2008-06-22, 16:15
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
Bitumen . vad är det och hur fungerar det om man blandar ner det i inket ?

Det framställs ur petroleum och är egentligen detsamma som asfalt. Det används som bindemedel i ytbeläggning för körbara ytor (asfaltbetong), men också som ytlager på takpapp och vissa isoleringsmaterial.

I rumstemperatur är bitumen fast till mycket hårt.

(WIKIPEDIA)
Citera
2008-06-22, 22:49
Medlem
hippienns avatar
Någon som vet var man kan köpa Bitumen?
Och är det bara isf. att blanda ner i inket och sedan ner i flowen och måla på eller krävs det mer för att kunna blanda ner bitumenen?
Edit: Finns det något annat liknande Bitumen att tillgå ?
Senast redigerad av hippienn 2008-06-22 kl. 22:52.
Citera
2008-06-22, 22:57
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippienn
Och är det bara isf. att blanda ner i inket och sedan ner i flowen och måla på eller krävs det mer för att kunna blanda ner bitumenen?

Vad för egenskap hos just bitumen är det du vill åt?
Citera
2008-06-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippienn

varför inte köra rent?
Citera
2008-06-23, 11:19
Medlem
Kråm i montanamarker.

Går det att ha krom i en montanamarker ? jag har lixxom köpt ink, o nu vet jag inte om jag kan ha det i min montanamarker .. *andledningen till att jag undrar detta är att, krom finns inte bland färgvalen.. så jag misstänkte att detta ink kan göra skada på pennan (typ att den smälter )
Citera
2008-06-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_osd
Det framställs ur petroleum och är egentligen detsamma som asfalt. Det används som bindemedel i ytbeläggning för körbara ytor (asfaltbetong), men också som ytlager på takpapp och vissa isoleringsmaterial.

I rumstemperatur är bitumen fast till mycket hårt.

(WIKIPEDIA)

Jag skulle chansa på att bitumen är exakt samma sak som tjära!

Jag har en fråga ang posca-pennor, orkar inte starta en ny tråd så ja tar det här!

Jo, min vita poscapenna har nu fuckat totalt.. Udden var lite dålig så ja fixade till den o tvättade ur den, eftersom det är vattenbaserad färg i posca så borde ju detta funka.. Nu kmr det ingen färg när jag pumpar, ska man göra på nåt speciellt sätt för att få färgen att komma fram lättare eller är den helt enkelt slut oxå? Eller är det udden som strular?

Tack på förhud..
Citera
2008-06-23, 12:20
Medlem
Salpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Jag skulle chansa på att bitumen är exakt samma sak som tjära!

Jag har en fråga ang posca-pennor, orkar inte starta en ny tråd så ja tar det här!

Jo, min vita poscapenna har nu fuckat totalt.. Udden var lite dålig så ja fixade till den o tvättade ur den, eftersom det är vattenbaserad färg i posca så borde ju detta funka.. Nu kmr det ingen färg när jag pumpar, ska man göra på nåt speciellt sätt för att få färgen att komma fram lättare eller är den helt enkelt slut oxå? Eller är det udden som strular?

Tack på förhud..

Kan udden ha torkat igen? Pröva kanske med att tvätta med nån starksprit.

Edit: jag har ingen aning men det är vad jag skulle gjort
Citera
2008-06-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salpeter
Kan udden ha torkat igen? Pröva kanske med att tvätta med nån starksprit.

Edit: jag har ingen aning men det är vad jag skulle gjort

okey, testade med aceton men samma grejj.. nån som vet om de finns uddar o köpa till posca?

tack för hjälpen iaf!
Citera
2008-06-23, 16:47
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
okey, testade med aceton men samma grejj.. nån som vet om de finns uddar o köpa till posca?

tack för hjälpen iaf!

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=udd &x=0&y=0&sida=3&page=14&shophex=&pid=463
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=udd &x=0&y=0&sida=3&page=14&shophex=&pid=460
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=udd &x=0&y=0&sida=3&page=14&shophex=&pid=461
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=udd &x=0&y=0&sida=4&page=14&shophex=&pid=462

Någon av dessa borde ju funka, eftersom de alla är fiberuddar och i "vanliga" storlekar som borde passa allt som har samma storlek/form?
Citera
2008-06-24, 18:53
Medlem
Btw . in hållt på så jävla mkt vad e skillnaden på en t-up och en piece ?
Citera
2008-06-24, 19:45
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
Btw . in hållt på så jävla mkt vad e skillnaden på en t-up och en piece ?
En T-up är en enkel och snabb målning. Enkla linjer, snabbt fyllda. T-up kan också kallas för Flopp.

En piece är en ordentlig målning som man lagt ner mer tid på. Oftast fler än två färger.

T-up | Piece
Senast redigerad av Rikard_ 2008-06-24 kl. 20:13.
Citera
2008-06-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
En T-up är en enkel och snabb målning. Enkla linjer, snabbt fyllda. T-up kan också kallas för Flopp.

En piece är en ordentlig målning som man lagt ner mer tid på. Oftast fler än två färger.

T-up | Piece

okej tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in