2009-10-18, 12:57
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmkid
Trams.

I Sveriges särklassigt sämsta och mest invandrarbrottstyngda stad, Landskrona, så hade ju ett tvättäkta mongo kunnat fått 23% som SD-representant. Sätter en hundring på att hon är White Trash och allmänt osmart.
Dock modig/innehar civilkurage.

Du nedvärderar dig själv genom att kalla andra svenskar för "white trash" - det vittnar bara om för många sena kvällar framför "Cops" och Kanal 5. Svenskar är inte "vita" - det är ett uttryck från en amerikansk identitetspolitisk kontext som tyvärr importerats hit. Vi må vara förtryckande heterosexuella män men vi är knappast vita då vitheten aldrig varit en identitetsmarkör.

Och vad som skulle göra svensk arbetarklass till skräp är också smått obegripligt. Bildningsnivån är inte nödvändigtvis lägre bland verklighetens folk (ho ho) än bland de journalister som slentrianmässigt och fördomsfullt dissar USA och den svenska/amerikanska arbetarklassen.

Hur som helst, tillbaka till skvallret...
Citera
2009-10-18, 13:54
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockern
Citat:
Ursprungligen postat av Spelvin
Vilka hårklyverier du kör med! Var det en civilrättslig process? Hon blev alltså stämd på skadestånd för förtal och förlorade?
Det är ju stor skillnad. Hade det varit ett brottmål hade hon fått ett straff.
Hon blev fälld i domstol för förtal[punkt] Att betala skadestånd kan ses som ett straff[punkt] Det du sysslar med kallas fortvarande hårklyverier!
Citera
2009-10-18, 14:42
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Jag anade fan att det var något lurt med kommunisten och efter en googling så blev mina misstankar besannade.
En Svensk person i Malmö som är antirasist? Det lät ju helt ... orimligt. Som en isbit i helvetet typ.
Hur som helst så kom det fram att kommunisten är en ung CP-skadad. På riktigt.
Citat:
Nu belönas Fredrik Jönsson för sitt mod

När 22-årige antirasisten Fredrik Jönsson blev kallad "jävla cp" i telefon valde han att polisanmäla.
Nu har han fått 50 000 kronor för sitt civilkurage i kampen mot högerextremismen.
Fredrik Jönsson är aktiv i Sveriges Kommunistiska Ungdomsförbund och en flitig debattör.
Under åren har han både hotats och misshandlats för sitt engagemang. På internet har hans namn, personnummer, foto, telefonnummer och registreringsnummer till familjens bil satts ut.
För detta har en 21-åring dömts till två års villkorligt fängelse.

Polisanmält samtal
Fredrik Jönsson har även spelat in och polisanmält hotfulla samtal som kommit till honom och hans familj. De hoten har spårats till en före detta kyrkopolitiker och Sverigedemokrat i Helsingborg. I samtalen sägs det bland annat att Fredrik, som har en cp-skada, är ”den första överlevande aborten” och ”att du kan bli ännu mer cp-skadad om du försvarar våld mot politiskt valda personer”.

Hotad med "hembesök"
Den misstänkte hotade även med att Sverigedemokraterna skulle komma på ”hembesök”.
Den före detta politikern är misstänkt för ofredande men förhandlingarna i tingsrätten har skjutits upp.
Nu har stiftelsen Artister mot Nazister beslutat att belöna Fredrik Jönsson för ”hans personliga mod och agerande mot högerextremismen” med 50 000 kronor.

