2012-08-13, 00:14
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
har en gammal flaska montana fluid hemma, jag använder den knappt längre eftersom inket är lättbuffat.
finns det något sätt att piffa till den lite, dvs göra den mer svår att buffa? jag är medveten om att vissa ytor är enklare att buffa än andra.

alternativt, någon som har ett bra förslag på annan typ utav ink som är bra, dvs tål solblekning en längre tid och har bra chans att ge buffs på vissa ytor? det ska självklart vara färdigt och gå att köpa i butik/nätet.

tacksam för svar
Är inte jätteduktig på sånt här men xylene borde väl funka?
Citera
2012-08-13, 00:37
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVSGhustlah
Hej !
Tänkte se ifall någon kunde tipsa på lite bra skisspennor. Söker för det första blyertspennor, vilken hårdhet passar bäst för att skissa ? Och spelar märket på blyertspennor så stor roll ? Ge era tips !

Söker även bra tusch pennor till att fylla i osv, helst ska de inte "blöda" genom papper.
Det på highlights känns lite väl överpris ? Måste ju finnas likvärdigt på andra hemsidor bra mycket billigare eller ?

Budget - Ett par hundralappar.

för några hundralappar får du inte många bra pennor
Citera
2012-08-13, 01:00
Medlem
DVSGhustlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
för några hundralappar får du inte många bra pennor
Hur mycket bör jag lägga ner för att få något vettigt då ?
Citera
2012-08-13, 01:30
Medlem
PepsiMannens avatar
Köp Alpha Designmarkers, de blöder dock igenom. Vilken blyertspenna du har spelar ingen roll.
Senast redigerad av PepsiMannen 2012-08-13 kl. 01:35.
Citera
2012-08-13, 01:41
Medlem
PositiveNegatives avatar
Blyertspennor spelar ingen roll alls, det är tekniken framförallt. Men ska du ha bra pennor för ifyllning är ju Posca vad jag skulle köra på, men det kostar ju en del också. Rent tekniskt sätt så kan du ju spara färg, mina Posca håller skitlänge/mycket.
Citera
2012-08-13, 02:13
Medlem
Emptycola99s avatar
Posca kan du ju knappt måla med på papper då pappret går sönder, skulle rekommendera alpha markers
Citera
2012-08-13, 02:59
Medlem
storspoven2ks avatar
Touch är riktigt fina pennor
Citera
2012-08-13, 03:06
Medlem
Braobhsads avatar
Ni är ju helt brända. Han säger att han vill lägga ett par hundralappar och ni säger att han ska köpa touch och massa andra skitpennor som kostar typ 60 kr styck? Ska han ha 10 färger eller? Som dessutom tar slut efter några veckor.

Vill du göra feta färgskisser så är mitt råd till dig att köpa dessa fibracolour(?). Finns på BR för nån hundring typ, du får massvis med tuschpennor i alla olika möjliga färger. Sen köp valfri svart och vit penna som täcker bra över tuschet. Typ posca. 200-300 spänn för ett klockrent skisspaket för den fattige.
Citera
2012-08-13, 03:48
Medlem
Ebay är bra.
Frakt tid 15-30 dagar.

Posca pennor billigt 8-pack
http://viewitem.eim.ebay.se/UNI-POSCA-PC3M-MARKER-PENS--PACK-OF-8--Bullet-Tip-Writes-09-to-13mm-Line/300749573879/item

Billiga pennor
http://viewitem.eim.ebay.se/30-MIXED-FIBER-FELT-TIP-PENS-KIDS-PEN-SET-BRIGHT-COLOUR-NEW-COLOURING-ART-CRAFT/180868468545/item

Billig blackbook 144 sidor
http://viewitem.eim.ebay.se/Stylefile-Marker-Sketchbook-Blackbook-Premium-Buch-Din-A5-Querformat/400295660194/item
Citera
2012-08-13, 04:16
Medlem
Citat:
har en gammal flaska montana fluid hemma, jag använder den knappt längre eftersom inket är lättbuffat.
finns det något sätt att piffa till den lite, dvs göra den mer svår att buffa? jag är medveten om att vissa ytor är enklare att buffa än andra.

alternativt, någon som har ett bra förslag på annan typ utav ink som är bra, dvs tål solblekning en längre tid och har bra chans att ge buffs på vissa ytor? det ska självklart vara färdigt och gå att köpa i butik/nätet.

tacksam för svar

koka, häll i xylene. och lite pigment.
Citera
2012-08-13, 09:52
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

tacksam för svar
Kaliumpermanganat, metyleneblå, genetanviolett. Få tag i nån av dessa grejer och häll i bläcket. Kokning+xylene är bara början.
Citera
2012-08-13, 10:12
Medlem
Likwits avatar
http://4.bp.blogspot.com/_iNEo1MlyH18/TNpowDArZWI/AAAAAAAABe4/c-vmWoN6M48/s320/stabilo.jpg

Riktiga boss-pennor. Finns på alla akademibokhandeln. Tar slut fort och är rätt jobbiga att fylla med. Men vad gör det när det är så lätt att få tag i dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in