2010-06-29, 14:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat boy
Hur kommer det sig att Henke Eiselt säljer både Esapro och EAA FX?
Är den allra mesta forskningen gjord på just originalet Esapro eller på olika märken?
Volkswagen äger också SEAT, AUDI osv. Endel är emot vissa märken av olika anledningar. Olika märken riktar sig till olika personer om man säger så.
Citera
2010-06-29, 14:52
Medlem
Tycker inte riktigt att den jämförelsen stämmer.

Vi vet att EAA stimulerar proteinsyntesen starkt. Dock vet vi inte vilken sammansättning som är bäst i samband med träning.

Skillnaden på EAA FX och Esapro är ju självklart sammansättningen, men också att EAA FX är billigare och endast säljs på ett ställe, medan Esapro säljs av andra återförsäljare också.

Frågar återigen samma fråga. Är den allra mesta forskningen gjord på just originalet Esapro eller på olika märken?
Citera
2010-06-29, 14:53
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Tycker inte riktigt att den jämförelsen stämmer.
Nä okey, gör som du vill, så är det ju i vilket fall ändå.

Citat:
Vi vet att EAA stimulerar proteinsyntesen starkt. Dock vet vi inte vilken sammansättning som är bäst i samband med träning.

Skillnaden på EAA FX och Esapro är ju självklart sammansättningen, men också att EAA FX är billigare och endast säljs på ett ställe, medan Esapro säljs av andra återförsäljare också.

Frågar återigen samma fråga. Är den allra mesta forskningen gjord på just originalet Esapro eller på olika märken?
Samma som vi inte heller vet om Volvo är den bästa bilen eller om Ferrari är det. I vilket fall vet vi att Volvo är billigare.
Citera
2010-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nä okey, gör som du vill, så är det ju i vilket fall ändå.

Samma som vi inte heller vet om Volvo är den bästa bilen eller om Ferrari är det. I vilket fall vet vi att Volvo är billigare.

Nu säger du bästa som allmänt bästa. I vårt fall är det en sak som fria amonisyresammansättningen ska vara bäst på, och det är att maximalt stimulera proteinsyntesen.

Därför skulle t.ex Ferrari vara bättre i snabbhetsavseendet än Volvo. Dock är den dyrare.
Citera
2010-06-29, 15:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Nu säger du bästa som allmänt bästa. I vårt fall är det en sak som fria amonisyresammansättningen ska vara bäst på, och det är att maximalt stimulera proteinsyntesen.
Men lilla pojke, ingen vet just detta. Dessutom är det inte raketforskning till ett annat solsystem, det är protein det handlar om. Om det ens är någon skillnad så är den extremt liten. EAA är på pappret bara bättre än mat, men om det är det i praktiken vet ingen. Kanske vore bättre att dra i sig 500kcal mat innan och 500kcal mat efter träningen och skippa allt som heter EAA.

Citat:
Därför skulle t.ex Ferrari vara bättre i snabbhetsavseendet än Volvo. Dock är den dyrare.
Eftersom vi nu då inte vet om Volvo är snabbare än Ferrari eller tvärtom så är det bäst att välja den billigaste. Vi vet alltså ingenting mer än att den ena är billigare än den andra, förutom hur smakerna skiljer sig åt. Men det vet man ju bäst själv vilken smak man gillar.

Fattar du inte nu så ger jag upp.
Citera
2010-06-29, 15:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Men vad dillar du om? Förstår du inte att vissa personer gillar Eiselt, andra gillar FX-serien. Vissa gillar FX-seriens smaker och effekter, andra gillar Eiselt, eller varför inte andra märken? Pris, smak, effekt och annat spelar in.

Gällande proteinsyntesen så har vi ingen aning om vilken sammansättning som är bäst, så du kan köpa den du gillar bäst helt enkelt! Sedan kommer det säkerligen inte bli någon skillnad på något annat än smaklökarna och plånboken beroende på vad du väljer.

edit: Jag och Bengtzz sa samma sak på två sätt, good luck!
Citera
2010-06-29, 15:14
Medlem
Grejen är att jag är inte emot er. Förstår lika mycket som ni att man inte vet vilken sammansättning som är bäst.
Min fråga är dock vilken sammansättning EAA-forskningen är baserad på, och hur man som producent bestämmer sig för vilken sammansättning ens produkt ska ha.