Länkar är trevliga! http://www.kvp.se/nyheter/1.1004733/...n-for-sitt-mod
Citat:
Mer underhållande/konstigt är ju att han hävdar att han blivit misshandlad? Vem misshandlar ett CP? HAHA. Knappast stans alfahanne i varje fall.
Stans alfahane är knappast med i ett förlorar-parti som Sverigedemokraterna! Där återfinns bara lågintelligenta individer, resultat av att föräldrarna har varit för nära släkt. Sådana gillar att ta till våld mot folk som inte kan försvara sig ordentligt.
Senast redigerad av Spelvin 2009-10-18 kl. 14:45.
Citera
2009-10-18, 14:58
Medlem
Spelvins avatar
Lustigt att de ger sig på en handikappad kille! Trovärdigheten blir ju lidande plus att de själva riskerar att bli dömda för förtal. Varför inte peka ut de rätta förövarna? Eller känner de bara namnet på en motståndare?
Citat:
SD-topp hotas av ny förtalsdom

SD vill göra Carina Herrstedt till partiets högst uppsatta kvinna. Samtidigt riskerar hon att dömas för förtal vid Lunds tingsrätt - i så fall andra domen på två år.

Carina Herrstedt gick med i Sverigedemokraterna 2006 och har gjort en snabb karriär i partiet. Hon sitter i kommunstyrelsen i Landskrona och var femte namn på SD:s lista i EU-valet. SD:s valberedning vill nu göra henne till partiets andre vice partiledare. Valet sker nästa vecka vid partiets landsdagar i Klippan.

Herrstedt driver webbplatsen "Carina och Stefans SD Blogg" med sambon Stefan Olsson (ordförande för SD Landskrona). I april förra året slog Lunds tingsrätt fast att de gjort sig skyldiga till förtal. Paret hade pekat ut en politisk motståndare - Malmöbon och ungkommunisten Fredrik Jönsson - som sabotör och brottsling. De dömdes att betala 5000 kr i skadestånd.

Nu riskerar paret att dömas på nytt för förtal av samma person.

Fredrik Jönsson är aktiv i Sveriges kommunistiska ungdomsförbund och kritiserar ofta SD offentligt. Det har lett till obehag för honom själv. Jönsson, som är CP-skadad, har i många år fått hotfulla telefonsamtal med kommentarer som "är du den första överlevande aborten?".

– Carina Herrstedts och Stefan Olssons svartmålning ger klartecken för andra att hota mig, säger Fredrik Jönsson.

I november förra året publicerade Herrstedt och Olsson åter ett blogginlägg om Jönsson.

Det var efter att SDU-ledaren Erik Almqvist talat på flera turbulenta torgmöten i Malmö, där Almqvist fick ägg och annat kastat mot sig. På Herrstedts och Olssons blogg stod att Jönsson gripits av polis när han "utövade våld" mot Erik Almqvist.

Polisen avlägsnade Fredrik Jönsson tillsammans med femton andra demonstranter från platsen. Han släpptes genast och det fanns inga misstankar om brott.

– Våld mot valda politiker är odemokratiskt. Jag ägnar mig inte åt det, säger Fredrik Jönsson.

Du har tidigare sagt att du inte sörjer när Sverigedemokrater blir misshandlade. Är det så?

– Nej, jag blir inte ledsen över det. Jag har förståelse för att man tar till våld mot SD, även om jag inte gillar det, säger Jönsson.

Efter problem med kriminella medlemmar har Sverigedemokraterna under senare år uttalat en hård linje mot medlemmar som bryter mot lagen. Flera SD:are som begått brott har uteslutits ur partiet.

Carina Herrstedt, själv suppleant i partistyrelsen, har inte fått någon reprimand från partiledningen med anledning av förtalsdomen. Inte heller den pågående förtalsprocessen har föranlett kritik.

Carina Herrstedt säger att hon ser tingsrättens förtalsdom som en del av en kampanj mot SD.

– Det finns väl ingen del av samhället som inte försöker motarbeta oss.

Varför skrev ni att Fredrik Jönsson utövade våld mot Erik Almqvist?

– Det är inte vi som skriver det här. Det är rakt av kopierat från en annan blogg.

Har du och Stefan Olsson som driver bloggen inte ansvar för det som står där?

