2009-11-10, 13:03
Citat:
Varfr svarar du nr du inte lst trden? Det str klart och tydligt vad jag menar flera ggr.
Ursprungligen postat av Andreasvb
Varfr skrev du d EFTER du packat upp, det r ju en helt annan sak n att skriva att du inte vill spara nr du laddar ned.
Citat:
Ja naturligtvis vet jag det men du mste ju hlla med om att det r bra mycket mer opraktiskt med lsningen i OS X? Det r ju en viss skillnad att rensa en cachemapp d och d som till 99% bara innehller filer man nd vill ta bort n att konstant sitta och leta igenom download-mappen och ta bort ondiga filer.
Ursprungligen postat av flipper1446
Din Mac "vill" ingenting, det r du som vill ngot och sger t Macen att "spara allting". Din PC "sparar allting" ocks, skillnaden r att den lgger allt i din webblsares cachemapp. Det r allts platsen som skiljer operativsystemen t, inte mngden data de "vill" spara.
Citat:
Tack fr svar iaf, ven om spydigheterna var ganska obefogade.
Ursprungligen postat av flipper1446
Lsningen p ditt problem skulle vara att skapa ett AppleScript kopplat till en Folder Action stlld p din Downloadmapp, som nr det upptcker en komprimerad fil packar upp filen och tar bort den.
AppleScript r s pass enkelt att lra sig att till och med helt programmeringshandikappade mnniskor, ssom reklambyrfolk p 90-talet klarar av det. S vem som helst med IQ ver 100 borde greja det egentligen. Det r lite som att prata bebissprk med datorn, du mste bara lra dig orden och formuleringarna frst.
Lycka till.
AppleScript r s pass enkelt att lra sig att till och med helt programmeringshandikappade mnniskor, ssom reklambyrfolk p 90-talet klarar av det. S vem som helst med IQ ver 100 borde greja det egentligen. Det r lite som att prata bebissprk med datorn, du mste bara lra dig orden och formuleringarna frst.
Lycka till.
Det r inte som att jag drog en Pulse82 direkt, lskar min mac och vill bara f allt att funka smidigt

Har aldrig behvt anvnda mig av apple-scripts frut och det verkar ju ganska ondigt d det som sagt finns en instllning i Betterzip som gr precis det jag frgar efter men som av nn anledning inte fungerar.
Jag fr vl helt enkelt ta och kika p det, man r vl bortskmd fr att allt annat funkar s smidigt och anvndarvnligt p mac :P