2021-08-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vilken sliskig intervju, nog för att den här Bella är ett psyko men skulle inte förvåna mig om Joel är ett riktigt svin.

Kommer ihåg när han satt i sin miljonvilla i USA och predikade om vad svenskar borde och inte borde rösta på inför valet, helt verklighetsfrånvarande och dum i huvudet.
Intressant. Tolkar intervjun helt annorlunda. Tar ingen ställning i JKs privatliv eller personlighet, läser bara helt andra "cues" från klippet.

1. Han har Dolphats.
Är ovan att föra längre konversationer på svenska, söker ord och vid en handfull tillfällen jobbar han i skallen för att hitta rätt ord, direktöversätter sedan till svenska. Tydligast: I USA pratar man om inequalty, vi säger jämlikhet, han säger ojämnlikhet.
2. Han pratar med en Norsk(?)
Hakar i punkt 1. I början av intervjun framstår det som att han a) är nervös och/eller b) tycker Skavlan pratar konstigt [sannolikt].
3. Känsligt ämne kommer på tal
Han har fått rudimentär mediaträning vid det här laget, men snöret i ryggen spelar inte upp samma floskler lika lätt på svenska som de amerikanska nöjesreportrarna vanligtvis får i sina 15 minuters q & a's. Och - han vet saker, är ärlig med det, men hindrar sig - för att löpa den linan är osmart. Klart han velar lite. Han vinner tid i intervjun.

Tror offentliga framträdanden är dåliga källor för att styrka någons personlighet. I så fall är ju klippet ett alibi på att han är 100% reko, då han faktiskt är en feminist och genusorienterad från teatern.
Citera
2021-08-19, 12:16
Medlem
cloudflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Är det 100 på att Joel har en ljudinspelning?

Både hans ansökan om besöksförbud i LA och den svenska polisrapporten nämnde att de har ljudinspelningen. 🤷‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av Lovikkastrumpa
Intressant. Tolkar intervjun helt annorlunda. Tar ingen ställning i JKs privatliv eller personlighet, läser bara helt andra "cues" från klippet.

1. Han har Dolphats.
Är ovan att föra längre konversationer på svenska, söker ord och vid en handfull tillfällen jobbar han i skallen för att hitta rätt ord, direktöversätter sedan till svenska. Tydligast: I USA pratar man om inequalty, vi säger jämlikhet, han säger ojämnlikhet.
2. Han pratar med en Norsk(?)
Hakar i punkt 1. I början av intervjun framstår det som att han a) är nervös och/eller b) tycker Skavlan pratar konstigt [sannolikt].
3. Känsligt ämne kommer på tal
Han har fått rudimentär mediaträning vid det här laget, men snöret i ryggen spelar inte upp samma floskler lika lätt på svenska som de amerikanska nöjesreportrarna vanligtvis får i sina 15 minuters q & a's. Och - han vet saker, är ärlig med det, men hindrar sig - för att löpa den linan är osmart. Klart han velar lite. Han vinner tid i intervjun.

Tror offentliga framträdanden är dåliga källor för att styrka någons personlighet. I så fall är ju klippet ett alibi på att han är 100% reko, då han faktiskt är en feminist och genusorienterad från teatern.

Jag håller helt med om detta. Vi kan inte känna en person till 100% från hans offentliga person. Men anledningen till att jag försökte att försvara honom är att han alltid har varit väldigt direkt (inte PR-smart som Ryan Reynolds i Hollywood) att det fascinerar mig. Hans PR -manager borde ha många huvudvärk genom åren , med tanke på vad han har sagt i media. Amerikanska journalister tycks betrakta honom som väldigt ärlig enligt Hollywood -mått, han pratar mycket ärligt om sina misslyckanden i karriären, huligan -dagar, droger och ger inte vanliga Hollywood -svar. Med tanke på hans karaktär kan jag se varför han bestämde sig för att gå offentligt än att betala utpressningen för att undvika mediestormen han får nu.

Jag tror att han har väldigt naiva åsikter om invandring och politik, men det kom från någon form av vit skuld, hans familj har alltid varit nära migrantsamhället. Hans adoptivsyster är också svart, många av hans barndomsvänner är barn till invandrare, kanske kände han behovet av att skydda dem.

Om hur han behandlar kvinnor .. Enligt Instagram -kommentarerna hjälpte Joel till och med sitt ex att flytta till sitt eget hus efter att ha brutit upp. Ex-frun och hennes flickvän gick även med Joel och Kellys vänner på semester. Han använder också sina förbindelser för att introducera ex-frus konst för Stockholmseliten och hjälpa sin fästmö att börja skådespela. Jag tror inte att den här typen av män har fruktansvärda ilska eller egoproblem. Hans problem är att han är så dålig på att döma människors karaktär, vare sig det är i kärleksrelationer eller hans arbetsrelationer - gifte sig med en kvinna som inte älskade honom , och anställde en manager utan inflytelserika i Sverige (killen är mer intresserad av att skryta om vem han känner).