Har man avgjort att proteinsyntesen höjs med ca 350% för Esapro måsta man väl kunna göra en liknande undersökning fast för andra sammansättningar?
Citera
2010-06-29, 15:24
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Grejen är att jag är inte emot er. Förstår lika mycket som ni att man inte vet vilken sammansättning som är bäst.
Min fråga är dock vilken sammansättning EAA-forskningen är baserad på, och hur man som producent bestämmer sig för vilken sammansättning ens produkt ska ha.

Har man avgjort att proteinsyntesen höjs med ca 350% för Esapro måsta man väl kunna göra en liknande undersökning fast för andra sammansättningar?
Läs abstrakten och diskussionerna? Finns en stor tråd om det hela på Kolozzeum.
Citera
2010-06-29, 16:20
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden, sorry.

Jag ska köpa en EEAprodukt, vilken kör ni? Jag funderade på ''Amino-Pro'' från Star Nutrition.

Mvh
Citera
2010-06-29, 17:11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosson1
Orkar inte läsa hela tråden, sorry.

Jag ska köpa en EEAprodukt, vilken kör ni? Jag funderade på ''Amino-Pro'' från Star Nutrition.

Mvh

EAA FX från gymvaruhuset.se såklart.
Citera
2010-06-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Men lilla pojke, ingen vet just detta. Dessutom är det inte raketforskning till ett annat solsystem, det är protein det handlar om. Om det ens är någon skillnad så är den extremt liten. EAA är på pappret bara bättre än mat, men om det är det i praktiken vet ingen. Kanske vore bättre att dra i sig 500kcal mat innan och 500kcal mat efter träningen och skippa allt som heter EAA.

Eftersom vi nu då inte vet om Volvo är snabbare än Ferrari eller tvärtom så är det bäst att välja den billigaste. Vi vet alltså ingenting mer än att den ena är billigare än den andra, förutom hur smakerna skiljer sig åt. Men det vet man ju bäst själv vilken smak man gillar.

Fattar du inte nu så ger jag upp.

Ändå skriver du detta i topic:
Citat:
EAA är enligt mig det absolut viktigaste kostillskottet man kan nyttja som en styrketränande, effekterna på muskelbyggning över tid är så överlägsna jämfört med andra kosttillskott och det finns ingenting som kan ersätta EAA med lika bra effekter. Vassleprotein kring träning verkar med identiska mekanismer, om man ser ur aspekten av effekter för en styrketränande individ, fast mindre effektivt än EAA.

Sköna svar ni ger hans fråga "Är den allra mesta forskningen gjord på just originalet Esapro eller på olika märken?"..
Senast redigerad av Contemptuous 2010-06-29 kl. 17:17.
Citera
2010-06-29, 20:19
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemptuous
Ändå skriver du detta i topic:

Sköna svar ni ger hans fråga "Är den allra mesta forskningen gjord på just originalet Esapro eller på olika märken?"..
Ingen forskning är gjord på just EsaPro. (ja ingen forskning alls) Men EsaPro använder samma förhållanden mellan de olika aminosyrorna som den mesta forskningen har gjorts på, är inte riktigt samma sak.

För övrigt så är mat inget tillskott, så jag kunde lika gärna skrivit mat, men då fallerar ju konceptet med hela tråden eftersom det handlar om just tillskott till en kost.

Men det kanske du aldrig fattade, tydligen har du ju inte ens läst min tråd.

För övrigt så kommer säkert mycket utav detta ändras under åren, då kommer tråden även ändra sitt utseende, det är bara för mig att kontakta en moderator.

Men om du nu känner att min tråd är dålig så är det ju fritt fram att göra en bättre. =)

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in