• 1
  • 2
2009-10-17, 08:04
Medlem
Carina Herrstedt presenteras med orden ”Hoppas du kan ge oss 23 procent till riksdagen som du gjort i Landskrona”.

Förhoppningarna är stora efter framgångarna som hon och hennes sambo, ordförande i staden, haft med partiet där. Men hon är också en av få kvinnor i toppen och har nått dit bara tre år.

Hon är också en kontroversiell person som dömts för förtal av Malmöbon och kommunisten Fredrik Jönsson när de pekade ut honom som sabotör och brottsling. Nu står hon inför ett nytt åtal för förtal mot samma person.

Vad finns det för skvaller om henne?
Citera
2009-10-17, 10:52
Medlem
sthlmkids avatar
Trams.

I Sveriges särklassigt sämsta och mest invandrarbrottstyngda stad, Landskrona, så hade ju ett tvättäkta mongo kunnat fått 23% som SD-representant. Sätter en hundring på att hon är White Trash och allmänt osmart.
Dock modig/innehar civilkurage.
Citera
2009-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmkid
Trams.

I Sveriges särklassigt sämsta och mest invandrarbrottstyngda stad, Landskrona, så hade ju ett tvättäkta mongo kunnat fått 23% som SD-representant. Sätter en hundring på att hon är White Trash och allmänt osmart.
Dock modig/innehar civilkurage.

Nej hon är varken WT eller osmart.

Den som vill veta mer om SD i landskrona kan ta en titt här: http://www.sverigedemokraterna.se/landskrona/

Jag drar inte slutsatserna att någon av representanterna är WT eller osmarta.
Citera
2009-10-17, 11:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Fine girl she are

Att hon är dömd för förtal av en Malmökommunist är säkert ett juridiskt övergrepp från en vänsterpolitisk dominerad tingsrätt, p.g.a. hennes sympatier för Sd.
För alla åsiktsfrihets älskande är det mycket hedrande att ge sig på diktaturens kreatur, kommunisterna.
Citera
2009-10-17, 13:18
Medlem
Carinas stjärna dalar snabbt i FB:s skvallertråd. Byebye Carina!
Citera
2009-10-17, 14:10
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Carinas stjärna dalar snabbt i FB:s skvallertråd. Byebye Carina!
Tycker du? Nu vet jag inte om Fredrik Jönsson är en brottsling de facto. Men han säger öppet att han inte tycker det är synd att sverigedemokrater misshandlas.
Citera
2009-10-17, 14:48
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tycker du? Nu vet jag inte om Fredrik Jönsson är en brottsling de facto. Men han säger öppet att han inte tycker det är synd att sverigedemokrater misshandlas.

Nåja det är det väl ingen som gör undanräknat nassarna själva.....
Citera
2009-10-17, 18:22
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Nåja det är det väl ingen som gör undanräknat nassarna själva.....
Nej nazister är ju inga större fan av Sverigedemokrater.
Citera
2009-10-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hon är också en kontroversiell person som dömts för förtal av Malmöbon och kommunisten Fredrik Jönsson när de pekade ut honom som sabotör och brottsling. Nu står hon inför ett nytt åtal för förtal mot samma person.

Kontroversiell? Varför? För att hon är sverigedemokrat? Eller kontroversiell inom sverigedemokraterna?

Hon dömdes inte för brottet förtal utan att betala skadestånd för förtal. Viss skillnad. Dömd att betala skadestånd däremot inte dömd för brott.

Läste i dagens SvD om sverigedemokraternas förhoppningar inför valet. Jag tror de är överdrivet optimistiska faktiskt.
Senast redigerad av Rockern 2009-10-17 kl. 21:45.
Citera
2009-10-18, 02:04
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockern
Kontroversiell? Varför? För att hon är sverigedemokrat? Eller kontroversiell inom sverigedemokraterna?

Hon dömdes inte för brottet förtal utan att betala skadestånd för förtal. Viss skillnad. Dömd att betala skadestånd däremot inte dömd för brott.

Läste i dagens SvD om sverigedemokraternas förhoppningar inför valet. Jag tror de är överdrivet optimistiska faktiskt.
Kontroversiell för att vara politiker gissar jag.
Vilka hårklyverier du kör med! Var det en civilrättslig process? Hon blev alltså stämd på skadestånd för förtal och förlorade?
Citera
2009-10-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelvin
Vilka hårklyverier du kör med! Var det en civilrättslig process? Hon blev alltså stämd på skadestånd för förtal och förlorade?
Det är ju stor skillnad. Hade det varit ett brottmål hade hon fått ett straff.
Citera
2009-10-18, 09:58
Medlem
sthlmkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att hon är dömd för förtal av en Malmökommunist är säkert ett juridiskt övergrepp från en vänsterpolitisk dominerad tingsrätt, p.g.a. hennes sympatier för Sd.
För alla åsiktsfrihets älskande är det mycket hedrande att ge sig på diktaturens kreatur, kommunisterna.

Jag anade fan att det var något lurt med kommunisten och efter en googling så blev mina misstankar besannade.
En Svensk person i Malmö som är antirasist? Det lät ju helt ... orimligt. Som en isbit i helvetet typ.
Hur som helst så kom det fram att kommunisten är en ung CP-skadad. På riktigt.
Kommunister är ju alltid unga, för att de inte hunnit lära sig ett skit om samhället än. Eller dumma i huvudet om de är äldre. Och om du allra helst är CP så lär du ju inte direkt burnat runt med din miffomaskin i Rosengård och fått molotovcocktails på dig. Alltså bör ju nästan ett förtal vara på sin plats, för det är ju sjukt störande med människor som yttrar sig om saker de inte vet något om.

Mer underhållande/konstigt är ju att han hävdar att han blivit misshandlad? Vem misshandlar ett CP? HAHA. Knappast stans alfahanne i varje fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in