2010-01-08, 22:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Jag undrar också detta, i och med att alla kämpar för att få i sig pulvret så borde det ju vara någon skillnad? Är det någon som kan klargöra detta?
Du har en kapsel runt pulvret, det är skillnaden.
Citera
2010-01-08, 22:33
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du har en kapsel runt pulvret, det är skillnaden.
Ja precis!

Att kapsla in saker kostar pengar ---> inkapslad skit är dyrare skit.
Dyrare skit än billigare skit ---> mindre glad niggAh som köper skiten.

Finns några fördelar med kapslar och det är att man slipper smaken, behöver ingen shaker att blanda runt med och kan intas med mindre vatten.
Nackdelen är att det är dyrare, mycket dyrare.
Citera
2010-01-08, 22:44
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja precis!

Att kapsla in saker kostar pengar ---> inkapslad skit är dyrare skit.
Dyrare skit än billigare skit ---> mindre glad niggAh som köper skiten.

Finns några fördelar med kapslar och det är att man slipper smaken, behöver ingen shaker att blanda runt med och kan intas med mindre vatten.
Nackdelen är att det är dyrare, mycket dyrare.

Okej, jag gillar tanken att någon har kapslat in det åt mig. På samma sätt som jag hellre äter blandfärs än köttfärs, då garanterat två djur har fått offra livet för att jag ska kunna avnjuta min måltid. Skämt åsido, tack för svaret. Jag ska pröva kapslar till att börja med, då det är lättare att ha med sig på resande fot, slippa kladda osv.

Detta är det billigaste jag kan hitta: http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/essential_amino_tabs

Är det något att ha? Jag har alltid haft svårt för att köpa det billigaste då jag anser att det måste vara det sämsta också.
Citera
2010-01-08, 23:00
Bannlyst
Jag har alltid hört att efter ett gympass ska man alltid äta något inom ramen på en timme. Det här innehåller inga kalorier utan bara proteiner/aminosyror? Och man ska ta det på tom mage före & efter träning, jag är lite smått förvirrad ...
Citera
2010-01-08, 23:06
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Okej, jag gillar tanken att någon har kapslat in det åt mig. På samma sätt som jag hellre äter blandfärs än köttfärs, då garanterat två djur har fått offra livet för att jag ska kunna avnjuta min måltid. Skämt åsido, tack för svaret. Jag ska pröva kapslar till att börja med, då det är lättare att ha med sig på resande fot, slippa kladda osv.

Detta är det billigaste jag kan hitta: http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/essential_amino_tabs

Är det något att ha? Jag har alltid haft svårt för att köpa det billigaste då jag anser att det måste vara det sämsta också.
Jo visst, men innan och efter träning skall du käka minst 8g EAA, jag käkar drygt 10g EAA.

3 Kapslar av den du länkade är 2g ---> alltså behöver du 12 kapslar innan och 12 kapslar efter träning.

Den räcker till 40 portioner om du tar 3 kapslar per gång, alltså är det 120 kapslar i den. För dig skulle den alltså räcka i fem träningsdagar om du äter som du skall.

Det är alltså 150kr för 80g EAA. EAA FX är 250kr för 800g EAA.

Du får alltså 0.53g EAA per krona i inkapslad EAA.
Istället för 3.27g EAA per krona i pulverform.

Det är alltså lite drygt 6 ggr dyrare. Så tänk efter.
Citera
2010-01-08, 23:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Jag har alltid hört att efter ett gympass ska man alltid äta något inom ramen på en timme. Det här innehåller inga kalorier utan bara proteiner/aminosyror? Och man ska ta det på tom mage före & efter träning, jag är lite smått förvirrad ...
Förlåt om jag är kaxig och allmänt dum i huvudet. Men du är fan ta mig världsmästare på att vara sämst i världen på läsförståelse men ändå överleva till 18 års ålder utan att din Svenskalärare blivit så förbannad att denne har dödat dig, om du inte förstår detta:

