2009-10-20, 21:29
Bannlyst
Någon som har/kan fixa fram en review på Stealth ink. Det vore GULD!
Citera
2009-10-20, 22:02
Medlem
Recapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omixad
Någon som har/kan fixa fram en review på Stealth ink. Det vore GULD!

http://www.youtube.com/watch?v=WdnD9UnxNmM
Citera
2009-10-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
vattenbaserad betyder inte vattenlöslig. Och spelar det någon roll? Det är skisspennor, tror buffarna lämnar ditt skissblock ifred.

Tänkte ha pennan till posters som jag tänkte sätta upp. Har redan köpt pennan. Blev en svart sharpie. nöjd som fan. Det enda som kvarstår är att röra på arslet och sätta upp dessa jädrans 20-st affischer.
Citera
2009-10-20, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Recaped
http://www.youtube.com/watch?v=WdnD9UnxNmM

Tack
Citera
2009-10-20, 23:45
Medlem
TomTITSs avatar
Tjena.

Jo det är så här att jag har länge hållt på att tagga och varit intresserad av graffiti under en lång period. Har gått igenom många pennor under min tid, men jag har aldrig riktigt haft den dära perfekta silver/guld pennan.

Visst kör man med Pilot Super Color silver och guld, men... nej jag gillar dem inte. Finns det inga bättre silver/guld pennor än Pilot som går att köpa i affärer? Alltså inte på highlights, fatcap eller backjump, jag undrar om det finns bra silver/guld pennor på, ja sig ICA eller någon bokhandel.

Tacksam för svar....
Citera
2009-10-21, 00:17
Medlem
Rands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Tjena.

Jo det är så här att jag har länge hållt på att tagga och varit intresserad av graffiti under en lång period. Har gått igenom många pennor under min tid, men jag har aldrig riktigt haft den dära perfekta silver/guld pennan.

Visst kör man med Pilot Super Color silver och guld, men... nej jag gillar dem inte. Finns det inga bättre silver/guld pennor än Pilot som går att köpa i affärer? Alltså inte på highlights, fatcap eller backjump, jag undrar om det finns bra silver/guld pennor på, ja sig ICA eller någon bokhandel.

Tacksam för svar....

Bomba? Skissa?
Pilot supercolor M Silver är ju bara ren porr när du väl nött ut udden!
Blir alldeles pilsk av bara namnet
Citera
2009-10-21, 00:19
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Tjena.

Tacksam för svar....
För att få lite bättre hjälp kan du ju förklara vad du inte gillade med pilot'en, utveckla, var det inte tillräckligt flöde, var udden för lite, för stor, för tjock färg, för lite glans, kontrollen på pennan, formen, etc.
Poscapennor fyllda med ett tunn kråmfärg är ju rätt sköna i min mening, inte så stora uddar, rätt bra för att göra klistermärken, skissdetaljer, etc.
Citera
2009-10-21, 18:00
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
För att få lite bättre hjälp kan du ju förklara vad du inte gillade med pilot'en, utveckla, var det inte tillräckligt flöde, var udden för lite, för stor, för tjock färg, för lite glans, kontrollen på pennan, formen, etc.
Poscapennor fyllda med ett tunn kråmfärg är ju rätt sköna i min mening, inte så stora uddar, rätt bra för att göra klistermärken, skissdetaljer, etc.

Det jag inte gillar med pennorna är att de alltid limmar ihop sig i korken så pennan nästan inte går att använda (fast det är inte så farligt). För liten udd är det också, flödet är väl relativt bra. Glansen är helt prima, formen går ju inte att klaga så mycket på, liten och praktisk.

Men det jag vill ha är en penna som är har större udd (helst som en klassisk OTR udd, 16mm) gärna lite kortare (ser så sött ut med små tjocka pennor som Mini OTR Flow). Egentligen så vet jag vad jag vill ha, Uni Paint PX-30's och Pilot Super Color (de där med 16mm udd), men vad jag vet så går dessa inte att få tag på vanliga affärer (?) Bor förresten i Södertälje, så ni som bor där får gärna rekommendera mig affärer som säljer bra silver/guld pennor.

