2010-09-11, 18:13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiggy
Jag kör på EAA före och efter träning. Vad ska man ta under dagen för att utöka sitt proteinintag, de dagar det behövs? Kasein/Vassel? Eller EAA då också?
Vassle funkar bra.
Citera
2010-09-11, 18:23
Medlem
Vissa dagar så går jag till gymmet och promenerar i rask tempo i ca 1 timme (precis flyttat till Luleå, kan inte vänja mig vid kylan :P ).

Hur går jag om jag även ska styrketräna på eftermiddag, ska jag ta 5g EAA före och efter promenaden och 5g före och efter styrketräningen?
Citera
2010-09-11, 18:24
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Vissa dagar så går jag till gymmet och promenerar i rask tempo i ca 1 timme (precis flyttat till Luleå, kan inte vänja mig vid kylan :P ).

Hur går jag om jag även ska styrketräna på eftermiddag, ska jag ta 5g EAA före och efter promenaden och 5g före och efter styrketräningen?
5g? Ta 10g EAA före och efter träning.

Vad behöver du det kring promenaden för?
Citera
2010-09-11, 18:30
Medlem
bob_lars avatar
Har en fråga angående mängdintag av EAA, jag brukar köra som rekommenderat 6g före och 6g under passet. Min fråga är om jag måste dricka mer nu när jag har betydligt mer muskelmassa än i början, väger 114kg på 187cm, ingen aning BF men är i hyfsad form, en bit under 20%.
Citera
2010-09-11, 18:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob_lar
Har en fråga angående mängdintag av EAA, jag brukar köra som rekommenderat 6g före och 6g under passet. Min fråga är om jag måste dricka mer nu när jag har betydligt mer muskelmassa än i början, väger 114kg på 187cm, ingen aning BF men är i hyfsad form, en bit under 20%.
Studier visade att 6g räckte för maximal stimulans för de flesta, 10g räckte för alla. Kör på 10g som alla andra är mitt tips.
Citera
2010-09-11, 18:56
Medlem
bob_lars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Studier visade att 6g räckte för maximal stimulans för de flesta, 10g räckte för alla. Kör på 10g som alla andra är mitt tips.

har inte läst studien själv men det skulle vara intressant att veta hur mycket de personerna vägde och hur mycket muskelmassa de har, jag undrar helt enkelt om det kan göra någon skillnad?
Citera
2010-09-11, 18:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
har inte läst studien själv men det skulle vara intressant att veta hur mycket de personerna vägde och hur mycket muskelmassa de har, jag undrar helt enkelt om det kan göra någon skillnad?
Det var som jag förstått det inte relaterat till muskelmassa. Kör på 10g så du är på säkra sidan? Eller kör på 6-8g och tänkt inte mer på det. Eller kör på BCAA och ta 5-6g av det
Citera
2010-09-11, 19:15
Medlem
Citat:
5g? Ta 10g EAA före och efter träning.

Vad behöver du det kring promenaden för?

Har för mig at jag läst på axon och nån mer blogg att dom tar det på morgonen också så ville bara dubbelkolla här =)

Tack för svaret.
Citera
2010-09-11, 19:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Har för mig att jag läst på axon och nån mer blogg att dom tar det på morgonen också så ville bara dubbelkolla här =)

Tack för svaret.
Ja, endel individer tar det på morgonen.
Citera
2010-09-11, 19:44
Medlem
bob_lars avatar
Citat:
Det var som jag förstått det inte relaterat till muskelmassa. Kör på 10g så du är på säkra sidan? Eller kör på 6-8g och tänkt inte mer på det. Eller kör på BCAA och ta 5-6g av det

Fick tipset att köra BCAA oxå, men det blir nog att höjja till 10g och vara på den säkra sidan =)
Citera
2010-09-11, 19:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Fick tipset att köra BCAA oxå, men det blir nog att höjja till 10g och vara på den säkra sidan =)
Att köra dom samtidigt är tårta på tårta, men att variera med dom är en idé.
Citera
2010-09-13, 21:48
Medlem
RM12s avatar
EAA var nog det äckligaste jag druckit sen häxgroggarna i mellanstadiet. Ni som säger att det smakar okej, jag hoppas inte era flickor ser okej ut

Om man blanda det med blåbärssoppa gick det dock bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in