Citat:
Äta(komplett måltid) ---> En timme(helst mer) ---> EAA ---> (Styrke)träning ---> EAA ---> 30 till 60 minuter ---> Äta mat(komplett måltid)

(Kan ju även vara så att du inte läst tråden tillräckligt, vilket är nästan lika illa)
Citera
2010-01-08, 23:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Förlåt om jag är kaxig och allmänt dum i huvudet. Men du är fan ta mig världsmästare på att vara sämst i världen på läsförståelse men ändå överleva till 18 års ålder utan att din Svenskalärare blivit så förbannad att denne har dödat dig, om du inte förstår detta:

(Kan ju även vara så att du inte läst tråden tillräckligt, vilket är nästan lika illa)
Whiiie
Citera
2010-01-08, 23:22
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Förlåt

Kan du definiera en komplett måltid?
Alltså vad ser du som en komplett måltid.
Citera
2010-01-08, 23:24
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Jo visst, men innan och efter träning skall du käka minst 8g EAA, jag käkar drygt 10g EAA.

3 Kapslar av den du länkade är 2g ---> alltså behöver du 12 kapslar innan och 12 kapslar efter träning.

Den räcker till 40 portioner om du tar 3 kapslar per gång, alltså är det 120 kapslar i den. För dig skulle den alltså räcka i fem träningsdagar om du äter som du skall.

Det är alltså 150kr för 80g EAA. EAA FX är 250kr för 800g EAA.

Du får alltså 0.53g EAA per krona i inkapslad EAA.
Istället för 3.27g EAA per krona i pulverform.

Det är alltså lite drygt 6 ggr dyrare. Så tänk efter.

Du har helt rätt, då är det ganska dumt att köpa kapslar. Men EAA FX hittar jag endast hos gymvaruhuset.se, inte hos gymgrossisten eller svensktkosttillkott. Men jag kan vill beställa koffeintabletter också, och det verkar inte GH sälja. Finns det någon EAA som du kan rekommendera som finns i svensktkosttillskotts utbud?
Citera
2010-01-08, 23:26
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Kan du definiera en komplett måltid?
Alltså vad ser du som en komplett måltid.
Definition av komplett måltid av mig finner du i tråden:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19293691&postcount=1
Citat:
En komplett måltid skall vara de makronutrienter(protein, fett och kolhydrat) du nyttjar och helst en minimumdos av 30g protein, en större mängd kcal är att föredra intill träningspasset i din kompletta måltid.
Citera
2010-01-08, 23:27
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Du har helt rätt, då är det ganska dumt att köpa kapslar. Men EAA FX hittar jag endast hos gymvaruhuset.se, inte hos gymgrossisten eller svensktkosttillkott. Men jag kan vill beställa koffeintabletter också, och det verkar inte GH sälja. Finns det någon EAA som du kan rekommendera som finns i svensktkosttillskotts utbud?

Jag rekommenderar apotekets, ingen är bättre än dom.

Apropå så finns det kapselmaskiner eller vad det nu heter.
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110
Billigare än så kommer du nog inte undan när det gäller att göra kapslar.
Citera
2010-01-08, 23:28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Du har helt rätt, då är det ganska dumt att köpa kapslar. Men EAA FX hittar jag endast hos gymvaruhuset.se, inte hos gymgrossisten eller svensktkosttillkott.
Köp på gymvaruhuset då, det är billigare där. EAA FX är slut just nu men finns andra EAA där.

Citat:
Men jag kan vill beställa koffeintabletter också, och det verkar inte GH sälja.
För att koffeintabletter ifrån kosttillskottsföretag suger. Apoteket är de enda som får sälja syntetiskt koffein och det är mycket bättre. Har provat båda.

Citat:
Finns det någon EAA som du kan rekommendera som finns i svensktkosttillskotts utbud?
Nej har inte kollat där och orkar inte. Varför köper du inte ifrån gymvaruhuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in