Är inget fan av att beställa hem från internet, för det brukar alltid kosta mig så mycket plus att jag använder allt på kort tid (har seriösa problem). Till exempel så brukar jag sitta med fingret och köra min tag på skrivbordet för att jag är så besatt på något sätt, nåja, det behöver ni inte veta
Citera
2009-10-21, 20:36
Medlem
asdqs avatar
Citat:
Det jag inte gillar med pennorna är att de alltid limmar ihop sig i korken så pennan nästan inte går att använda (fast det är inte så farligt). För liten udd är det också, flödet är väl relativt bra. Glansen är helt prima, formen går ju inte att klaga så mycket på, liten och praktisk.

Men det jag vill ha är en penna som är har större udd (helst som en klassisk OTR udd, 16mm) gärna lite kortare (ser så sött ut med små tjocka pennor som Mini OTR Flow). Egentligen så vet jag vad jag vill ha, Uni Paint PX-30's och Pilot Super Color (de där med 16mm udd), men vad jag vet så går dessa inte att få tag på vanliga affärer (?) Bor förresten i Södertälje, så ni som bor där får gärna rekommendera mig affärer som säljer bra silver/guld pennor.

Är inget fan av att beställa hem från internet, för det brukar alltid kosta mig så mycket plus att jag använder allt på kort tid (har seriösa problem). Till exempel så brukar jag sitta med fingret och köra min tag på skrivbordet för att jag är så besatt på något sätt, nåja, det behöver ni inte veta

Gör en mop då. Bara fantasin sätter gränsen på hur stor udd.
Citera
2009-10-21, 20:49
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdq
Gör en mop då. Bara fantasin sätter gränsen på hur stor udd.

Har använt skokräm mop med färg och jag tog ut pump mojängen aka 'Flow regulator' och det funkade helt OK. Men nu är det så att jag vill ha en penna som jag kan ha på mig i fickan, inte en mop som jag måste ha i en plastpåse med mig. Grisigt!
Citera
2009-10-21, 21:01
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Fick idén av en polare att lacka fälgarna vinterfälgarna i nån skön färg, sedan lägga på klarlack och i klarlacken blanda i lite självlysande pulver, han köpte det på en fiskeaffär på sin tid men det var ju 25-30 år sen.. tänkte om nån har tips på vart man kan få tag på ngt liknande nu?
i en fiskeaffär?
Citera
2009-10-21, 22:49
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:

Sedärja, mycket mer information som man kan försöka svara på

Ditt första problem brukar jag avhjälpa genom att ha lite pappre tillhands och tvätta av pennan lite då och då, farligare är det inte

Coop forum har jag hittat några svarta pennor i metal, med pumpsystem och kråmfärg i, riktigt sköna att använda och fylldes lätt på med ny färg.
Jag tycker att du borde satsa på att köpa via internet då jag inte vet vart man kan få tag på någonting i södertälje, dock brukar bokia ha endel, kolla där (värt att kolla i alla olika affärer det finns i staden, olika utbud oftast).
Om du nu vill beställa från internet så kan jag nog rekomendera backjump, bra butik, schysta priser och bra utbud.
http://www.backjump.se/product.php?ID=317 - molotows tomma minipenna med 15mm udd.
http://www.backjump.se/product.php?ID=314 - Extraudd

sen på färg till dom, så finns allt från klassiska grog - http://www.backjump.se/product.php?ID=147
Mr silver - http://www.backjump.se/product.php?ID=126
Och även MTN kråmfärg - http://www.backjump.se/product.php?ID=329

Mr silver stinker som ett as, skön glans dock, grog är helt okej, rätt neutral kråm enligt mig. och MTN's har jag inte testat :P

Om du nu har seriösa "shopaholic" problem så kan du ju be en vän beställa åt dig, så betalar du h*n med kontanter.
bara mina synpunkter, du gör som du själv vill, du kan ju kolla runt på bokia, åka till närliggande stad som säljer valfria klottertillbehör och köpa där, dom brukar ha det mesta man behöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in