Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
Men så äkta som du är så rackar du väll ändå?
Vill man ha bra bläck får man 1.Lära sig göra eget, eller 2.Köpa bläck, det är dyrt oavsett, det man får ut av oink jämfört med grog är värt det, iaf. om du inte kan göra själv.
Jag gör både och. Både köper och gör själv.
Gör man själv kan man få mer bläck till priset av vad köp bläck kostar, vilket är bra.
Jag har räknat ut att det inte skiljer sig särskilt mycket i pris om man gör eget eller köper t.ex en flaska Grog för 120kr. Först måste du köpa bläckpennor (eller racka, då blir det iofs billigare) lösningsmedel behöver man också, + andra ingredienser.
Jag kan dela med mig av mitt recept till de som vill:
Rör från bläckpennor. Klipper de på mitten och lägger i en tom cola flaska. Antalet brukar variera från 25-100 bläckpennor för min del.
Efter jag har lagt ner alla rör i flaskan häller jag ner lösningsmedel som aceton. Aceton tycker jag funkar bra så det är vad jag använder.
Efter jag har acetonen och rören i flaskan, skakar jag. Sen låter jag det stå i några timmar/över natten. Dagen efter skakar jag lite igen, och så tillsätter jag lite WD-40 spray i bläcket. Inte mycket, men några sprut.
Sen tar jag en svart skoputs medel och häller i. Det gör så att bläcket blir svartare, och tål solljus och annat bättre eftersom skoputsen blir som ett skyddande lager.
That's how I rock!