2005-10-18, 22:55
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Imorgon ska det tillverkas KRiNK tror jag. Återkommer med raport, är ju inte direkt det svåraste någonsin.
Funderar på att köra med Eter som lösningsmedel, någon som har testat det?
Citera
2005-10-18, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Imorgon ska det tillverkas KRiNK tror jag. Återkommer med raport, är ju inte direkt det svåraste någonsin.
Funderar på att köra med Eter som lösningsmedel, någon som har testat det?

Nu blev jag skitsugen på att göra mitt egna ink!
Vad ska du göra för "KRINK" svart eller silver?
jag hade tvåa i kemi så jag undrar vad är det för fördelar med eter istället för vanlig thinner?
hur mycket kommer inket att kosta?
vad kör du för recept? bromsvätska?
oj vad många frågor, lycka till och dokumentera gärna processen!
Citera
2005-10-19, 00:14
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OHIO
Nu blev jag skitsugen på att göra mitt egna ink!
Vad ska du göra för "KRINK" svart eller silver?
jag hade tvåa i kemi så jag undrar vad är det för fördelar med eter istället för vanlig thinner?
hur mycket kommer inket att kosta?
vad kör du för recept? bromsvätska?
oj vad många frågor, lycka till och dokumentera gärna processen!

Bromsvätska får bli senare projekt.
Eter torkar EXTREMT snabbt, och är ett förbannat bra lösningsmedel. Tyvär är det dyrt, men vore ju kul att göra några centiliter bara för skoj.

Jag tänkte köra på bara kråååååm och lösningsmedel. Tänkt testa spetsa med lite skit, kaliumpermanganat, väteperoxid o.sv. Men det får bli senare.
Citera
2005-10-19, 00:28
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Bromsvätska får bli senare projekt.
Eter torkar EXTREMT snabbt

Exakta motsatsen till bromsvätska som aldrig torkar
Citera
2005-10-19, 01:47
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Molotow Chrome + Lösningsmedel + Natriumhydroxid får det bli! Jag tror att en bas är något värt att satsa på faktist. Alkaliska grejer går rätt hårt åt ytan om de får sitta där en stund. Elller Benzylperoxid, det är äckligt som fan. Bleker sjukt.
Citera
2005-10-19, 09:16
Bannlyst
Dr.Jekyll

vad är krink? är det ink som rinner skit mkt eller?

tacksamm för svar =)
Citera
2005-10-19, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ceo
Dr.Jekyll

vad är krink? är det ink som rinner skit mkt eller?

tacksamm för svar =)

hehe toy

http://www.krink.com/
Citera
2005-10-19, 15:30
Bannlyst
OHIO jag, toy passa dej innan du säger något du inte vet.. har hållt på med graffiti i 6 år, bara för jag inte vet och frågar i ett forum, där man ska diskutera, fråga saker så måste du inte kalla mej för toy för att jag inte vet var KRINK är för något..
Citera
2005-10-19, 15:31
Bannlyst
Är krink ink som man inte kan buffa?

Aja kan nån svara innan jag vrider huvudet ut och in :P
Citera
2005-10-19, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ceo
OHIO jag, toy passa dej innan du säger något du inte vet.. har hållt på med graffiti i 6 år, bara för jag inte vet och frågar i ett forum, där man ska diskutera, fråga saker så måste du inte kalla mej för toy för att jag inte vet var KRINK är för något..

Ey Kingen jag postade ju en länk åt dig! Ska jag behöva läsa den för dig!!!?

KR är en amerikansk målare som tillverkar sitt eget ink vilket han säljer på sin hemsida. Inket kallas KRINK!! Självklart så går det att buffa KRINK, allting går att buffa bara man vill!!!!

KRINK finns både i svart och i silver, jekyl ska göra silvervarianten.Har saxat ett recept från http://www.stencilrevolution.com

"HOME MADE KRINK
This ones for homemade Krink. Krink is a recipe made by KR from New York ; you can buy his shit off http://www.fourthehardway.com or get more info at http://www.krink.com . He charges 15 bucks ; if you want to know the exact proportions to the recipe, buy some and let the ingrediants settle over time and seperate. Anyways, this is some of the easiest shit to make yourself at home. First, get some Rusto Aluminum paint. Its nice and silver. Next get some Paint thinner. Mix it to whatever proportion you want - the more thinner, the more drippy. You can also add a little bit of brake fluid, for staining power, and aluminum dust for shines."
Citera
2005-10-19, 19:03
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Orkade inte koka Ink idag, har haft så mycket att göra och så lite ork att göra det. Måste städa och skriva en labb-raport. Ska försöka få det gjort till helgen bara! Funderar på att köra med Auto-K gul som färg, pissfärg tycker jag och ingen vidare burk att bomba upp. "Sänkt" trycket i den ytterligare dessutom.

Nu ska vi inte diskutera vem som är toy eller inte, utan Ink. Således, tillbaka till topic.
// Toy-mod, protecter of the darriga rin-lines and whiteboard-penna power!
Citera
2005-10-20, 15:51
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Mitt ink gick åt pipsvängen!
Såg schyrre ut först, men hävde i NaOH som jag skrev och stängde igen. Öppnade lite senare och såg gasutveckling, skakade och då satta helvetet igång. Pyste ut vätgas, kändes som behållaren började smälta med! Fick lite panik, sölade lite här bl.a på datorstolen, men även golvet o.sv. Fick löst det mesta med ansiktsvatten iaf, tur det. Men FYFAN, fick hälla ut skiten och nu orkar jag inte göra om det. Skit fan, det som skulle bli så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in