– Vi hade ingen anledning att misstänka att det inte var sant. Den här killen blev bortföst av polisen, det såg vi på Sydnytt.

Ser du själv problem med att du som framträdande politiker är dömd för förtal?

– Det ser ju aldrig bra ut. Om det blir problem beror på hur det framställs i media, säger Carina Herrstedt.

I slutet av oktober möts Fredrik Jönsson och Carina Herrstedt i rätten. Fredrik Jönsson kräver 5 000 kronor i skadestånd för kränkning.

Blogginlägget som pekar ut honom som våldsverkare ligger fortfarande kvar på "Carina och Stefans SD Blogg".

http://sydsvenskan.se/sverige/articl...ortalsdom.html
Citera
2009-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelvin
Hon blev fälld i domstol för förtal[punkt] Att betala skadestånd kan ses som ett straff[punkt] Det du sysslar med kallas fortvarande hårklyverier!
Nu har jag kollat lite skillnaderna är
*domstol oftast med en domare och inte flera
*lägre beviskrav
*antecknas ej i brottsregistret

för övrigt har du fel skadestånd är inget straff.
Citera
2009-10-18, 15:13
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
*lägre beviskrav

Jag skrev "kan ses som ett straff", för jag tror inte att någon blir glad över att bli dömd till att betala skadestånd! Det handlar om läsförståelse!
Citera
2009-10-18, 19:41
Medlem
Folk börjar ledsna på att invandrarpolitiken aldrig tas upp och att det sprider sig från stad till stad att personer med invandrarbakgrund ställer til elände för privatpersoner för att visa hur tufft deras kvarter är.

Borgarna hade chansen men valde att låta det glida bort med de apatiska barnen oasv, döljt i lägnets skimmer.

Allt kostar pengar och vi behöver inet visa oss duktigare än någon annan tycker jag.

Musslimer har ju bevisligen visat att de är allt för långt ifrån oss för att passa in egentligen, ändå är det alltid i den änden det ska dras.

De varken vil eller kan leva efter de lagar och omständigheter som finns här, i bästa fall håller de käft bara.

Sen har vi extremvänstern som får härja lagligt i landet och tror de är polare med dessa, glöm det, de är de första de knäcker om de får chansen, inbillska småungar.
Citera
2011-04-19, 00:54
Medlem
MoogBeats avatar
Är det bara jag som finner damen väldigt attraktiv? Jag hade gärna haft en politisk diskussion med henne över en bit mat och ett gott vin, för att sedan avsluta kvällen med en svettig session i sänghalmen...
Citera
2015-03-05, 18:02
Medlem
Sverige-Fosterlands avatar
Carina Herrstedt höll idag ett anförande i riksdagen angående förskolan:

https://www.youtube.com/watch?v=ZzQy...ature=youtu.be
Citera
2015-11-28, 17:56
Medlem
Sixts avatar
Carina Herrstedt är tydligen andra vice ordförande för SD numera. Jag har inte hört talas om henne tidigare. Har hon gjort något vettigt sedan hon kom i riksdagen?
Citera
2015-11-30, 08:52
Medlem
Citat:
*lägre beviskrav

fredrik Finken jönsson har anmält flera olika SDpolitiker för förtal, Thoralf Alfsson (Kalmar) frikändes förra året.
Citera
2016-10-08, 03:40
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har träffat henne en gång i verkligheten, och gillade inte vad jag såg. Vilket inte behöver betyda något egentligen, för hon kan ju ha haft en dålig dag, bara. Men i alla fall så upplevde jag henne som kantig, sur, socialt osmidig, avvisande. Och då var vi bara sverigedemokrater i sällskapet, ska jag säga - det var inte kommunister hon uppträdde så emot! Utan en regional Sd-förening som åkt till Stockholm för att få träffa henne och de andra högdjuren i partiet. Vi var nyfikna och intresserade, och hon var ogin och avvisande. Det kändes tråkigt och oprofessionellt, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in