2007-02-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Är du för lat för att ta fram aceton flaskan och testa?
Kanske inte det första man gör att ta lösningsmedel på kläderna o kladda? Är du för lat för att svara på någons fråga så kan du lika gärna vara tyst.
Citera
2007-02-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjan
Analdynga

det finns ett videoklipp av en tysk snubbe som bygger en uberfett marker med PVC rör. En polare prova o det gick inte så värst bra, men så e han jävligt ohändig oxå.. klippet: http://www.graffitibox.de/FETTDING20...FITIBOX_de.wmv om du bygger en så posta gärna lite foton av resultatet.

Bättre länkar till guider för markers:

Skitfet: http://www.youtube.com/watch?v=fE6lo...elated&search=
Deoderant: http://www.youtube.com/watch?v=mywN4...elated&search=
Citera
2007-02-19, 00:33
Medlem
jag har nyss köpt mr:black inket och märkte att det liksom inte fäste på insidor.. det blev som luft bubblor eller ngt. så jag rekomenderar inte det inket !
Citera
2007-02-19, 00:47
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimBohabri
Kanske inte det första man gör att ta lösningsmedel på kläderna o kladda? Är du för lat för att svara på någons fråga så kan du lika gärna vara tyst.
tror inte aceton skulle förstöra kläderna precis.

Jag har fått krom på jackan och tagit bort det med aceton eller något annat starkt kommer inte ihåg vad det var.
Citera
2007-02-19, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cozing
jag har nyss köpt mr:black inket och märkte att det liksom inte fäste på insidor.. det blev som luft bubblor eller ngt. så jag rekomenderar inte det inket !
Mr Black-inket är så vitt jag vet biltumsbaserat, så inket är väldigt väderbeständigt (passar alltså perfekt på gatan).
Citera
2007-02-19, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
tror inte aceton skulle förstöra kläderna precis.

Jag har fått krom på jackan och tagit bort det med aceton eller något annat starkt kommer inte ihåg vad det var.

Använder du aceton på färgat bomull (t.ex Jeans) så garanterar jag dig att färg kommer försvinna från byxorna. På en jacka gjord av t.ex Polyester eller liknande händer troligtvis ingenting.

edit: jag menar självklart att jeansfärgen kommer försvinna från jeansen, men chrome-stänket försvinner nog också, och du får en finfin vit/grumlig fläck istället
Citera
2007-02-19, 22:15
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmX
Använder du aceton på färgat bomull (t.ex Jeans) så garanterar jag dig att färg kommer försvinna från byxorna. På en jacka gjord av t.ex Polyester eller liknande händer troligtvis ingenting.

edit: jag menar självklart att jeansfärgen kommer försvinna från jeansen, men chrome-stänket försvinner nog också, och du får en finfin vit/grumlig fläck istället
Oj då.. fick för mig att det handlade om en jacka.
Citera
2007-02-20, 14:35
Medlem
Fenr!s avatar
Citat:

attans. tror ni att det kan funka med vanlig vanish? det fungerade för en kompis. nu är fallet sådant att jag har nya jeans som rekomenderades att inte tvättas på 2-3 månader. så det försvinner säkert lite jeans färg. men det kanske bara är att tvätta efter så jämnar det ut sig?
Citera
2007-02-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenr!
attans. tror ni att det kan funka med vanlig vanish? det fungerade för en kompis. nu är fallet sådant att jag har nya jeans som rekomenderades att inte tvättas på 2-3 månader. så det försvinner säkert lite jeans färg. men det kanske bara är att tvätta efter så jämnar det ut sig?

Beror på vad det är för jeans, är det ett par från dress man så är det skitsamma, släng dom iaf. Är de Rå-denim (alltså inga slitningar och är helt mörk-blå i färgen) så kommer det bli en vit/ljus-ljusblå fläck där du använt aceton/starkare rengörings medel. Som Vanish t.ex. Ett tips är att ta t.ex en tandpetare eller något annat väldigt litet och skrapa försiktigt bort lite åt gången. Tar jävligt lång tid, men du slipper troligtvis betydligt större fläckar som du hade fått om du använt vanish/aceton.
Citera
2007-02-20, 19:30
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Testa med vanish och så kan du ju tvätta de några gånger i tvättmaskinen för och se om det går bort. Men som det står i ovanstående inlägg, om det är rå-denim så kan det bli fläckar. Jag har fått bort krom med vanish på min jacka eller någon liknande produkt.
Citera
2007-02-20, 19:37
Medlem
Fenr!s avatar
Citat:
Beror på vad det är för jeans, är det ett par från dress man så är det skitsamma, släng dom iaf. Är de Rå-denim (alltså inga slitningar och är helt mörk-blå i färgen) så kommer det bli en vit/ljus-ljusblå fläck där du använt aceton/starkare rengörings medel. Som Vanish t.ex. Ett tips är att ta t.ex en tandpetare eller något annat väldigt litet och skrapa försiktigt bort lite åt gången. Tar jävligt lång tid, men du slipper troligtvis betydligt större fläckar som du hade fått om du använt vanish/aceton.

tack så hemskt mycket för tipsen! nu vet jag lite på ett ungefär hur jag ska göra, kan prova mig fram lite så får vi se hur det går skulle vara lite surt om dem fuckade sig totalt, dom va inte direkt billiga. får tänka på det nästa gång jag går ut, att inte ta värdefulla kläder.
Citera
2007-02-20, 20:31
Medlem
Citat:
tack så hemskt mycket för tipsen! nu vet jag lite på ett ungefär hur jag ska göra, kan prova mig fram lite så får vi se hur det går skulle vara lite surt om dem fuckade sig totalt, dom va inte direkt billiga. får tänka på det nästa gång jag går ut, att inte ta värdefulla kläder.

Anytime. Vanish/aceton går utmärkt att använda på t.ex Polyester eller liknande, absolut inte bomull/linné osv. Jag skrapade bort krom-stänk från mina rå-denim jeans med hjälp av en tandpetare. Visst blev det små-minimala fläckar kvar, men de syns knappast för någon som inte står med förstoringsglas och vet var han ska titta

Jag har mina skabbiga Carhartt pants för målning, mörka och bra fickor :P Är en hel del färg på dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in