2009-12-30, 15:43
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Jämfört med assle protein så kommer du förmodligen få MINDRE finnar utav EAA
Det är min observation iaf.
Jag får finnar direkt av vassle drinkar speciellt om man blandar med mjölk.
EAA verkar inte påverka alls.
Citera
2009-12-30, 16:55
Medlem
Inhandlade Eiselt EsaPro. Jag är lite osäker hur jag ska ta det efter träning. Drar jag i mig direkt när jag kommer till omklädningsrummet eller bör jag vänta för att få någon bättre effekt?

Innan jag går och tränar så dricker jag "dosen" i omklädningsrummet för att sedan värma upp 5-10 min.

Fick tips om Eiselt EsaPro "EAA".

Berätta gärna mer. Tack på förhand!

http://www.worldgym.se/imagemagic.php?img=images/eiselt/EsaPro.jpg&w=109&h=140&page=prod_info
Citera
2009-12-30, 19:49
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Jämfört med assle protein så kommer du förmodligen få MINDRE finnar utav EAA

Ja precis så ger vassle mera insulin. Men det behöver inte betyda att just du får det, själv så får jag inte finnar av varken vassle eller EAA.

Mvh
Citera
2009-12-30, 19:50
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennejao
Inhandlade Eiselt EsaPro. Jag är lite osäker hur jag ska ta det efter träning. Drar jag i mig direkt när jag kommer till omklädningsrummet eller bör jag vänta för att få någon bättre effekt?

Innan jag går och tränar så dricker jag "dosen" i omklädningsrummet för att sedan värma upp 5-10 min.

Fick tips om Eiselt EsaPro "EAA".

Berätta gärna mer. Tack på förhand!

http://www.worldgym.se/imagemagic.php?img=images/eiselt/EsaPro.jpg&w=109&h=140&page=prod_info

Du kan ta den i omklädningsrummet, 10g både innan och efter.

Mvh
Citera
2009-12-30, 20:09
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Ja precis så ger vassle mera insulin. Men det behöver inte betyda att just du får det, själv så får jag inte finnar av varken vassle eller EAA.

Mvh

Det är äl högst personligt om man får finnar a ökat insulin men chansen är större än id EAA, så kan man äl skriva då?
Citera
2009-12-30, 20:17
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Det är äl högst personligt om man får finnar a ökat insulin men chansen är större än id EAA, så kan man äl skriva då?

Ja =)

Mvh
Citera
2009-12-31, 09:48
Medlem
Krappfiskarns avatar
Du skriver (styrke)träning, jag har fått för mig att EAA endast är effektivt ur ett styrketräningsperspektiv och att man inte ska ta det innan och efter ett konditionspass? Jag ska börja köra lite intervallsträning på lutande löpband för att ge mina soleus stryk så jag vet inte om jag ska skippa EAA under det passet?
Citera
2009-12-31, 11:50
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Du skriver (styrke)träning, jag har fått för mig att EAA endast är effektivt ur ett styrketräningsperspektiv och att man inte ska ta det innan och efter ett konditionspass? Jag ska börja köra lite intervallsträning på lutande löpband för att ge mina soleus stryk så jag vet inte om jag ska skippa EAA under det passet?
Kanske finns andra träningsformer där man vill växa i styrka? Finns ju inte bara styrketräning eller löpning. Lite därför jag skriver (styrke)träning.

Tex en boxare hade nog haft stora fördelar med att ta EAA innan och efter passet till och med under spärrning eller match.
Citera
2009-12-31, 12:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
EAA är bra för att minska muskelnedbrytningen (den totala), oavsett om man styrketränar eller ej.
Citera
2009-12-31, 17:13
Medlem
Krappfiskarns avatar
Hur räknar ni in EAA i eran kost, går det in som energi bara eller räknar ni det i erat proteinintag? Också 10 gram innan träning menas 10 gram EAA och inte 10 gram pulver (12 gram pulver från brutal berry ger 9,6 gram EAA)?
Citera
2010-01-01, 03:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Hur räknar ni in EAA i eran kost, går det in som energi bara eller räknar ni det i erat proteinintag? Också 10 gram innan träning menas 10 gram EAA och inte 10 gram pulver (12 gram pulver från brutal berry ger 9,6 gram EAA)?
Jag räknar EAA som protein, de dagarna jag tränar blir alltså 20g extra protein av EAA.

Allt är edit nedanför och till höger!!!!!!!: ( jag är inte full, svär! )
caught in a bad romance

GISSA SÅNG!!!!
Senast redigerad av BengtZz 2010-01-01 kl. 04:06.
Citera
2010-01-01, 15:35
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jag räknar EAA som protein, de dagarna jag tränar blir alltså 20g extra protein av EAA.

Allt är edit nedanför och till höger!!!!!!!: ( jag är inte full, svär! )
caught in a bad romance

GISSA SÅNG!!!!

För att inte bli ot så tänkte jag också flika in att även jag räknar med EAA i mitt proteinintag.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in