Jag hoppas att han lär sig av denna incident att lita på rätt personer, avslutar min uppsats här lol.
Citera
2021-08-19, 22:55
Medlem
Det här gör mig sååå frustrerad, för det är kvinnor som hon som förstör för andra kvinnor som vittnar om våldtäkter, som faktiskt blivit utsatta på riktigt. Det är exakt sånthär som gör att trovärdigheten minskar. Det är det absolut värsta med hennes utspel. Usch!
Citera
2021-08-21, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu var det ju så att efternamnet korrigerades ett flertal ggr och det är ju ingen seriemördare vi hänger ut av misstag. Dessutom vet vi inte om BH eller BL är/var pedofiler. Det intressanta är att USA ser hårdare på sexföreteelser än Sverige, där våldtäktsmän snarare blir belönade och offren straffade.
Ha en bra dag!

Så du tycker det är lugnt att hänga ut en gammal allsångsfarbror för att du inte pallar kolla din autocorrect och för att ”vi inte vet om BL/ BH var pedofiler”??

Fyi så är sportjournalisten Bosse Hansson konstaterad peddo/ hebefil.

Allsångsledaren Bosse Larsson har aldrig anklagats för pedofili eller gripits för såna brott som sportjournalisten Bosse Hansson.

Isåfall kan vi ju med samma argument och logik hänga ut din morfar och pappa på Flashback för pedofili. Vi vet ju inte. Så jag antar att det är lugnt för dig.

Eller påstå att den här tråden handlar om pojken Joel i barnprogrammet Joelbitar istället för skådisen Joel Kinnaman. Same same. 🙄

Hur har det gått för Kinnaman?

Han har ju råd med bättre eller iaf dyrare advokater än tjejen…

Jag tror han är skyldig till någon form av sexuellt övergrepp mot henne.
Hon har inget att tjäna på att falskanmäla.
Citera
2021-08-21, 07:33
Medlem
cloudflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Hur har det gått för Kinnaman?

Han har ju råd med bättre eller iaf dyrare advokater än tjejen…

Jag tror han är skyldig till någon form av sexuellt övergrepp mot henne.
Hon har inget att tjäna på att falskanmäla.

Så många människor fick tidslinjen fel. Hon valde att gå och kontakta hans manager i juli 2021 istället för att gå till polisen direkt. Det i sig är misstänkt.

Joel anmälde henne i båda LA-domstolarna OCH Sverigepolisen den 6 augusti 2021.
https://www.expressen.se/noje/kinnam...anklagelserna/

Hon förväntade sig inte att han skulle bli offentlig om utpressning alls, och försökte sedan manipulera media med hjälp av klippta ljudklipp från mötet. Hon fick stöd av de svenska radikala feministerna och anmälde honom sedan till svensk polis i Sverige den 9 augusti. Men i ljudklippen där hon hävdade att han bad om ursäkt för våldtäkt, bad han bara om ursäkt för att hon ignorerade henne efter sex, inte våldtäkt. Om hon hade bevis skulle hon ha delat dem på sociala medier, inte skicka nakenbilder till JK genom åren.

Vad fick hon ut av detta? Berömmelse. Som mest får hon bara böter för ärekränkning. Tyvärr i den tid där kriminella som Cardi B dyrkas är detta ingenting. Svensk allmänhet kommer alltid att tro kvinnor ändå.

Om folk tror att jag är en incel har jag tidigare stött Asia Argento och liknande för #MeToo, jag har lärt mig det hårda sättet att vissa kvinnor är galna. Vilket är fruktansvärt eftersom det här gör riktiga offer rädda för att komma ut
Citera
2021-08-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Finns ju inget som visar på att det där handlar om den gången när våldtäkten ska ägt rum, det kan lika vara en annan gång de träffats.

Joels internetriddare låter lite väl övertygade och vill självklart visa på att Bella är en galning. "Anfall är bästa försvar"

Vissa har frågat sig, varför har Bella valt att vänta med att anmäla våldtäkten. Kan handla om en traumatisk process man år igenom och mycket annat.

Det är mycket mer intressant att fråga sig varför har Joel Kinnaman valt att vänta med att anmäla att han har en stalker i ca 3 år?

Måste ju vara 1 på miljonen att han går ut med att han har en stalker precis innan kvinnan går ut med att Kinnaman har våldtagit henne. Nej självklart handlar det om skademinimera.

Joel Kinnaman visste att han skulle anmälas för våldtäkt och måste agera blixtsnabbt för att slå hål på kvinnans trovärdighet, efter kontakter med sina advokater så gör han en anmälan precis innan uppgifter om våldtäkt blir offentliga.

