Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Vad har du för anledning att trycka i dig så mycket aminosyror om dagen? Att få i sig tillräckligt med protein är inga svårigheter. Enligt Livsmedelsverket får gemene svensk i sig ca 1.0 g/kg/d. Lägger du du också till en vassleshake eller två så kommer du upp till OK nivåer. Huruvida du kör EAA eller vassle spelar sannolikt ingen roll, men vassle är mer mättande. EAA kan vara fördelaktigt under deff just av anledningen att det är mindre energitätt. Däremot är BCAA troligen bortkastade pengar. Lägg pengarna på proteinkällor istället.
Jag har svårt att få i mig tillräckligt med protein behöver få i mig minst 200g om dagen, kommer typ upp i 100g.
Med EAA 4ggr om dagen så räknas det la som 80g protein alltså nästan 200g är jag uppe i då. Orkar inte göra proteinshakes med mjölk hatar det som fan, lättare och ta ett glas saft typ.
Så det som jag läst stämmer alltså EAA funkar lika bra som proteintillskott som typ Vassleprotein? 40-50gram EAA om dagen är inga problem heller för kroppen att ta upp?
Varför är BCAA bortkastade pengar? är inte det som EAA fast inte lika många syror så det tas upp snabbare i kroppen bara?