2008-12-17, 11:29
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Man vet aldrig, det kanske uppstår en kemisk, frätande reaktion om man blandar syriska ämnen som paracetalen och xylenso
Då tycker jag man gör det istället för att blanda massor med random saker och hoppas på att något händer.
Citera
2008-12-17, 14:49
Medlem
Daggys avatar
Vilket är det bästa alltiallo inket?
Funderar på att köpa en liter alkej, men är Nero Dínferno bättre?
Har en kompis som säger att montana fluid är gött som fan...
Så, vilket rekomenderar ni helt enkelt?
Citera
2008-12-17, 14:58
Medlem
Jaaaas avatar
Alkej funkar rätt bra till allt .

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Förstår inte grejen med att blanda bläck. En utav dem är ju bättre än den/dem andra så det blir ju att den ena späder ut den andra.

För att de olika kanske har olika egenskaper man vill ha eller bara att vill ha nån viss färg .
Citera
2008-12-17, 15:50
Medlem
tinkones avatar
Vet någon om man kan köpa nå silver ink som liknar px-30s?
Citera
2008-12-17, 16:10
Medlem
Bensopennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Ifall du ska blanda själv är det väll bara att att köpa px-30s sen blanda? eller måste det vara i en fin montana (ex.) flaska?
Citera
2008-12-17, 17:02
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone

Montana fluid .

burnerchrome blandat med lösningsmedel lär vara väldigt likt .
Citera
2008-12-17, 17:10
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
burnerchrome blandat med lösningsmedel lär vara väldigt likt .
Se till att lösningsmedlet är borta innan man häller det i någon penna, annars händer det missöden.

Alltså burner chromens original lösningsmedel.
Citera
2008-12-17, 17:49
Medlem
Rands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensopenna
Ifall du ska blanda själv är det väll bara att att köpa px-30s sen blanda? eller måste det vara i en fin montana (ex.) flaska?

Då är det ju billigare och köpa nåt märkes ink om man inte ska racka
Citera
2008-12-17, 18:54
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Se till att lösningsmedlet är borta innan man häller det i någon penna, annars händer det missöden.

Alltså burner chromens original lösningsmedel.

Menar du gasen ? det är bara bra man kan köra riktigt snabba tags men endå få bra rinn ,visst det kladdar och man måste vara försiktig.
Citera
2008-12-17, 19:07
Medlem
Lite nybörjarfrågor

Jag spädde någon billig lackfärg från ÖoB med aceton, jag kommer inte ihåg fördelningen riktigt, men det blev till konsistensen ungefär som original-postermarker-färgen. Men när jag fyllde en postermarker med inket så gick det inget vidare. Det verkar inte som att udden vill suga åt sig inket alls. Om jag bara gör en prick med den så blir det som en ring, alltså ingen färg i mitten.
Kan det bero på att färgen är för tjock?
Hoppas att det går att förstå min kassa förklaring

Jag förvarar förresten inket i en mjuk pet-flaska och den suger ihop sig väldigt mycket. Finns det risk att flaskan fräts sönder och borde jag förvara det i nåt annat?
Citera
2008-12-17, 19:14
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Menar du gasen ? det är bara bra man kan köra riktigt snabba tags men endå få bra rinn ,visst det kladdar och man måste vara försiktig.
Jag snackar om vad som helst som figurerar som lösningsmedel i sprayfärgen. Det finns en viss risk för att pennan exploderar om man inte gör sig av med den innan..

Citat:
Ursprungligen postat av citron14
Jag spädde någon billig lackfärg från ÖoB med aceton, jag kommer inte ihåg fördelningen riktigt, men det blev till konsistensen ungefär som original-postermarker-färgen. Men när jag fyllde en postermarker med inket så gick det inget vidare. Det verkar inte som att udden vill suga åt sig inket alls. Om jag bara gör en prick med den så blir det som en ring, alltså ingen färg i mitten.
Kan det bero på att färgen är för tjock?
Hoppas att det går att förstå min kassa förklaring

Jag förvarar förresten inket i en mjuk pet-flaska och den suger ihop sig väldigt mycket. Finns det risk att flaskan fräts sönder och borde jag förvara det i nåt annat?
Utspädd lackfärg verkar inte göra sig bra i postermarkers. Jag har haft samma problem. Och jag spädde ut den mer, udden sögs fortfarande inte upp riktigt och den var på tok för tunn. Färgen hade nästan blivit genomskinlig.
Senast redigerad av Rikard_ 2008-12-17 kl. 19:19.
Citera
2008-12-17, 19:25
Medlem
tinkones avatar
Citat:

Har provat att fylla en px-30 med sprayfärg och alkohol, och det slutade med att färgen stannar kvar i udden medans alkoholen rinner ut. Och det är ju inte till någon större lycka heller.

Det är ju oljebaserat ink i px-30 och då undrar jag om det blir någon disaster om jag fyller den men t.ex grog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in