2007-02-22, 00:09
Medlem
Adanas avatar
Du får modda mr. black, då kan jag säga funkar det bra...
Citera
2007-02-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adana
Du får modda mr. black, då kan jag säga funkar det bra...

du har inte tänkt dela med dig om hur du har "modda" det?
Citera
2007-02-24, 22:45
Medlem
Minnesingers avatar
Ang. Mr.Black

Jag har nyligen fått ett "åtefall" vad gäller graffiti. Målade en del på det tidiga 90-talet. Är närmare 30 år nu än 25 (om någon bryr sig). Anledningen till att jag kände mig manad att skriva är att jag såg att Mr.Black ink nämndes och nu finns på Highlights. Som sagt, förra året fick jag ett ryck och kände för att "bomba" lite. Jag beställde då Mr.Black och en "mini drip" från Graffbay. Jag tycker att det fungerar utmärkt med vissa reservationer. Det luktar fan. Om man drar lite på ett dass på krogen tex. så stinker det kemikalier. Det är som bekant "nitro" baserat. Fördelen är att det torkar snabbt. Jag har även sett att jag fått endel buffs med det utan att "modda". Det fäster (täcker) dock inte ordentligt på alla material. När man kör på plastbehandlade ytor spricker det upp/krackelerar.

Vad det gäller att "modda" så har vi alla våra egna recept, men en liten hint till alla er unga eller nya är att ha i en skvätt läderfärg i bläcket iaf.
Citera
2007-02-25, 00:10
Medlem
albostyles avatar
Citat:

Vad det gäller att "modda" så har vi alla våra egna recept, men en liten hint till alla er unga eller nya är att ha i en skvätt läderfärg i bläcket iaf.

Även kallat "narvsvärta".

EDIT, såg precis att det även kommit upp "Mr. Silver" och "Mr. Gold" på highlights!
Citera
2007-02-26, 14:48
Medlem
memorexoneces avatar
Någon som testat stiftet till höger eller har en bild på resultatet?
http://www.molotow.de/shop/img/temp/.../3Filzebig.jpg

En Molotow produkt.
Citera
2007-02-26, 15:23
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Någon som testat stiftet till höger eller har en bild på resultatet?
http://www.molotow.de/shop/img/temp/.../3Filzebig.jpg

En Molotow produkt.

En kompis till mig har testat det där. Han hann dra några tags sedan gick den sönder. Fast det berodde inte på udden förmodligen, eftersom personen i fråga var redigt berusad när detta inträffade.
Citera
2007-02-26, 16:45
Bannlyst
Hejsan. Jag ska beställa från highlights, inte något extraordinary men ja.

Jag har valt att besetälla en Squeezer men vet inte villken ink.

Villken av de här är bättre / stannar längre?

Nero Dínferno 50 ml

Pilot Refill Ink 30 ml

Snabba svar uppskattas. tTAck
Citera
2007-02-26, 16:51
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azamat Bagatov
Hejsan. Jag ska beställa från highlights, inte något extraordinary men ja.

Jag har valt att besetälla en Squeezer men vet inte villken ink.

Villken av de här är bättre / stannar längre?

Nero Dínferno 50 ml

Pilot Refill Ink 30 ml

Snabba svar uppskattas. tTAck

Lägg dina pengar på Nero Dínferno 50 ml.
Pilot inket är samma ink som i vanliga spritpennor. När fick du buffs med en vanlig Pilot filtpenna sist?
Citera
2007-02-26, 18:53
Bannlyst
Nu la man in en beställning på dessa här :

Squeezer Marker - tom
Nero Dínferno 50 ml

Får hoppas att det var ett klokt val iaf, vill inte ha så mycket ut av det.. bara att det droppar lite sådär :P

Tror ni de kommer funka bra ihop?
Citera
2007-02-26, 18:54
Medlem
sen om du ska beställa en squeezer lär du inte kunna dra så många tags med den lilla flaskan ink. särskilt inte om du är ny, det blir lätt att det sprutar ut rätt mycket första gångerna.

*edit* du hann skriva igen före men skit samma.
Citera
2007-02-26, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imposter
sen om du ska beställa en squeezer lär du inte kunna dra så många tags med den lilla flaskan ink. särskilt inte om du är ny, det blir lätt att det sprutar ut rätt mycket första gångerna.

*edit* du hann skriva igen före men skit samma.

Jo jag vet, ville bara prova hur det var eftersom jag bara har testat "vanliga" markers och aldrig med ink och så.. Kostade mig bara en hundring efter allt, så skitsamma

Men tror du att den sortens ink funkar bra ihop med den pennan eller funkar bläck med alla pennor?
Citera
2007-02-27, 00:14
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azamat Bagatov
Jo jag vet, ville bara prova hur det var eftersom jag bara har testat "vanliga" markers och aldrig med ink och så.. Kostade mig bara en hundring efter allt, så skitsamma

Men tror du att den sortens ink funkar bra ihop med den pennan eller funkar bläck med alla pennor?
alla markers har ink i sig vad trodde du de andra hade i sig?

Ink är bläck på svenska om du inte visste det. Det är inget supermedel utveckla för att klottra.

Och jag inte Dinferno passar bra med squeezer eftersom att det är rätt så tunnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in