• 1
  • 2
2009-11-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Varfr skrev du d EFTER du packat upp, det r ju en helt annan sak n att skriva att du inte vill spara nr du laddar ned.
Varfr svarar du nr du inte lst trden? Det str klart och tydligt vad jag menar flera ggr.

Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Din Mac "vill" ingenting, det r du som vill ngot och sger t Macen att "spara allting". Din PC "sparar allting" ocks, skillnaden r att den lgger allt i din webblsares cachemapp. Det r allts platsen som skiljer operativsystemen t, inte mngden data de "vill" spara.
Ja naturligtvis vet jag det men du mste ju hlla med om att det r bra mycket mer opraktiskt med lsningen i OS X? Det r ju en viss skillnad att rensa en cachemapp d och d som till 99% bara innehller filer man nd vill ta bort n att konstant sitta och leta igenom download-mappen och ta bort ondiga filer.
Citat:
Lsningen p ditt problem skulle vara att skapa ett AppleScript kopplat till en Folder Action stlld p din Downloadmapp, som nr det upptcker en komprimerad fil packar upp filen och tar bort den.

AppleScript r s pass enkelt att lra sig att till och med helt programmeringshandikappade mnniskor, ssom reklambyrfolk p 90-talet klarar av det. S vem som helst med IQ ver 100 borde greja det egentligen. Det r lite som att prata bebissprk med datorn, du mste bara lra dig orden och formuleringarna frst.

Lycka till.
Tack fr svar iaf, ven om spydigheterna var ganska obefogade.
Det r inte som att jag drog en Pulse82 direkt, lskar min mac och vill bara f allt att funka smidigt

Har aldrig behvt anvnda mig av apple-scripts frut och det verkar ju ganska ondigt d det som sagt finns en instllning i Betterzip som gr precis det jag frgar efter men som av nn anledning inte fungerar.

Jag fr vl helt enkelt ta och kika p det, man r vl bortskmd fr att allt annat funkar s smidigt och anvndarvnligt p mac :P
Citera
2009-11-10, 13:21
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Varfr svarar du nr du inte lst trden? Det str klart och tydligt vad jag menar flera ggr.
Du har inte ens skrivit vilket program du laddar ned med, hur skall man d veta?

Skriver man rtt fr man bttre svar, inte svrare n s.
Citera
2009-11-10, 13:43
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Tack fr svar iaf, ven om spydigheterna var ganska obefogade.
Det r inte som att jag drog en Pulse82 direkt, lskar min mac och vill bara f allt att funka smidigt
Jag var inte spydig mot dig, i alla fall inte medvetet. Min pong var att AppleScript r ltt att lra sig, och eftersom jag inte vet vem du r antog jag att ett exempel kunde passa bra. Om du sedan r programmeringshandikappad reklambyrmnniska p 90-talet fr jag vl be om urskt, men d kommer jag istllet att avundas dina andra kvaliter.

Du missfrstod mig och jag ber om urskt fr att mitt inlgg var s ppet fr tolkning. Jag fr hnvisa till min underfundiga signatur om inte annat.
Citera
2009-11-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du har inte ens skrivit vilket program du laddar ned med, hur skall man d veta?

Skriver man rtt fr man bttre svar, inte svrare n s.
Jag anvnder Safari eller firefox, menar du att det skall vara ngon skillnad?

Citat:
Jag var inte spydig mot dig, i alla fall inte medvetet. Min pong var att AppleScript r ltt att lra sig, och eftersom jag inte vet vem du r antog jag att ett exempel kunde passa bra. Om du sedan r programmeringshandikappad reklambyrmnniska p 90-talet fr jag vl be om urskt, men d kommer jag istllet att avundas dina andra kvaliter.

Du missfrstod mig och jag ber om urskt fr att mitt inlgg var s ppet fr tolkning. Jag fr hnvisa till min underfundiga signatur om inte annat.
Well det kan jag ju faktiskt knappast pst att jag r s det r ingen fara
Citera
2009-11-10, 23:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Jag anvnder Safari eller firefox, menar du att det skall vara ngon skillnad?
Det kanske gr att stlla in i Firefox, inte sker.

Annars kan du testa OpenDownload till Firefox.
Citat:
It allows you to open /any/ file (executables, etc.) from the Internet into the default program assigned by your operating system, without needing to save it first.
http://home.arcor.de/der_tuxman/ext/OpenDownload/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in