2011-11-28, 00:12
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Visst stämmer det att EAA och BCAA i princip är verkningslöst om man har ätit en stor måltid innan man tränar och ändå tar EAA/BCAA när man gymmar. Man ska väl helst ta det på tom mage?

Du får effekt av EEA även om du har mat i magen. Den blir dock inte lika kraftig.
Citera
2011-11-28, 01:05
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Förstår vad du är ute efter... och håller med om att det är onödigt att dricka saker som inte smakar bra bara för att vara "opti", jag är heller inget stort fan av det men när det gäller saker som kosttillskott så släpper jag på den principen; Jag ser det som medicin och ärligt talat vem tyckte att hostmedicinen var god när man var en liten grabb? Men den funkade ju och så är det ibland, man får ta det goda med det onda.

Jag vill ha 98% för att det är rent och då vet jag att det är bra kvalité, man har inte kört i massa andra saker i det utan man betalar för det man vill ha.

Du missförstod mig. Jag tycker att det är härligt att se riktig kämparglöd! Jag beundrar dig om du klarar det, jag har själv druckit upp 2-3 förpackningar naturell, men det krävdes fan viljestryka till det. Då är jag heller inte så kräsmagad, utan brukar tävlingsgurgla Jäger och Ryssvodka a la 70 % på förfesterna.

Jag önskar att jag kunde dricka naturell EAA enkelt, men tyvärr måste jag ha lite smakämnen i för att kunna dricka det 2-3 gånger om dagen.

Men om du inte får ner det så kan du kan blanda med saft för att får bort/ner smaken, fun light innehåller inte många kalorier.
Citera
2011-11-28, 10:09
Medlem
Okej, vilket av detta är mest effektivt, jag vet att inget är optimalt men..

Alt 1:
12:00/13:00 - lunch
15:00 - mellanmål (protein shake)
17:00 - EAA
17:15 - Träning
18:15 (efter träning) - EAA
20:00 - Middag

Alt 1:
18:15 (efter träning) - Protein + Gainer
Citera
2011-11-28, 12:33
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx

Alt 1:

Alt 1:

Jag skulle kört alternativ 1 i alla fall
Citera
2011-11-28, 14:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Alt 1:

Alt 1:

Det går inte att svara på sanningsenligt utan att veta exakt vad du har för mål med din träning, vad du väger, mäter, förbrukar, etc, etc.

För att förklara skillnaden för dig så är skillnaderna små och någonting som bara kommer synas sett över en längre period. Alt 1 är kcalsnålare än Alt 2. Alt 1 ger dig en stimulering av proteinsyntesen precis innan träning, vilket kanske kan vara positivt för muskelmassan. Alt 2 ger inte denna stimulering.
Det viktigaste är fortfarande hur din kost i övrigt ser ut.
Citera
2011-11-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det går inte att svara på sanningsenligt utan att veta exakt vad du har för mål med din träning, vad du väger, mäter, förbrukar, etc, etc.

För att förklara skillnaden för dig så är skillnaderna små och någonting som bara kommer synas sett över en längre period. Alt 1 är kcalsnålare än Alt 2. Alt 1 ger dig en stimulering av proteinsyntesen precis innan träning, vilket kanske kan vara positivt för muskelmassan. Alt 2 ger inte denna stimulering.
Det viktigaste är fortfarande hur din kost i övrigt ser ut.

Okej.

Frukost: 500g kvarg, 1dl havregryn, 1 banan
Mellanmål 1: 24g Casein
Lunch: "Dagens lunch" alltid den med kött, vanbligtvis någon form av biff.
Mellanmål 2: 24g casein:
Middag: Hushållskost. Alltid med köt
Citera
2011-11-29, 14:03
Medlem
Ska man byta ut proteinpulvret mot bcaa före och efter träning vid deff? Eller ska man kombinera båda två och dricka proteindrinkar som tillskott till maten istället? Är skillnaden stor? Tänker mest på att det blir ganska dyrt om man ska använda båda tillskotten.
Citera
2011-11-29, 14:21
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpa
Ska man byta ut proteinpulvret mot bcaa före och efter träning vid deff? Eller ska man kombinera båda två och dricka proteindrinkar som tillskott till maten istället? Är skillnaden stor? Tänker mest på att det blir ganska dyrt om man ska använda båda tillskotten.
BCAA/EAA är kalorisnålare så det är ingen dum idé under deff, det fungerar också lika bra vid bulk. Effekten är i princip samma som från proteinpulver, skillnaden är att man inte behöver ta lika mycket, ca 6-10g EAA/BCAA mot 20g proteinpulver. Du behöver inte använda båda samtidigt, ta en åt gången.
Citera
2011-11-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
BCAA/EAA är kalorisnålare så det är ingen dum idé under deff, det fungerar också lika bra vid bulk. Effekten är i princip samma som från proteinpulver, skillnaden är att man inte behöver ta lika mycket, ca 6-10g EAA/BCAA mot 20g proteinpulver. Du behöver inte använda båda samtidigt, ta en åt gången.

Ah okej, det låter bra! Då blir det att fortsätta med gainer och proteinpulver ett tag till sen övergå till EAA/BCAA när våren börja närma sig och deffperioden drar igång. Har läst och hört en hel del bra saker om EAA/BCAA så ska bli kul att testa. Alltid kul med variation
Citera
2011-11-30, 14:11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Okej.

Det där är inte tillräckligt.
Citera
2011-11-30, 14:14
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Okej.

Varför kasein som mellanmål?

Vassle hade varit bättre, iaf ur ett kortsiktigt perspektiv.
Citera
2011-12-01, 01:01
Medlem
Morgon= frukost med vassleprotein (whey 80 samt whey FX numera)
Vid måltid= vassleprotein igen med omega 3 fettsyror.
Innan träning= Aminosyror (BCAA+EAA, numera EAA FX powder)
Under träning= Samma som innan.
Måltid efter träning= mat tsm med vassleprotein.
Sänggående= Anabolic ZMA kapslar.

vad tar ni och varför?

en sista fråga, är det fullt optimalt att konsumera Jack3d tillsamans med EAA FX powder innan träning.
Känner att den inte ger den kick jag behöver. Jack3d ger det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in