2010-01-08, 23:30
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Definition av komplett måltid av mig finner du i tråden:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19293691&postcount=1

Så länge sen jag läste tråden (dock har jag gjort det ) så minns inte att du skrev här.

Med andra ord är det ett väldigt luddigt begrepp med "komplett måltid".
Citera
2010-01-08, 23:32
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Så länge sen jag läste tråden (dock har jag gjort det ) så minns inte att du skrev här.

Med andra ord är det ett väldigt luddigt begrepp med "komplett måltid".
Ja det är klart det är luddigt då alla vill äta olika saker av olika anledningar för olika ändamål. Att således ha en definition av någonting subjektivt (då många har delade syften) är ganska konstigt och rätt felaktigt.

Jag valde dock att definiera hur jag ser på det, så vi alla åker på samma räls som sagt. Dvs så ni vet vad jag menar, när jag skriver komplett måltid.

Man skall äta vanlig man helt enkelt och helst ganska mycket energi.
Citera
2010-01-08, 23:38
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Nej har inte kollat där och orkar inte. Varför köper du inte ifrån gymvaruhuset?

Grejen var just att jag både skulle beställa koffeintabletter och EAA och det känns onödigt att göra det från två olika sidor, men då du oh många andra rekommenderar apotekets koffeintabletter så får jag pallra mig dit istället, tack och bock för hjälpen
Citera
2010-01-09, 00:49
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Grejen var just att jag både skulle beställa koffeintabletter och EAA och det känns onödigt att göra det från två olika sidor, men då du oh många andra rekommenderar apotekets koffeintabletter så får jag pallra mig dit istället, tack och bock för hjälpen

GVs koffeintabletter fungerar minst lika bra också..
Citera
2010-01-09, 12:41
Medlem
Jag har en fråga ang. intaget av EAA.

Jag har föresatt mig att börja deffa lite smått för att bli sexig till beach 2010. Jag tänkte köra ett upplägg med gymmande i ca 50-60 minuter följt av löpning/jogging/x-trainer och jag undrar, bengta, om jag bör ta EAA innan eller efter det avslutande crosstrainer springet? Detta kommer jag göra i mellanlågt tempo eftersom det främst är förbränningen jag är ute efter och inte att bygga cardio. EAA direkt efter styrketräningen eller ska jag vänta tills jag har sprungit klart. Jag tänkte lägga in ca 30 minuter cardio efter gym.
Citera
2010-01-09, 13:04
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MShogun
Jag har en fråga ang. intaget av EAA.

Jag har föresatt mig att börja deffa lite smått för att bli sexig till beach 2010. Jag tänkte köra ett upplägg med gymmande i ca 50-60 minuter följt av löpning/jogging/x-trainer och jag undrar, bengta, om jag bör ta EAA innan eller efter det avslutande crosstrainer springet? Detta kommer jag göra i mellanlågt tempo eftersom det främst är förbränningen jag är ute efter och inte att bygga cardio. EAA direkt efter styrketräningen eller ska jag vänta tills jag har sprungit klart. Jag tänkte lägga in ca 30 minuter cardio efter gym.

Kör gymmande för sig och löpandet för sig. Inte bra att köra dem tillsammans. Det är svaret på din fråga.
Citera
2010-01-09, 13:38
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHurricane
GVs koffeintabletter fungerar minst lika bra också..
Nej.
Citera
2010-01-09, 13:48
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Nej.

Vad är skillnaden då? Sitter tyvärr inte inne på en burk från Apoteket så kan ej kolla.
Citera
2010-01-09, 14:04
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHurricane
Vad är skillnaden då? Sitter tyvärr inte inne på en burk från Apoteket så kan ej kolla.
Apoteket är de enda som får sälja syntetiskt koffein.
Citera
2010-01-10, 09:40
Medlem
Min tanke var att gymma bra och tömma glykogenet och sedan köra lågintensiv cardio för förbränning av fett. Men det var inte det som var frågan ellerhur?

Frågan var om man bör inta EAA efter gymmandet eller efter promenaden/crossen/cykeln?
Citera
2010-01-10, 11:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MShogun
Min tanke var att gymma bra och tömma glykogenet och sedan köra lågintensiv cardio för förbränning av fett. Men det var inte det som var frågan ellerhur?

Frågan var om man bör inta EAA efter gymmandet eller efter promenaden/crossen/cykeln?
Efter gymmandet.
För övrigt är det kontraproduktivt att träna cardio inkring ett gympass. De båda metoderna motverkar varandra.
Citera
2010-01-10, 13:12
Medlem
B4rrets avatar
Det är maby OT men jag ska ju ha det till mitt EAA pulver!

GV säljer bla. följande shaker: http://www.gymvaruhuset.com/?pid=399448
Är det bara överdrivet eller är det värt att lägga ner extra pengar på den? Annars finns ju GV's egna shaker för 39 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in