ...
http://195.149.144.113/images/85/85-85982834485.jpg

coa, testa att ta en nål och stick hål i udden

[Länk till annons ändrad till bara bilden av moderator. Annars räknas det som Köp&Sälj]
Citera
2005-10-03, 01:34
Medlem
Ralle_s avatar
För er som undra över tryckluftssprutor så kan man köpa på denna sida värkar det som, vet dock inte hur mycket dom kostar eller hur lång strålen räcker.

http://www.sinmast.se/

Såg nu att man inte kunde köpa på sidan tyvärr.
Citera
2005-10-03, 19:43
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
För er som undra över tryckluftssprutor så kan man köpa på denna sida värkar det som, vet dock inte hur mycket dom kostar eller hur lång strålen räcker.

http://www.sinmast.se/

Såg nu att man inte kunde köpa på sidan tyvärr.

Sådanna små på 1-2L som man pumpar upp finns på många mackar och tex. Biltema & Clas Ohlsson. De större också men de går nog lättare att hitta i trädgårdsaffärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in