• 1
  • 2
2009-10-17, 02:59
Medlem
Tjena!

Just nu anvnder jag UnRarX fr att packa upp filer och det str mig som fan att den gr det automatiskt. Dvs p min pc nr jag trycker p en lnk s ppnas det automatiskt utan att spara zip-filen, och sen vlja vilka filer jag vill ska packas upp och var.

Kan man stlla in detta i UnRarX eller finns det ngot bttre program?
Senast redigerad av XenapZ 2009-10-17 kl. 03:03.
Citera
2009-10-17, 12:35
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Visste inte ens det fanns till mac, men fungerar det verkligen som jag beskrev i mac?
Woops. Glmde kolla vilken forumsdel trden lg i. My Bad.

Men p winrars hemsida har dem ngra lnkar till rar program fr mac. http://rarlab.com/download.htm
Senast redigerad av Slashcare 2009-10-17 kl. 12:46.
Citera
2009-10-17, 15:06
Medlem
Citat:
Tjena!

Just nu anvnder jag UnRarX fr att packa upp filer och det str mig som fan att den gr det automatiskt. Dvs p min pc nr jag trycker p en lnk s ppnas det automatiskt utan att spara zip-filen, och sen vlja vilka filer jag vill ska packas upp och var.

Kan man stlla in detta i UnRarX eller finns det ngot bttre program?

Ingen aning om man kan vlja vilka filer som ska packas upp i UnRarX men testa BetterZip, http://macitbetter.com/ kostar en liten slant iofs men det brukar inte vara ngot problem att lsa
Citera
2009-10-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleksnes
Ingen aning om man kan vlja vilka filer som ska packas upp i UnRarX men testa BetterZip, http://macitbetter.com/ kostar en liten slant iofs men det brukar inte vara ngot problem att lsa
Det fungerar bttre, dock s sparas nd zip-filen i hmtade filer trots att jag vljer "ppna fil", nn som vet hur man kan ndra det?

Edit: Sg att det fanns ett val fr det i BetterZip, men det funkar dock inte >_<
Senast redigerad av XenapZ 2009-10-17 kl. 19:18.
Citera
2009-11-09, 22:24
Medlem
Ingen som vet hur man kan lsa det hr?

Har inget behov av att spara rar-filen efter att jag packat upp ngot.
Citera
2009-11-09, 22:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Har inget behov av att spara rar-filen efter att jag packat upp ngot.
Tag bort den d?
Citera
2009-11-09, 23:21
Medlem
Jag ville grna lna trden fr en frga.
Jag anvnder UnrarX ocks, och min frga r;

Jag laddade ner ett gng zipfiler.
Och namnet p dom r shr;

a01.zip, a02.zip, a03.zip och s vidare.
Jag mste packa upp fil efter fil, det gr det inte automatiskt.
Och sen nr man har packat upp allt fil efter fil, och klickar p den nya zipfilen som man packat upp, d packar den upp allt automatiskt..

Finns det p ngot sett man kan stlla in detta?
Citera
2009-11-09, 23:29
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag ville grna lna trden fr en frga.
Jag anvnder UnrarX ocks, och min frga r;

Jag laddade ner ett gng zipfiler.
Och namnet p dom r shr;

a01.zip, a02.zip, a03.zip och s vidare.
Jag mste packa upp fil efter fil, det gr det inte automatiskt.
Och sen nr man har packat upp allt fil efter fil, och klickar p den nya zipfilen som man packat upp, d packar den upp allt automatiskt..

Finns det p ngot sett man kan stlla in detta?

Har aldrig provat det p mac men i windows fungerar det att markera alla filer och packa upp, s packas allt upp.
Citera
2009-11-10, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Tag bort den d?
Ja fr det har jag ju inte frsttt?

Det jag menar r att jag inte vill SPARA zip/rar-filen, jag vill PPNA den och packa ut innehllet, precis som man gr i windows.

Samma sak gller frvrigt dmg-filer och liknande, varfr vill mac-en spara allting egentligen?
Citera
2009-11-10, 07:59
Medlem
Andreasvbs avatar
Varfr skrev du d EFTER du packat upp, det r ju en helt annan sak n att skriva att du inte vill spara nr du laddar ned.
Citera
2009-11-10, 08:21
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Samma sak gller frvrigt dmg-filer och liknande, varfr vill mac-en spara allting egentligen?
Din Mac "vill" ingenting, det r du som vill ngot och sger t Macen att "spara allting". Din PC "sparar allting" ocks, skillnaden r att den lgger allt i din webblsares cachemapp. Det r allts platsen som skiljer operativsystemen t, inte mngden data de "vill" spara.

Lsningen p ditt problem skulle vara att skapa ett AppleScript kopplat till en Folder Action stlld p din Downloadmapp, som nr det upptcker en komprimerad fil packar upp filen och tar bort den.

AppleScript r s pass enkelt att lra sig att till och med helt programmeringshandikappade mnniskor, ssom reklambyrfolk p 90-talet klarar av det. S vem som helst med IQ ver 100 borde greja det egentligen. Det r lite som att prata bebissprk med datorn, du mste bara lra dig orden och formuleringarna frst.

Lycka till.
Senast redigerad av ^Eaz 2009-11-10 kl. 11:58.
Citera
2009-11-10, 11:51
Moderator
^Eazs avatar
Winsnack raderat.
/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto