2012-08-13, 10:21
Medlem
UrbanJungles avatar
Om du ska köpa posca-pennor så kan jag rekommendera dig att handla dom på ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/110632479093?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p398 4.m1497.l2649#ht_1547wt_1159

Det tog ungefär en vecka från att jag beställde dom till att jag hade dom hemma.
Citera
2012-08-13, 17:32
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kaliumpermanganat, metyleneblå, genetanviolett. Få tag i nån av dessa grejer och häll i bläcket. Kokning+xylene är bara början.
kokning, hur går man tillväga? Xylene kan jag fixa, men vad har den för egenskap på bläcket? tunnar inte xylene ut bläck eftersom det är ett lösningsmedel (rätta mig ifall jag har fel)?
Citera
2012-08-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
kokning, hur går man tillväga? Xylene kan jag fixa, men vad har den för egenskap på bläcket? tunnar inte xylene ut bläck eftersom det är ett lösningsmedel (rätta mig ifall jag har fel)?

kokar du så blir det "smet" som du kan tunna ut med xylene, koka i en kastrull. xylene är bindningsmedel du kan använda aceton men xylene är starkare också.

koka alcohol baserad endast för xylene, vattenbaserad funkar ej.
Citera
2012-08-13, 21:12
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel0
kokar du så blir det "smet" som du kan tunna ut med xylene, koka i en kastrull. xylene är bindningsmedel du kan använda aceton men xylene är starkare också.

koka alcohol baserad endast för xylene, vattenbaserad funkar ej.
Okej, tackar. någon idé på vart man kan få tag i pigmentspulver? tror jag sett sånt i en färghall men kanske var till något annat.

jag har dock ingen kastrull som jag kan använda mig av, men häller jag inket i en flaska och doppar den i varmt kokande vatten, kan det fungera? eller ska det bara värmas? dvs inte börja bubbla så det börjar stänka.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2012-08-13 kl. 21:26.
Citera
2012-08-14, 01:24
Medlem
Citat:
Okej, tackar. någon idé på vart man kan få tag i pigmentspulver? tror jag sett sånt i en färghall men kanske var till något annat.

jag har dock ingen kastrull som jag kan använda mig av, men häller jag inket i en flaska och doppar den i varmt kokande vatten, kan det fungera? eller ska det bara värmas? dvs inte börja bubbla så det börjar stänka.

nej,¨använd ej plast, antingen köp en kastrull eller typ en burk från tomatsås eller liknande, så kan du lägga det i kokande vatten som du har tänkt.

pigment kan du köpa på internet från graffiti shops, kostar cirka 50kr 3 gram , all pigment funkar inte så rekkomenderar att köpa från graffiti shop.

vill du inte köpa pigment så kan du koka mer ink. tänk på det mer du kokar starkare blir din bläck och grovare buffs blir det, vissa sitter kvar for ever om du har kokad mycket
Citera
2012-08-14, 09:52
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Det ska INTE koka. Då kan du ha otur och få en bläckexplosion i hela köket. Värm bara.
Citera
2012-08-14, 13:18
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Det ska INTE koka. Då kan du ha otur och få en bläckexplosion i hela köket. Värm bara.
tack. tänkte göra detta utomhus i fall att något skulle knasa.
det var allt jag behövde veta, tack till er två
Citera
2012-08-14, 20:57
Medlem
Vilket ink rekommenderas till att fylla på en postermarker med ?
Citera
2012-08-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoplesTemple
Vilket ink rekommenderas till att fylla på en postermarker med ?

allt funkar, tvätta udden, eller byt den innan du använder med nya ink.
Citera
2012-08-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel0
allt funkar, tvätta udden, eller byt den innan du använder med nya ink.

Hur pass bra fungerar uddarna med paint då? Eller tål de bara ink?
Citera
2012-08-22, 16:08
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoplesTemple
Hur pass bra fungerar uddarna med paint då? Eller tål de bara ink?
uddar i flowpens kan krångla med färg. fick ett tips av en på hl att sticka små hål i främre delen av udden med en nål, det kan få färgen att komma ur lite enklare. men prova att använda en helt oanvänd udd först, det borde fungera. om inte, prova det jag skrev ovan.
Citera
2012-08-23, 21:25
Medlem
Citat:
uddar i flowpens kan krångla med färg. fick ett tips av en på hl att sticka små hål i främre delen av udden med en nål, det kan få färgen att komma ur lite enklare. men prova att använda en helt oanvänd udd först, det borde fungera. om inte, prova det jag skrev ovan.

Kör på ink istället ändå
Lär dock skaffa ny udd, någorlunda terroriserad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in