2011-02-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Får barnen inte lära sig att man ska tejpa och preparera sina flows ordentligt innan man beger sig ut?

du får gärna göra en guide/förklara hur du gör för och få dem o hålla tätt ... mina läcker som satan..
Citera
2011-02-22, 14:46
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhejmakki
du får gärna göra en guide/förklara hur du gör för och få dem o hålla tätt ... mina läcker som satan..

Ni kan ju börja med att aldrig köpa några andra flows än Postermarkers då dessa alltid håller måttet. Flows behöver inte vara snygga, dem är till för att bomba med inte att glo på. Fyll alltid rätt verktyg med rätt färg.

Använd aldrig originalfärgen då den verkligen suger och inte flödar bra vilket resulterar i riktigt fula tags.

Att fylla på en penna/skoputs m.m är inget man gör i handfatet eller på diskbänken om man är osäker, ta tidningar nog att fylla upp en kvadratmeter och lägg ut detta över ett bord. Tidningarna måste vara tillräckligt tjocka för att färgen inte skall läcka igenom. Glöm inte handskar och hushållspapper.

Skruva försiktigt upp flowen (utan att starta en tråd om vilket håll man ska skruva) och plocka ut pumpen. Om det sitter någon blaskig originalfärg i så behöver pumpen rengöras i vatten. Häll ut färgen och rengör ifrån originalfärg, torka rent och se till att det inte är vatten eller färg i behållaren eller pumpen. Släng kulan eller ge den till dina småsyskon.
Nu kan du fylla på med din mördarfärg, fyll inte hela vägen upp då det kommer rinna över färg när du sätter i pumpen. Se till att pumpen sitter i ordentligt och att gummipackningarna sitter som dem ska. Skruva på höljet (utan udd och lock) så hårt du bara kan, sitter skiten fast? - bra, nu tar du eltejp och surrar den ordentligt runt glipan mellan höljet och behållaren. Eltejp är att föredra då denna absorberar färg om den läcker ut (vilket den inte kommer göra om ni har gjort som jag sagt) men annan tejp fungerar utmärkt också då den främst skall täta.

När rätt flow är fylld med rätt färg (t.e.x en Postermarker 2:a med lila Corio) så preparerar man udden igenom att sticka nålar igenom den, detta göra lodrätt rakt igenom udden så att färgen flödar bättre. Man kan även dra toppen på udden mot en skrovlig yta så att den tuffar till sig innan färgen pumpas ut.

Nu kan du sätta i udden i flowen.

Alltså:

Skruva upp, hälla ut färg, plocka isär delar för rengöring, rengöra, fylla på med färg, sätta i pumpen med packningar (alla flows har inte packningar) , skruva fast höljet, tejpa glipan mellan behållaren och höljet, preparera udden (om man vill), sätta i udden. och sätta på locket.

Klart, se till att använda skiten nu också.
Citera
2011-02-22, 18:18
Medlem
s-koops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Skruva försiktigt upp flowen (utan att starta en tråd om vilket håll man ska skruva) och plocka ut pumpen..

HAHAHAHAHA!! Det var nog det roligaste jag har läst på länge!
Citera
2011-02-22, 19:27
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busfroe1
Men för guds skull du vet väll ändå vad en squeezer är om du frågar efter en?
ja det är klart jag vet men du sa montana squezzer men jag hittade ingen därför jag undrade om det var den montan markern du menade, fick för mig att jag läste på instruktionerna att den var väldigt mjuk så det gick att pumpa ut mycket färg åt gången därför jag fick för mig att det var en sån du menade med montana squezzer för guds skull.
Citera
2011-02-22, 21:28
Medlem
Soepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
ja det är klart jag vet men du sa montana squezzer men jag hittade ingen därför jag undrade om det var den montan markern du menade, fick för mig att jag läste på instruktionerna att den var väldigt mjuk så det gick att pumpa ut mycket färg åt gången därför jag fick för mig att det var en sån du menade med montana squezzer för guds skull.

Flowpen:
Beskrivning:
En tom flowpen som du själv enkelt kan fylla på med egen färg. Pennan har en 8mm rund udd och fungerar med de flesta inks/paint på marknaden. Pennkroppen är dessutom transparent för att du enkelt skall kunna se hur mycket färg som finns kvar.

Squeezer:
Beskrivning:
Som namnet antyder kan du genom att squeeza/klämma på pennan kontrollera mängden bläck som pumpas ut. Squeezern har en 10 mm rund udd och en praktisk skruvkork. Udden på den här Squeezern är mest lämplig för Paint färg.

Är det svårt att läsa highlights beskrivning?
Senast redigerad av Soepa 2011-02-22 kl. 21:32.
Citera
2011-02-23, 00:07
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
8mm montanan är stenhård. Går itne att klämma ihop den en millimeter ens.
Citera
2011-02-26, 14:22
Medlem
Ednobs avatar
Hur mycket ink kan jag göra med 50 bläckpennor? Hur mycket lösningsmedel ska jag använda?
Citera
2011-02-26, 14:32
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ednob
Hur mycket ink kan jag göra med 50 bläckpennor? Hur mycket lösningsmedel ska jag använda?

Typ, 1.5 dl aceton och en-två teskedar potatismjöl.
Citera
2011-02-26, 17:17
Medlem
Ednobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttaren
Typ, 1.5 dl aceton och en-två teskedar potatismjöl.
Varför potatismjöl?
Citera
2011-03-01, 15:41
Bannlyst
Jag har några frågor angående två pennor.

1. Är denna pennan väldigt permanent? http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=469

2. Vilken utav dem har den bästa färgen som är svårast att ta bort? 1.http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=469 2. http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=699

3. Vilken utav pennorna har mest färg i sig?

4. Och vilken rekomenderar ni f.ö?
Citera
2011-03-01, 23:16
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKAtrollet
Jag har några frågor angående två pennor.

1. Är denna pennan väldigt permanent? http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=469

2. Vilken utav dem har den bästa färgen som är svårast att ta bort? 1.http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=469 2. http://www.highlights.nu/index.php?s...ophex=&pid=699

3. Vilken utav pennorna har mest färg i sig?

4. Och vilken rekomenderar ni f.ö?
1. Ja den är permanent. Dock inte något super-svårbuffat ink.
2. De har ungefär lika dåligt ink båda två.
3. De har lika mycket ink i sig, pennorna är likadana i princip.
4. Spelar ingen roll vilken av dom. Det är samma penna med olika design och olika påfyllning i princip. Du kommer ändå vilja ha ny påfyllning i pennan en massa gånger så inket som är i från början spelar inte så stor roll. Skulle råda dig att köpa en postermarker istället och något bläck att fylla på med.
Senast redigerad av parkråtta 2011-03-01 kl. 23:21.
Citera
2011-03-01, 23:24
Medlem
ska vita posca vara genomskinliga eller är bägge mina cp?
pumpat och skakat som fan, syns knappt varken på andra posca eller alpha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in