Som sagt ställ dig den frågan, varför väntade Joel Kinnaman med att anmäla att han hade en stalker, varför gjorde han det först när han fick veta att hon skulle anmäla honom för våldtäkt?

Bella ska enligt en källa ha hört av sig till Joel om våldtäkten under lång tid. Joel har lovat guld och gröna skogar att han ska hjälpa henne i karriären osv. bara hon inte säger vad han har gjort. Men tiden går och Joel och den där inkompetente han har som manager Orlando John levererar aldrig vad de lovar.

Därför hon hör av sig innan hon gör polisanmälan, de får en sista chans att leverera det som Joel Kinamann har lovat.
Citera
2021-08-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här är en rätt okänd svensk skådespelare, men efter hans insatser som skådespelare i rollen som Frank Wagner i polisfilmerna "Johan Falk" så ser jag honom som en av Sveriges bästa skådespelare. Han är fan otroligt bra och jag vill gärna veta mer om honom.

Bild på Joel Kinnaman

Det är knappt att ens har en sida på Wikipedia. Det som står där är att han är född 1979 och har en syrra som heter Melinda Kinnaman, som för mig är helt okänd men tydligen någon form av barnskådespelare från början som fortfarande håller på med skådespelari.

Joel har gjort en del roller innan enligt Wikipedia. Här är listan:

* 2010 – Snabba Cash
* 2009 – Inga Planer Om Kärlighet
* 2009 – Mannen Utan Land
* 2009 – Johan Falk - Leo Gaut
* 2009 – Johan Falk - National Target
* 2009 – Johan Falk - Vapenbröder
* 2009 – Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser
* 2008 – I skuggan av värmen
* 2008 – Arn - Riket vid vägens slut
* 2008 – Andra Avenyn
* 2006 – Vinnarskallar
* 2005 – Tjenare kungen
* 2005 – Storm
* 2003 – Hannah med H
* 2002 – Den osynlige

eDet är alltså Joel Kinnaman som ska spela JW i Snabba Cash? Snacka om vilket genombrott den här killen står inför. Även om han är relativt okänd nu så kommer han nog vara en av 10-talets större svenska skådespelare.

Men vem är han?
Någon som sitter på något skvaller?

Han är en omskuren jude som gillar att förnedra folk och snart kommer han tvingas till sverige för rättegång. han har gjort väldigt grova övergrepp på folk och det verkar som om han äntligen snart kommer att få betala för alla våldtäckter han begått. han är jävligt ful. Men vi lever i en tid då tjejer nästan enbart bryr sig om kändiskap och pengar tyvär.
Citera
2021-08-22, 01:30
Medlem
cloudflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleMMA
Bella ska enligt en källa ha hört av sig till Joel om våldtäkten under lång tid. Joel har lovat guld och gröna skogar att han ska hjälpa henne i karriären osv. bara hon inte säger vad han har gjort. Men tiden går och Joel och den där inkompetente han har som manager Orlando John levererar aldrig vad de lovar.

Därför hon hör av sig innan hon gör polisanmälan, de får en sista chans att leverera det som Joel Kinamann har lovat.

Så din källa (jag antar är Bella) håller faktiskt med om att det finns sanning i utpressningsanklagelserna? Intressant att du kommer att skicka nudes samtidigt som du gör det.
Citera
2021-08-22, 12:35
Medlem
Citat:

Utpressning, alltså.

Om man blivit våldtagen, går man till polisen och anmäler brottet. Man hör inte av sig till våldtäktsmannen och skickar nakenbilder på sig själv. Och man går inte till någons manager och tjatar om tidningsomslag, pengar, och filmroller.
Citera
2021-08-22, 13:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Vilken karriär?
Gabriella är ett trasluder helt utan några talanger som kan hjälpa henne i nån form utav karriär i Joels värld Hon kanske kan sitta i kassan på Biltema. Det vore ett steg uppåt i hennes karriär.
Citera
2021-08-22, 15:34
Medlem
Men jiiizzzez, vad patetisk Joel är som har ägnat ett helt inlägg åt detta på Instagram. Amatör. Gå och sköt det där nån annanstans och om folk skriver till dig om det här så ta bara bort kommentarerna om det och håll ditt instagram fritt från sånt skit. Han behöver hjälp!

Edit: tjejen är ju inte ens het. 😬 hoppas det var värt det.
Senast redigerad av SpaceShip123 2021-08-22 kl. 15:39.
Citera
2021-08-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken karriär?
Gabriella är ett trasluder helt utan några talanger som kan hjälpa henne i nån form utav karriär i Joels värld Hon kanske kan sitta i kassan på Biltema. Det vore ett steg uppåt i hennes karriär.
Nej för helvete, låt henne stanna i usa! Vi vill inte ha tillbaka henne till Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in