2009-11-08, 00:22
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Jag ställer den här frågan igen...skulle gärna höra era synpunkter och erfarenheter!

Det finns vissa produkter som ska vara bra för leder och sener, vilka tar stryk då man har ett tufft träningsprogram (vilket jag har). Det kan heta t ex "Body Flex" "MSM" "Cissus". Är ngt av det här värt att testa, eller är det bortkastade pengar?

Glukosamin finns på apoteket, jag kör med det i perioder då jag också har problem med vissa leder. Ligger dock på högre doser än rekomenderat samt en längre tid. Dock köper jag mitt ifrån gymvaruhuset.com "Glucosamine" eller ifrån topformula.se "Glukosamin 120 tab, TopFormula". Sen finns det även receptbelagd medicin för reumatiker som ska fungera bra men lite jobbigare att fixa om du inte har kontaker.
Citera
2009-11-08, 10:12
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Glukosamin finns på apoteket, jag kör med det i perioder då jag också har problem med vissa leder. Ligger dock på högre doser än rekomenderat samt en längre tid. Dock köper jag mitt ifrån gymvaruhuset.com "Glucosamine" eller ifrån topformula.se "Glukosamin 120 tab, TopFormula". Sen finns det även receptbelagd medicin för reumatiker som ska fungera bra men lite jobbigare att fixa om du inte har kontaker.

Och du känner att det ger klara resultat/fördelar?
Citera
2009-11-08, 12:06
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Och du känner att det ger klara resultat/fördelar?

Ja, något händer i alla fall (kanske är placebo ). Men jag vet folk som det inte hjälper alls på. Men jag tycker att det är värd den effekten man får.
Citera
2009-11-08, 18:33
Medlem
Brossys avatar
Hade tänkt fråga om kosttillskotten som det är meningen att man ska ta vid viktnedgång, när ska man ta dem, före eller efter träning. Och tar man en sån istället för en måltid?
Citera
2009-11-08, 19:11
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Hade tänkt fråga om kosttillskotten som det är meningen att man ska ta vid viktnedgång, när ska man ta dem, före eller efter träning. Och tar man en sån istället för en måltid?

Vilka tillskott syftar du på?
Citera
2009-11-08, 22:44
Medlem
ok ja är noob inom detta område och undrar en sak, jag tränar hemma på ett hemma gym, köra lite armhävningar situps, och hantlar osv, typ varannan/var tredje dag, ochy då undrar jag, skulle de hjälpa någe om jag skulle ta kosttillskott/proteindrink efter varje gång jag tränar? eller krävs det ett bättre gym pass för att det ska löna sig med proteindrinkar och allt vad de heter? jag är 1.80, väger ca 67-68 vilket är väldigt lite och försöker äta upp mig men känns som jag behöver någe mer som kan pusha på som tex proteindrinkar osv
Citera
2009-11-09, 00:31
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy

Vad BP menar med post(https://www.flashback.org/showpost.php?p=19690516&postcount=65) är att viktnedgången reglerar du med maten, inte med piller.
Citera
2009-11-09, 00:32
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
ok ja är noob inom detta område och undrar en sak, jag tränar hemma på ett hemma gym, köra lite armhävningar situps, och hantlar osv, typ varannan/var tredje dag, ochy då undrar jag, skulle de hjälpa någe om jag skulle ta kosttillskott/proteindrink efter varje gång jag tränar? eller krävs det ett bättre gym pass för att det ska löna sig med proteindrinkar och allt vad de heter? jag är 1.80, väger ca 67-68 vilket är väldigt lite och försöker äta upp mig men känns som jag behöver någe mer som kan pusha på som tex proteindrinkar osv

Det magiska ordet är.... mat. Du behöver mat, du behöver mycket mat. Kan du inte gå upp i vikt gör du något fel. Det är ju inte precis svårt att äta.
Citera
2009-11-09, 14:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Det går tydligen att inhandla hos hästbutiker också enligt tillverkaren så ska man hålla samma tillverkningsstandard som om preparatet var för människor.
Citera
2009-11-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Det magiska ordet är.... mat. Du behöver mat, du behöver mycket mat. Kan du inte gå upp i vikt gör du något fel. Det är ju inte precis svårt att äta.

Okej okej, får press ner så mycket ja kan vid måltiderna då
Citera
2009-11-09, 20:43
Medlem
om man tar no-xplode 40-30min innan träning och sedan aminosyror precis i början av passet, får man ut någon effekt av aminosyrorna? man ska ju inte äta en time före elelr en timma efter man taggit EAA men räknas no-xplode som mat?
Citera
2009-11-09, 20:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
om man tar no-xplode 40-30min innan träning och sedan aminosyror precis i början av passet, får man ut någon effekt av aminosyrorna? man ska ju inte äta en time före elelr en timma efter man taggit EAA men räknas no-xplode som mat?
Det är nog hyffsat lugnt, upptaget kanske försämras något, där är jag osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in